773 063 läst · 11 647 svar
773k läst
11,6k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 044 inlägg
Ja, jag har alltså stolarna framför varandra så offrar högra sidan i bilen. Då har jag två platser lediga bak.N Niq skrev:Jag antar att du har tredje karossen V70?
Jag har haft bakåtvända barnstolar i V70 första och andra karossen. Vi hade i baksätet pga airbag och det var ju möjligt att sitta mellan dom i baksätet men inte var det mycket plats. Jag hade väldigt svårt att rymmas och köra och det var väldigt trångt för mig att sitta på passagerarsidan fram men det var ju möjligt. Det kändes ju väldigt löjligt när V70n är så stor bil.
Det var betydligt mera rum i min 01a Mondeo eller tom en Mazda 3 som jag provade vid ett tillfälle.
Det fungerar bra i de flesta bilar att göra så
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 616 inlägg
Det beror ju också på hur stor den bakåtvända stolen är och hur breda passagerarna är om höfterna.Johannes Carlsson skrev:
Vi skaffade nyss en besafe stretch, där har jag svårt att se att man får in en vuxen på mittensätet för längre turer.
Men visst, då är vår treåring redan 20kg+ och nästan 110cm lång.
Men vi räknar med att kunna åka på en veckas scoutläger med vår Id4.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Få inte panik nu, men jag tror att du har en unge kvar i fruktdisken på affären.13th Marine skrev:Det beror ju också på hur stor den bakåtvända stolen är och hur breda passagerarna är om höfterna.
Vi skaffade nyss en besafe stretch, där har jag svårt att se att man får in en vuxen på mittensätet för längre turer.
Men visst, då är vår treåring redan 20kg+ och nästan 110cm lång.
Men vi räknar med att kunna åka på en veckas scoutläger med vår Id4.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 616 inlägg
Det gör det säkert. Vi hade inte barnstol fram pga airbag. Men första och andra karossens V70 har inte speciellt rymligt passagerarutrymme. Tex i Mazda 3 med likadan stol i baksätet så var det betydligt mer rum fram.Johannes Carlsson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 044 inlägg
Har kört så i andra bilar också. Hade en Lexus IS250 som funkade bra, men den är smalare i baksätet så mittenplatsen blev trång. Med Swingfixen är det dessutom lite trängre där bak.N Niq skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 044 inlägg