762 355 läst · 11 514 svar
762k läst
11,5k svar
Allt om bilen
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 318 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 318 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Jag lämnade in Swiften till firma som körde Noxudol (Swerust) rostskyddsolja. Se plockade även bort innerskärmar och körde i dörrar/huv/baklucka osv.nino skrev:
Gjort det förr och det är värt varenda krona.
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Det var ju ”billigt”. På Mazda dieseln jag hade kostade det 5k om jag inte minns fel… och man servade ju där för att det skulle bara smidigt ifall man ville nyttja 10års garantin…D dilemma skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 489 inlägg
Låter som att de egentligen inte vill ha den.S Styrman_jansson skrev:
De tog min Passat GTE 2016 i inbyte för 190k, vilket var ett helt okej pris.
Men det kan säkert variera från bil och inköpare.
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
För att inte vilja ha den var de väldigt energiska. Tror de ringde mig 3ggr och skickade 5-6 sms och frågade om jag inte ändrat mig…13th Marine skrev:
Igår körde jag i vad jag karakteriserar som det mest frustrerande föret på hela året. På sena hösten eller tidiga vintern, allt är vått och skitigt men det regnar inte. Alla andra bilar på vägen sketar ner din vindrutan stup i kvarten, möter du en bil blir rutan skitig, kör du bakom en bil är du körd. Lastbilar är flerfaldigt värre i det här föret.
Bilen är täckt av ett lager med gyttja eller sant då man kommer hem och man har bara kört på asfalterade vägar. Snöstorm och snöslask är att föredra.
Det är då man upptäcker bilens svagheter och denna bil (volvo 850) har svaga spolarpumpar, det tar ett tag innan spolarvätskan kommer. Och lika dåligt är reläet som ska swisha torkararmarna 5 gånger minimum, rutan är torr på 1-2 drag men det ska swishas flera gånger i onödan när den är torr, och det kan komma mera skit på rutan innan torkararmarna slutar. Vilket betyder det kan rispa vindrutan.
Så igår var jag in via biltema och köpte en spolarpump, relä och säkringshållare. Ska kopplas i serie med originalpumpen. Detta funkade så bra på saaben jag ska göra samma här.
Jag har även beställt ett nytt torkarrelä med bättre program. Det är faktiskt exakt samma relä jag lade i Saaben, lite roligt att det passar i den mycket modernare Volvon. Då får jag justerbara intervaller och antalet intervaller beror på hur länge man har igång spolaren.
Det vore inte helt heller kanske att installera en brytare så man kan spola utan att aktivera torkarna.
Bilen är täckt av ett lager med gyttja eller sant då man kommer hem och man har bara kört på asfalterade vägar. Snöstorm och snöslask är att föredra.
Det är då man upptäcker bilens svagheter och denna bil (volvo 850) har svaga spolarpumpar, det tar ett tag innan spolarvätskan kommer. Och lika dåligt är reläet som ska swisha torkararmarna 5 gånger minimum, rutan är torr på 1-2 drag men det ska swishas flera gånger i onödan när den är torr, och det kan komma mera skit på rutan innan torkararmarna slutar. Vilket betyder det kan rispa vindrutan.
Så igår var jag in via biltema och köpte en spolarpump, relä och säkringshållare. Ska kopplas i serie med originalpumpen. Detta funkade så bra på saaben jag ska göra samma här.
Jag har även beställt ett nytt torkarrelä med bättre program. Det är faktiskt exakt samma relä jag lade i Saaben, lite roligt att det passar i den mycket modernare Volvon. Då får jag justerbara intervaller och antalet intervaller beror på hur länge man har igång spolaren.
Det vore inte helt heller kanske att installera en brytare så man kan spola utan att aktivera torkarna.
Prova att sätta in backventiler nära torkarna så behöver det inte gå torrt så länge.DennisCA skrev:Igår körde jag i vad jag karakteriserar som det mest frustrerande föret på hela året. På sena hösten eller tidiga vintern, allt är vått och skitigt men det regnar inte. Alla andra bilar på vägen sketar ner din vindrutan stup i kvarten, möter du en bil blir rutan skitig, kör du bakom en bil är du körd. Lastbilar är flerfaldigt värre i det här föret.
