galento
Är detta nya trenden , att kapa upp taken så man kan stå och supa ?

Buick Electra 225 säljes i Boden | Blocket

Får hoppas att polisen tar hårdare tag i personer som åker utanpå
bilarna och med dörrarna öppna. De hade väl en del problem på CCW.
 
Patrik440
Isakare Isakare skrev:
Gillar AC kompressorn, undra vad den väger ??
He he... Ja den väger väl nästan som en motor till en HD skulle jag tro. :)
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
galento galento skrev:
Är detta nya trenden , att kapa upp taken så man kan stå och supa ?
.
Ja man kan ju börja undra..

Såg någon som gjort det med en Cadillac också men de skruvade dit några plexiglas sedan.

Var å en får ju göra vad de vill med sina egna bilar men tråkigt när en original renoveringsbar bil sabbas å bucklas sönder tycker jag.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag undrar är priserna på begagande bilar tokiga just nu eller? Ska bubblan börja implodera snart?
Här i Sverige är de helt galna för tillfället.
 
galento galento skrev:
Är detta nya trenden , att kapa upp taken så man kan stå och supa ?

Buick Electra 225 säljes i Boden | Blocket

Får hoppas att polisen tar hårdare tag i personer som åker utanpå
bilarna och med dörrarna öppna. De hade väl en del problem på CCW.
Jävla ockerpris de vill ha.

Tyvärr tog de bort besiktning av gamla bilar.
På Cruisingen i Hässleholm var det enorma problem med sånt skit, dörrar öppna, folk på bakluckan och det var den yngre versionen som förstörde för alla seriösa. Jädrans liv det blev.
 
J jonko skrev:
Här i Sverige är de helt galna för tillfället.
Det är lite omvänt med. Folk har börjat exportera tillbaka till usa. Där får de mer för jänkare än hemma.
 
Här kommer båten. Tyvärr blev det kylvattenhaveri när vi kom ut på frifartsvatten, så jag fick bogsera den tillbaka (2 ton)
Det i sin tur tömde tanken på min båt, så jag fick paddla de sista 20 meterna till bryggan hemma.
En bogserad båt på vattnet med en annan båt och strand i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jävla ockerpris de vill ha.

Tyvärr tog de bort besiktning av gamla bilar.
På Cruisingen i Hässleholm var det enorma problem med sånt skit, dörrar öppna, folk på bakluckan och det var den yngre versionen som förstörde för alla seriösa. Jädrans liv det blev.
Du kan fortfarande få ombesiktning av polisen eller fordonsinspektör.
 
B blue.b skrev:
Du kan fortfarande få ombesiktning av polisen eller fordonsinspektör.
Ja såklart. Om de finns poliser nog och tid. Som man ser det så verkar de inte ha så mycket tid.
Många av dessa häckar har baken så lågt att de slår gnistor när de kör. Vilket ju inte är ok.
 
R Rkarlsson skrev:
Ja såklart. Om de finns poliser nog och tid. Som man ser det så verkar de inte ha så mycket tid.
Många av dessa häckar har baken så lågt att de slår gnistor när de kör. Vilket ju inte är ok.
Är ju oftast luftfjädring så ska man åka lite längre så höjer man upp baken
 
R Rkarlsson skrev:
Tyvärr tog de bort besiktning av gamla bilar.
Verkligen, vad är det för gräns? Personligen undrar jag om det leder till gamla bilar snabbare kommer blir dåliga. Jag tror den årliga besiktningen tvingar ägaren att hålla bilen i skick och svetsa rost och sånt som annars kan sprida sig. Om ägaren alls är brydd i bilen iaf.
 
J jonko skrev:
Här i Sverige är de helt galna för tillfället.
Jag tycker det är liknande här men kanske jag kollar på fel bilar. Ska ju inte ha nånting just nu men kollar runt ändå för jag har svårt att stoppa mig själv. Såg 2019 såldes denna för 1000€
67739374_10214224750311400_7791055629673562112_n.jpg

2022 får man denna för 1000€
28749570ab4c1342-medium.jpg
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento
Patrik440 Patrik440 skrev:
Ja man kan ju börja undra..
Såg någon som gjort det med en Cadillac också men de skruvade dit några plexiglas sedan.

Var å en får ju göra vad de vill med sina egna bilar men tråkigt när en original renoveringsbar bil sabbas å bucklas sönder tycker jag.
Ja gillar bilar med patina och lite slitna men insparkade och inhoppade är ju
bara att förstöra bilarna , här är en till. Denna var vit tidigare och såg bra ut.
Dessutom hade man satt in en diesel från Mercedes.

Sliten rosa bil med text på taket sedd uppifrån, omvandlad till diesel från Mercedes.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DennisCA DennisCA skrev:
Verkligen, vad är det för gräns?
50 år

nino nino skrev:
Är ju oftast luftfjädring så ska man åka lite längre så höjer man upp baken
Sen har man ju ofta tagit bort bensintanken och har tank till båt i skuffen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Har ni hört om DFI? Ducted Fuel Injection, en ny sorts injektionsprincip för dieselmotorer. Låter intressant, kanske det kan gå att få gamla dieslar att gå effektivare och med mindre utsläpp.
Spännande att det kommer lite nyheter på dieselsidan fortfarande.
Hade inte hört om detta tidigare.
Lite skeptisk är jag ändå. Det känns som att det blir svårt att få nosslarna att överleva i brännkammaren. Vi ser ju sprickor i kolvar, topplock, tappade ventiltallrikar mm även om det peppar peppar är väldigt ovanligt idag.
Och då är ju det riktigt robusta prylar.

DFI blir lite som en förkammare men i förbränningsrummet.
Det pratas om mycket mindre sot, högre NOx och högre bränsleförbrukning.
Så SCR och EGR kanske man inte kommer ifrån ändå. Inte partikelfilter heller när man ser hur bra det fungerar idag. DFI ska ju förhoppningsvis konkurera med en konventionell EU6 motor och det blir nog svårt.
Men kanske för mindre orenade motorer som elverk och kylaggregat kanske det kan bli något?
 
Att få nosslarna att hålla vet jag inte om det måste vara så svårt, injektorn håller ju och den är ganska utsatt. Annars förstod jag att DFI tillät man kunde använda EGR systemet utan att få de vanliga problemen med sot. Högre bränsleförbrukning har jag inte läst om dock, förstod tvärtom att bränslemängden som sprutas in kunde reduceras då mixingen blev bättre.

Jag är undrar om man kunde använda principen i en äldre motor med förkammare. Typ en nossel i förkammaren för ännu bättre blandining.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.