Konverterade till SEK för er skull
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
galento
Det är inte allt från Rockauto som är bra.
Generatorn köpt i januari -21. Gissa om
Rockauto fått videon också :cool::cool:

 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Har ni hört om DFI? Ducted Fuel Injection, en ny sorts injektionsprincip för dieselmotorer. Låter intressant, kanske det kan gå att få gamla dieslar att gå effektivare och med mindre utsläpp.
 
galento galento skrev:
Det är inte allt från Rockauto som är bra.
Generatorn köpt i januari -21. Gissa om
Rockauto fått videon också :cool::cool:

[video]
Verkade inge vidare den där :)
 
galento
nino nino skrev:
Verkade inge vidare den där :)
Ska bli intressant att se om Rockauto
svarar. Får väl riva och kolla i vinter
annars ( om den håller nån vecka till )

Ps. Har du behandlat cabben med nåt
medel nån gång ?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ska bli intressant att se om Rockauto
svarar. Får väl riva och kolla i vinter
annars ( om den håller nån vecka till )

Ps. Har du behandlat cabben med nåt
medel nån gång ?
Nej det har jag inte, men det kanske man borde?
 
galento galento skrev:
Det är inte allt från Rockauto som är bra.
Generatorn köpt i januari -21. Gissa om
Rockauto fått videon också :cool::cool:

[video]
Prisklass? Ekonomi eller daily use eller var det kallar det?
 
galento
nino nino skrev:
Nej det har jag inte, men det kanske man borde?
Kanske är mer vanligt på canvascabbar men min vinyl ska vara original +50 år så
den ser lite torr ut men funkar bra än. Lite uppfräschning kanske vore fint.

Tokslut Tokslut skrev:
Prisklass? Ekonomi eller daily use eller var det kallar det?
Köper inte ur ekonomiklassen , den annonserades som " premium remanufactured "
Fick svar från RA att det var bara att reklamera men får titta på hur mkt jobb det är
med detta eller om man ska ta isär och kolla.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
....lite osäker här, men visst är det väl så att paypal bara kostar extra om du väljer att konvertera valutan till SEK? Om du handlar i originalvaluta så är det bara bankens växlingsavgift (som du ändå åker på) som tillkommer.
Du hade rätt! Vet inte med mig att jag skulle varit där någonsin och ändrat, har det varit standardinställning så har jag haft extrautgifter sedan 90-talet eller när jag nu började med Paypal :dizzy:

Och dagens resa med banken om korten så var det bara 212st före i kön (över 60min kö) och efter hundra platser så bröts samtalet... var nog flera det bröts för, för när jag väl hamna i kön igen så var jag på 146e plats.

Denna gång ville jag ha hjälp med överföring bankkonto Swe till bankkonto USA, men fick väl inte den servicen jag blev lovad förra veckan direkt. Men tror det gick :oops: Europas bankstandard vs USAs är ju självklart inte den samma, men man kan ju tycka att Swedbanks internetsida för utlandsbetalning kunde formats efter USAs standard när man väl väljer USA som mottagarland... Men kanske bara jag som suger i frågan :thinking:
 
Tokslut Tokslut skrev:
ar det varit standardinställning så har jag haft extrautgifter sedan 90-talet eller när jag nu började med Paypal :dizzy:

:) Tror tyvärr det alltid varit så. Möjligen har man inte alltid kunnat välja...men standardinställningen är alltid till PP's fördel.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Patrik440
Det var inte billigt förr men det är dyrare nu..
Bensinpump display visar kostnaden 1143.62 kr för 100.23 liter, pris per liter 11.4 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klassisk bil tankas vid bensinstation med bakluckan öppen på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en gammal bilmätare visande växellägen och en bensinmätare nära E för tom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/P
 
  • Gilla
Strontus och 2 till
  • Laddar…
galento
Men det är underbart att känna vridet i
bigblocken (y):D
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
galento galento skrev:
Men det är underbart att känna vridet i
bigblocken (y):D
40 hk 2t motorn på dotterns båt gick sönder, jag länkade några nya lämpliga bättre beg motorer, de undrade då om de inte skulle köpa en 4 taktare ist då de var oroliga att en 70 hk 2t drog mycket bensin. Bara välja sa jag, ni får mycket bensin för de 50" extra en 4t kostar, och så ska den ha service, kamrem mm.
Det blev en ny båt ist, och i helgen hämtar de en 8 meters DC med big block och raka rör. Kostnaden för bränslet blev plötsligt ointressant.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
galento
Isakare Isakare skrev:
40 hk 2t motorn på dotterns båt gick sönder, jag länkade några nya lämpliga bättre beg motorer, de undrade då om de inte skulle köpa en 4 taktare ist då de var oroliga att en 70 hk 2t drog mycket bensin. Bara välja sa jag, ni får mycket bensin för de 50" extra en 4t kostar, och så ska den ha service, kamrem mm.
Det blev en ny båt ist, och i helgen hämtar de en 8 meters DC med big block och raka rör. Kostnaden för bränslet blev plötsligt ointressant.
Fasen man får nästan ståpäls, vilket
sound det ska vara i den. En sån träskbåt
med 8,a vore roligt att provåka :D
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det blev en ny båt ist, och i helgen hämtar de en 8 meters DC med big block och raka rör. Kostnaden för bränslet blev plötsligt ointressant.
Sett till bränslepriserna vi haft iår så borde dessa båtar vara svårsålda :thinking:(=köpläge) BB är väl alltid att föredra på sjön :cool:
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.