RoTe
Har haft ett misstänkt jordfel på höger baklykta ett tag och nu var det inte längre läge att blunda för det... Tydligen standardfel på BMW E60 så man kopplar förbi kontaktstycket med jorden istället.

Någon håller en kontaktstycke med flera kablar, visar misstänkt jordfel på höger baklykta på en BMW E60, omgiven av flerfärgade kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kontaktstycke till höger baklykta på en BMW E60 med synliga skador som indikerar ett jordfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Någon har slarvat vid val av kontaktdon, för klena kontakter eller kanske bara dålig plätering av kontaktytorna, svårt det där 😂
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Patrik440
S Stuff skrev:
en unge kvar i fruktdisken på affären.
Nej då. Ungen är lite grön av åksjuka bara.
 
Patrik440
J JohanLun skrev:
Gamla volvo och saab fick man montera ur airbag och sätta en resistor istället.
Airbagen monterades inte ur utan bara kopplades ur och styrdonet fick en resistor på runt 2 ohm å suga på istället.
 
Det här var nått nytt för mig när det gäller trumbromsar.
Kommer färdigmonterad och färgmärkt H/V 🙂 Färdigmonterade trumbromsdelar med färgmärkning för höger och vänster sida placerade på ett arbetsbord tillsammans med SKF förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ohchips och 5 till
  • Laddar…
Smidigt! (Men inte så utmanande 😄)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jag har nog skruvat för lite i mitt liv, har aldrig behövt byta trummor på nått fordon
 
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Smidigt! (Men inte så utmanande 😄)
Utmanande är det sista man behöver med trumbromsar. Försöker fixa till en gammal Yaris och har beställt bromsbackar och nåt monteringskit från Autodoc. Det är just nu oklart om jag fått rätt grejer eller om jag eventuellt är obegåvad.
 
  • Haha
  • Ledsen
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Utmanande är det sista man behöver med trumbromsar. Försöker fixa till en gammal Yaris och har beställt bromsbackar och nåt monteringskit från Autodoc. Det är just nu oklart om jag fått rätt grejer eller om jag eventuellt är obegåvad.
Var glad att du inte har drivning bak, det gör så man knappt kommer åt

Närbild på ett Chevrolet-trumbromssystem på en bil, med bromstrumman borttagen och hjulcylindern och stommarna exponerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och Chevrolet körde med hästsko, bökigare att justera kan jag tycka (känsligare)

Två bromsband och fyra små metalldelar för bilbromsarmot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: enbart för parkeringsbromsen
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
F
Tokslut Tokslut skrev:
Var glad att du inte har drivning bak, det gör så man knappt kommer åt

[bild]

Och Chevrolet körde med hästsko, bökigare att justera kan jag tycka (känsligare)

[bild]

Edit: enbart för parkeringsbromsen
Trumbromsar borde vara förbjudet. Ineffektivt och svårjobbat.
 
F fsn skrev:
Trumbromsar borde vara förbjudet. Ineffektivt och svårjobbat.
Jo, inte min bil, men det blev problem.
Nya trummorna har ingen ABS krans.
Hurvida den gamla går att dra av hel har jag inte en aning om (pressad plåt)
Måste göra jobbet i kväll, sen har jag inte tid förens i början av augusti.
Två bromstrummor på ett arbetsbord, en ny och en gammal rostig, med verktyg och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Har de gamla trummorna slitits såpass att de blivit för stora?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Har de gamla trummorna slitits såpass att de blivit för stora?
Ja, de var ganska slita, ägaren vill dessutom att allt ska vara nytt.
Har även bytt fjädrar fram, fick komplett allt till hela fjäderbenet även fast det bara var fjädrarna som behövde bytas. Dessutom bara märkesdelar, det skulle tex vara SKF lager bak, punkt slut.
Kransen gick att få bort, knackade försiktigt med en don genom hålen till hjulskruvarna, den var fin och gick att knacka tillbaka på den nya trumman.
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Skönt :)
 
Isakare Isakare skrev:
Ja, de var ganska slita, ägaren vill dessutom att allt ska vara nytt.
Har även bytt fjädrar fram, fick komplett allt till hela fjäderbenet även fast det bara var fjädrarna som behövde bytas. Dessutom bara märkesdelar, det skulle tex vara SKF lager bak, punkt slut.
Kransen gick att få bort, knackade försiktigt med en don genom hålen till hjulskruvarna, den var fin och gick att knacka tillbaka på den nya trumman.
Vad är det för bil?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.