711 900 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Är detta nya trenden , att kapa upp taken så man kan stå och supa ?
Buick Electra 225 säljes i Boden | Blocket
Får hoppas att polisen tar hårdare tag i personer som åker utanpå
bilarna och med dörrarna öppna. De hade väl en del problem på CCW.
Buick Electra 225 säljes i Boden | Blocket
Får hoppas att polisen tar hårdare tag i personer som åker utanpå
bilarna och med dörrarna öppna. De hade väl en del problem på CCW.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 300 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 300 inlägg
Ja man kan ju börja undra..galento skrev:
Såg någon som gjort det med en Cadillac också men de skruvade dit några plexiglas sedan.
Var å en får ju göra vad de vill med sina egna bilar men tråkigt när en original renoveringsbar bil sabbas å bucklas sönder tycker jag.
Jävla ockerpris de vill ha.galento skrev:
Tyvärr tog de bort besiktning av gamla bilar.
På Cruisingen i Hässleholm var det enorma problem med sånt skit, dörrar öppna, folk på bakluckan och det var den yngre versionen som förstörde för alla seriösa. Jädrans liv det blev.
Här kommer båten. Tyvärr blev det kylvattenhaveri när vi kom ut på frifartsvatten, så jag fick bogsera den tillbaka (2 ton)
Det i sin tur tömde tanken på min båt, så jag fick paddla de sista 20 meterna till bryggan hemma.
Det i sin tur tömde tanken på min båt, så jag fick paddla de sista 20 meterna till bryggan hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan fortfarande få ombesiktning av polisen eller fordonsinspektör.R Rkarlsson skrev:
Verkligen, vad är det för gräns? Personligen undrar jag om det leder till gamla bilar snabbare kommer blir dåliga. Jag tror den årliga besiktningen tvingar ägaren att hålla bilen i skick och svetsa rost och sånt som annars kan sprida sig. Om ägaren alls är brydd i bilen iaf.R Rkarlsson skrev:
Ja gillar bilar med patina och lite slitna men insparkade och inhoppade är juPatrik440 skrev:
bara att förstöra bilarna , här är en till. Denna var vit tidigare och såg bra ut.
Dessutom hade man satt in en diesel från Mercedes.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
50 årDennisCA skrev:
Sen har man ju ofta tagit bort bensintanken och har tank till båt i skuffen.nino skrev:
Spännande att det kommer lite nyheter på dieselsidan fortfarande.DennisCA skrev:
Hade inte hört om detta tidigare.
Lite skeptisk är jag ändå. Det känns som att det blir svårt att få nosslarna att överleva i brännkammaren. Vi ser ju sprickor i kolvar, topplock, tappade ventiltallrikar mm även om det peppar peppar är väldigt ovanligt idag.
Och då är ju det riktigt robusta prylar.
DFI blir lite som en förkammare men i förbränningsrummet.
Det pratas om mycket mindre sot, högre NOx och högre bränsleförbrukning.
Så SCR och EGR kanske man inte kommer ifrån ändå. Inte partikelfilter heller när man ser hur bra det fungerar idag. DFI ska ju förhoppningsvis konkurera med en konventionell EU6 motor och det blir nog svårt.
Men kanske för mindre orenade motorer som elverk och kylaggregat kanske det kan bli något?
Att få nosslarna att hålla vet jag inte om det måste vara så svårt, injektorn håller ju och den är ganska utsatt. Annars förstod jag att DFI tillät man kunde använda EGR systemet utan att få de vanliga problemen med sot. Högre bränsleförbrukning har jag inte läst om dock, förstod tvärtom att bränslemängden som sprutas in kunde reduceras då mixingen blev bättre.
Jag är undrar om man kunde använda principen i en äldre motor med förkammare. Typ en nossel i förkammaren för ännu bättre blandining.
Jag är undrar om man kunde använda principen i en äldre motor med förkammare. Typ en nossel i förkammaren för ännu bättre blandining.