762 127 läst · 11 514 svar
762k läst
11,5k svar
Allt om bilen
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 318 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 318 inlägg
En på 5kW är oftast det som används i bilar.nino skrev:
När 9-3 kom med diesel så hade de en 3kW men og9-5 fick 5kW och även nyare generationen 9-3 fick 5kW.
De ur og9-3 och og9-5 är bra för för de kan kan köra "stand alone". Har en 3kW som skall få tjänstgöra på min T320 Buster har jag tänkt(tidigare hade jag den i min 900Turbo -95 med en liten separat dieseltank).
Du har säkert provat att nolla felkoderna. Vid vissa felkoder stänger dom av sig. Ibland blir det något litet tillfälligt fel som ger en felkod så den stänger av sig. Har hänt några gånger för oss.pjgb skrev:Webaston i sambons Golf -16 verkar ha kastat in handduken vid 13000 mil… No flame, lockout enligt min ELM327. Full servicehistorik på bilen, antar att Webaston inte har serviceintervall eftersom två verkstäder oberoende VAG säger byte hela enheten.
Är sugen på att köpa en beg från ebay men den måste väl kodas in… den som sitter är väl igensotad.
Någon som vet något om dessa?
På en av jobbets bilar bytte vi några delar i webaston tror det var tändenheten. Reservdelar till webasto är ruskigt dyra.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 331 inlägg
På tal om bromsskivor igår lyckades jag klura ut varför det ibland luktar frasspiss i verkstan, speciellt på ett ställe. Jag trodde det var gammal bromsvätska eller nåt som jag spillt på betonggolvet. Men nä det var ju en förpackning med bromsklossar (Ridex) som jag köpte till Mazdan. Hur kan det lukta så här från bromsklossar....
Allvetare
· Västra götaland
· 9 331 inlägg
Menar du orginaldelar, eller Brembo som inte är kopior?Isakare skrev:
Hoppas att Autodoc inte kränger piratkopior, men samtidigt så har man ingen aning...
ATE-delar kostade ungefär dubbelt så mycket, så sliter jag ut de här snabbt blir det nog det nästa gång... Ford böt skivor och belägg på bilen precis innan jag köpte den 2018, vid 7500 mil, och det kostade tidigare ägare (dvs samhället efter det var en kommun norröver) en arm och ett ben redan då, så ringde inte ens Ford och frågade vad de ville ha för delarna....
Aha, Brembo, ATE mfl kända märken brukar ligga ganska lika i pris, men så var det tydligen inte i ditt fall.Dan_Johansson skrev:Menar du orginaldelar, eller Brembo som inte är kopior?
Hoppas att Autodoc inte kränger piratkopior, men samtidigt så har man ingen aning...
ATE-delar kostade ungefär dubbelt så mycket, så sliter jag ut de här snabbt blir det nog det nästa gång... Ford böt skivor och belägg på bilen precis innan jag köpte den 2018, vid 7500 mil, och det kostade tidigare ägare (dvs samhället efter det var en kommun norröver) en arm och ett ben redan då, så ringde inte ens Ford och frågade vad de ville ha för delarna....
Jag menade ATE som eftermarknadsdelar då du har ett ATE bromssystem, inte handla på Ford.
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Det är samma skit allting numera.............Brembo har länge haft delar från kina. Inte alls samma kvalitet som förr, där är glorian definitivt på sned men i övrigt så ger inte märkesvaror någonting numera. Har köpt ATE skivor till mina egna bilar nån gång och jag vet inte. De ser precis lika tråkiga ut som andra efter nå år.
Är väldigt nöjd med skivor från min egen hovlev Triscan men jag köper även direkt från ABS. De kostar inte speciellt mycket heller så mervärdet på märlkesdelar är nog försumbart nuförtiden.
Är väldigt nöjd med skivor från min egen hovlev Triscan men jag köper även direkt från ABS. De kostar inte speciellt mycket heller så mervärdet på märlkesdelar är nog försumbart nuförtiden.