774 744 läst · 11 665 svar
775k läst
11,7k svar
Allt om bilen
Moderator har alltid rätt att stänga eller ta bort trådar.Isakare skrev:Specifika trådar om bilar spårar alltid ur mer eller mindre om nått helt annat, eller andra bilar. Tex Passat GTE tråden, eller den om vägar o elbilar.
Så jag provar att öppna en "Off topic" tråd om bilar, allmänt surr om bilar och dess tillbehör.
Allt från om man kan hälla ut mussli istället för sand om man fastnat på is (Ja) till om hur många hästar man får om man sätter en snurra på en oöppnad M50B25 som gått 26" mil och laddar ett kilo (401 hk).
Ja, ni förstår, vad som helst. Moderator kan släpa hit OT från andra trådar.
Moderator har även mitt tillstånd att stänga tråden om ni inte tycker den passar sig här på forumet.
För er som inte riktigt förstår vad jag skriver.
Snurra=Turbo
M50B25 = BMWs bästa hållbaraste raka 6a på 2,5 liter tillverkad i början på 90 talet.
Behöver inget tillstånd.
Hoppas ingen gick på mitt inlägg om oljan, för den ljuger.
Jag har tagit 2 bilder, före bilden för några veckor sen och efter bilden idag, av okänd anledning försvann före bilden, både från inlägget och telefonen, vete tusan vad jag gjorde.
Oljan som syns på stickan har gått ca 50 mil.
På service anmärktes inte att bilen hade LED lampor i strålkastarna, men jag bytte nu inför besiktningen till halogenen.
Bilen är besiktad förra året med LED i, men de har ju nu blivit uppmärksamma på bilprovningen om den saken sen det finns godkända LED, man behöver ju ha intyg med sig som visar att lampan är godkänd, de vi har är inte godkända.
Byta lampa tar 30 sek per sida.
Jag har tagit 2 bilder, före bilden för några veckor sen och efter bilden idag, av okänd anledning försvann före bilden, både från inlägget och telefonen, vete tusan vad jag gjorde.
Oljan som syns på stickan har gått ca 50 mil.
På service anmärktes inte att bilen hade LED lampor i strålkastarna, men jag bytte nu inför besiktningen till halogenen.
Bilen är besiktad förra året med LED i, men de har ju nu blivit uppmärksamma på bilprovningen om den saken sen det finns godkända LED, man behöver ju ha intyg med sig som visar att lampan är godkänd, de vi har är inte godkända.
Byta lampa tar 30 sek per sida.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 341 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 341 inlägg
Lika för oss, i huvudsak glasskador och även lika med pris och riktidverk.N Niq skrev:
Självklart använder man spolarvätska.RoTe skrev:
De pedanter som har bilar som inte klarar det bör nog plocka upp dem på skyddat släp.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 322 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 322 inlägg
😆👍Isakare skrev:
Jag var i Säffle i helgen då det arrangerades en båt och motorfest med motorer tillverkade i Säffle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Frugan hade en Nissan som jag bytte olja på.
När jag gjorde det köpte jag alltid billig Biltema olja och gjorde alltid 2 byten.
Alltså tömma all olja och byte av filter, i med ny olja. Varmkör 5 min.
Töm oljan och i med ny olja.
Oljan var alltid fin i den bilen. Inte svart.
När jag gjorde det köpte jag alltid billig Biltema olja och gjorde alltid 2 byten.
Alltså tömma all olja och byte av filter, i med ny olja. Varmkör 5 min.
Töm oljan och i med ny olja.
Oljan var alltid fin i den bilen. Inte svart.
Medlem
· Västernorrland
· 10 966 inlägg
Fast att oljan är svart är ingen indikation på nåt skadligt. Det är oljans uppgift att samla dessa partiklar så det är ju ingen vits att sträva efter nå annat. Byter man olja normalt ofta så räcker det. är väl skillnad om service missköts och oljan aldrig byts och smutsmängderna blir förstora och oljan bryts ner till slut.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 046 inlägg
Det hade varit vettigare att korta ner bytesintervallerna än att slösa bort olja på spolningAndreas_Hansson skrev: