712 263 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
🙂På några av mina bilar står det en instruktion i dörrposten vad det ska vara för tryck. Jag brukar sätta det och kanske öka på det något just på grund av att jag också upplevt att det är bättre med lite högre tryck än lägre.D djac skrev:Jag har under åren ökat trycket i däcken, till just 3, fått tipset av diverse folk på verkstad och däckfirma, moderna däck verkar "vandra" i mitten och tvärtom vad man tror så slits de extra där om man har lägre tryck.
Har inte tillräckligt med underlag för att säga att det är 100% korrekt men mina däck slits jämnt och håller ganska länge, anekdotiskt jag vet men det är allt jag kan bjuda på.
Jag upplever också att olika tryckmätare kan visa olika. Den jag har hemma visar liite mindre än den på gummiverkstan som, enligt uppgift, ska vara så jäkla rätt och riktig.
Att du inte förstår skillnaden mellan massa och tryck är uppenbarligen inget som jag kan göra något åt. Jag föreslår att du läser på. Vad är det som du tycker att jag ska "kliva av"? Vilket är "ämnet"? Fysik i grundskolan?Bo.Siltberg skrev:
Det vore något om du fick sålt dina 20-tumsfälgar för närmare 20 tusen kr! 😀Bo.Siltberg skrev:Tack @ClasseClas, nu sitter det Michelin Latitude Sport 3 på bilen, 235/60-18.
Nu är jag inte orolig för punka längre.
[bild]
Däckfirman tryckte i 3 kg i däcken. Ska de va så mycket? Det är lite stötiga. Jag hade 2.5 i min gamla.
Så nu har har 20" fälgar till salu, 6 år gamla. Kan man få mer än 3000 för dem?
Edit: Hmmm, jag hittar begagnade och skadade exemplar av denna fälg mercedes original A2534011900 på nätet för 5500 kr/st....
[bild]
En av mina runt 180 bilar jag ägt var en Volvo , en 145a Express automat B20 med dubbla förgasare.P Pin skrev:
Det är nog den bilen som drog mest bensin av alla.
Fick den obesiktad i byte mot en stereo, besiktade och fyllde tanken, när den var tom fortare än kvickt satte jag ut en annons och behövde bara tanka en gång till innan den var såld.
Var nog en av de tröttaste bilar jag ägt också, automaten var en riktigt seg historia på dessa.
Hehe ja kickdown i 80 km/j på trestegade lådan och tvåan gick i några sekunder innan den bestämde sig för att växla tillbaka till trean igen.Isakare skrev:En av mina runt 180 bilar jag ägt var en Volvo , en 145a Express automat B20 med dubbla förgasare.
Det är nog den bilen som drog mest bensin av alla.
Fick den obesiktad i byte mot en stereo, besiktade och fyllde tanken, när den var tom fortare än kvickt satte jag ut en annons och behövde bara tanka en gång till innan den var såld.
Var nog en av de tröttaste bilar jag ägt också, automaten var en riktigt seg historia på dessa.
Jag hade den som bruksbil 10000 mil inklusive utlandresor
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 441 inlägg
Försök inte byta ämne ditt troll. Läste du inte Isakare's inlägg? Nu var det lämpligt lufttryck vi pratade om. Gör dig nyttig pojk och visa mig ett klipp från instruktionsboken för en MB GLC som säger något uttömmande och meningsfullt om alla egenskaper och villkor kring lufttryck. Jag vet att du kommer att misslyckas så du kan krypa tillbaka under din sten redan nu.T TommyC skrev:
När argumenten tryter så tar du till personangrepp. Jag är förvånad över att du sjunker så lågt. Nu vet forumet vilken typ av person du är. Detta för att du inte tål att bli korrigerad i en ganska liten detalj. De flesta tål sånt och gör man inte det så är det bäst att undvika internet.
Jag skulle tolka det som "tillverkad maj -97".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till er som skruvat med mopeder mer än jag.
Det här är dotterns mopedhjul. Hjullagren behöver bytas. Hur gör man? Brukar det vara en genomgående axel som man pressar ur eller brukar dom vara delade? Pressar man först ur axeln och sedan lagret eller hur ska man göra?