Bilen är täckt av ett lager med gyttja eller sant då man kommer hem och man har bara kört på asfalterade vägar. Snöstorm och snöslask är att föredra.
Det är då man upptäcker bilens svagheter och denna bil (volvo 850) har svaga spolarpumpar, det tar ett tag innan spolarvätskan kommer. Och lika dåligt är reläet som ska swisha torkararmarna 5 gånger minimum, rutan är torr på 1-2 drag men det ska swishas flera gånger i onödan när den är torr, och det kan komma mera skit på rutan innan torkararmarna slutar. Vilket betyder det kan rispa vindrutan.
Så igår var jag in via biltema och köpte en spolarpump, relä och säkringshållare. Ska kopplas i serie med originalpumpen. Detta funkade så bra på saaben jag ska göra samma här.
Jag har även beställt ett nytt torkarrelä med bättre program. Det är faktiskt exakt samma relä jag lade i Saaben, lite roligt att det passar i den mycket modernare Volvon. Då får jag justerbara intervaller och antalet intervaller beror på hur länge man har igång spolaren.
Det vore inte helt heller kanske att installera en brytare så man kan spola utan att aktivera torkarna.
Det gjorde jag på min Hyundai Santa Fe -03 och det blev bättre med responsen på spolarvätskan.
Redigerat:
Kian har bedrövlig pump så är det inte bara skit i munstyckena så ska ditt tips prövasDennisCA skrev:Igår körde jag i vad jag karakteriserar som det mest frustrerande föret på hela året. På sena hösten eller tidiga vintern, allt är vått och skitigt men det regnar inte. Alla andra bilar på vägen sketar ner din vindrutan stup i kvarten, möter du en bil blir rutan skitig, kör du bakom en bil är du körd. Lastbilar är flerfaldigt värre i det här föret.
Bilen är täckt av ett lager med gyttja eller sant då man kommer hem och man har bara kört på asfalterade vägar. Snöstorm och snöslask är att föredra.
Det är då man upptäcker bilens svagheter och denna bil (volvo 850) har svaga spolarpumpar, det tar ett tag innan spolarvätskan kommer. Och lika dåligt är reläet som ska swisha torkararmarna 5 gånger minimum, rutan är torr på 1-2 drag men det ska swishas flera gånger i onödan när den är torr, och det kan komma mera skit på rutan innan torkararmarna slutar. Vilket betyder det kan rispa vindrutan.
Så igår var jag in via biltema och köpte en spolarpump, relä och säkringshållare. Ska kopplas i serie med originalpumpen. Detta funkade så bra på saaben jag ska göra samma här.
Jag har även beställt ett nytt torkarrelä med bättre program. Det är faktiskt exakt samma relä jag lade i Saaben, lite roligt att det passar i den mycket modernare Volvon. Då får jag justerbara intervaller och antalet intervaller beror på hur länge man har igång spolaren.
Det vore inte helt heller kanske att installera en brytare så man kan spola utan att aktivera torkarna.
Kollegan får upp "avgasfilter fullt" på sin Ford Connect diesel ibland och bilen blir slö, ingen motorlampan lyser.putte22 skrev:Någon som vet hur besiktningen ställer sig till när man har en motorstörning? Motorlampan lyser inte. Den tänds som vanligt när nyckel vrids om sen slocknar den när motorn startas så den lyser aldrig under färd. Däremot så kommer det notis i info displayen att bilen behöver service nu.. Dock så är bilen ny servad på märkesverkstad. Och när texten kommer upp i displayen så blir motor slö…
Är en Ford Kuga 2.0 TDci
Då är det bara o gasa så mycket det går så filtret bränns ut, sen går den bra igen.
Verkstaden som rekommenderade det.
Helt plötsligt klarnar det lite varför hantverkarbilar oftast körs på ett visst sätt...Isakare skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Opel är tyvärr inte ensamma om detta idag...........Allt är ekonomi. Finns ingen som vill tillverka och lagerföra delar som man kanske säljer ett fåtal av varje år och det spelar inte ens nån roll om det är en central grej för funktionen av bilen i helhet heller...........