Menar du bensin eller dieselvärmare?

Diesel

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jo jag menade om det var en bränslevärmare alltså. Låter intressant även för mig det fast jag skulle vilja ha en bensindriven modell.

En sån, var ju inte 5000 utan 2600 🙂

Bild på XiangMY 12V 10KW hydronisk uppvärmning, dieselvärmare och olika tillbehör som kablar och anslutningar, för fordon och båtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den ovan har inte fått så bra recensioner

Den här verkar bättre men dyrare

Hydronic kylmedelsvärmare XmyXGAR 5kW 12V med fjärrkontroll, temperaturkontroll och tillbehör; för båt, husvagn, buss, husbil.
Skapa konto

Patrik440
nino nino skrev:
Den här verkar bättre men dyrare

[bild]
En på 5kW är oftast det som används i bilar.

När 9-3 kom med diesel så hade de en 3kW men og9-5 fick 5kW och även nyare generationen 9-3 fick 5kW.

De ur og9-3 och og9-5 är bra för för de kan kan köra "stand alone". Har en 3kW som skall få tjänstgöra på min T320 Buster har jag tänkt(tidigare hade jag den i min 900Turbo -95 med en liten separat dieseltank).

:)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Finns ju smidiga dieselvärmare för luft om man ska ha i nåt tex.
Tänkte köpa en sån till taktältet så man kan vintercampa

Fanns det webasto eller liknande till Volvo 850 från fabrik nån gång, ifall det skulle vara möjligt att plocka från en skrot?

pjgb pjgb skrev:
Webaston i sambons Golf -16 verkar ha kastat in handduken vid 13000 mil… No flame, lockout enligt min ELM327. Full servicehistorik på bilen, antar att Webaston inte har serviceintervall eftersom två verkstäder oberoende VAG säger byte hela enheten.
Är sugen på att köpa en beg från ebay men den måste väl kodas in… den som sitter är väl igensotad.
Någon som vet något om dessa?
Du har säkert provat att nolla felkoderna. Vid vissa felkoder stänger dom av sig. Ibland blir det något litet tillfälligt fel som ger en felkod så den stänger av sig. Har hänt några gånger för oss.

På en av jobbets bilar bytte vi några delar i webaston tror det var tändenheten. Reservdelar till webasto är ruskigt dyra.

På tal om inget, besvikelsen;
Två röda Brembo-förpackningar med text som specificerar bromsskivor för Ford och ursprungsländerna PRC och Kina.
Skapa konto

Edit; lite besviken är jag på Autodocs packning med... 21 kilo bromsskivor liksom krävde mer än lite fluffat papper....

• Ledsen
  • Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
Och dom som skryter med Italien och egna gjuterier.

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
På tal om bromsskivor igår lyckades jag klura ut varför det ibland luktar frasspiss i verkstan, speciellt på ett ställe. Jag trodde det var gammal bromsvätska eller nåt som jag spillt på betonggolvet. Men nä det var ju en förpackning med bromsklossar (Ridex) som jag köpte till Mazdan. Hur kan det lukta så här från bromsklossar....

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På tal om inget, besvikelsen;
[bild]

Edit; lite besviken är jag på Autodocs packning med... 21 kilo bromsskivor liksom krävde mer än lite fluffat papper....
Du skulle köpt originalet.
Två Brembo-lådor med bilbromsdelar, märkta "Made in PRC" och "Country of origin: China," där det står modeller och specifikationer.
Skapa konto

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Du skulle köpt originalet.
[bild]
Menar du orginaldelar, eller Brembo som inte är kopior?

Hoppas att Autodoc inte kränger piratkopior, men samtidigt så har man ingen aning...
ATE-delar kostade ungefär dubbelt så mycket, så sliter jag ut de här snabbt blir det nog det nästa gång... Ford böt skivor och belägg på bilen precis innan jag köpte den 2018, vid 7500 mil, och det kostade tidigare ägare (dvs samhället efter det var en kommun norröver) en arm och ett ben redan då, så ringde inte ens Ford och frågade vad de ville ha för delarna....

• Gilla
djac
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Menar du orginaldelar, eller Brembo som inte är kopior?

Hoppas att Autodoc inte kränger piratkopior, men samtidigt så har man ingen aning...
ATE-delar kostade ungefär dubbelt så mycket, så sliter jag ut de här snabbt blir det nog det nästa gång... Ford böt skivor och belägg på bilen precis innan jag köpte den 2018, vid 7500 mil, och det kostade tidigare ägare (dvs samhället efter det var en kommun norröver) en arm och ett ben redan då, så ringde inte ens Ford och frågade vad de ville ha för delarna....
Aha, Brembo, ATE mfl kända märken brukar ligga ganska lika i pris, men så var det tydligen inte i ditt fall.
Jag menade ATE som eftermarknadsdelar då du har ett ATE bromssystem, inte handla på Ford.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Det är samma skit allting numera.............Brembo har länge haft delar från kina. Inte alls samma kvalitet som förr, där är glorian definitivt på sned men i övrigt så ger inte märkesvaror någonting numera. Har köpt ATE skivor till mina egna bilar nån gång och jag vet inte. De ser precis lika tråkiga ut som andra efter nå år.
Är väldigt nöjd med skivor från min egen hovlev Triscan men jag köper även direkt från ABS. De kostar inte speciellt mycket heller så mervärdet på märlkesdelar är nog försumbart nuförtiden.

• Gilla
  • Ledsen
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.