Jo, alltid lika roligt att "byta" bakruta och rengöra efter silvertejp som suttit ibland lite för länge.
 
RoTe RoTe skrev:
Deras enda plats är i soptunnan! Imponerande att du försvarar denna skitprodukt när du dessutom åkt på en nit pga den.
Men läste du inte.
Jag satte dit en som fungerar ordentligt nu. Sluta vara så jävla bitter av dig. Jag fick den att funka. Jag fick ingen support alls av skitfirman. Hade de velat hjälpa till hade de fått bra betyg.
 
Såg nåt geni som tejpat plast över en trasig sidoruta med t-flex tejp, undrar hur det gick
 
RoTe
R Rkarlsson skrev:
Men läste du inte.
Jag satte dit en som fungerar ordentligt nu. Sluta vara så jävla bitter av dig. Jag fick den att funka. Jag fick ingen support alls av skitfirman. Hade de velat hjälpa till hade de fått bra betyg.
Även en blind höna... 🤦‍♂️
 
Lite utanför ämnet bil, men om silvertape.
Kund hade lagat duken på en rullport med silvertape som hade kladdat av sig överallt så den fastnade och trasslade sig.
Jag åker dit, vakten meddelar att det är totalt förbud att ta in kemikalier och jag får lämna allt jag har i bilen i ett skåp utanför.
Kommer in och berättar att tvätta bort tejpresterna med thinner är det enda alternativet...men det alternativet finns ju inte.
De beställer en ny duk för 30.000:- trots att jag säger att portbenen måste tvättas rena från tejplim, för även en ny duk kommer stöka.
Det blev mycket stök, så pass att de köpte en ny port för 60.000:-
Tvättat och lagat den befintliga duken var kanske 1-2 timmars jobb.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Kuslake Kuslake skrev:
Jo, alltid lika roligt att "byta" bakruta och rengöra efter silvertejp som suttit ibland lite för länge.
Nästan all tejp blir "rolig" om den får sitta länge utomhus.

Försäkringsbolaget hörde av sig en dag och sa att dom vill att vi tar bilder på dom trasiga bakglasen när dom sitter kvar på bilen. 🤪
 
Du kör inte Cabas?
 
Kuslake Kuslake skrev:
Du kör inte Cabas?
Tror du har nämnt det någon gång tidigare. Nej vi har inte det. Är bosatt i Finland antar att det är något svenskt system?
 
Efter lite sökande på nätet ser jag att det finns i många länder. Tror inte det skulle ge oss så mycket. Vi måste ändå gå via Pilkingtons program prisma när vi gör försäkringsjobb
 
N Niq skrev:
Tror du har nämnt det någon gång tidigare. Nej vi har inte det. Är bosatt i Finland antar att det är något svenskt system?
Man gör skadekalkyler i det, är ganska smidigt, skickar även fakturan genom det. Finns även för hantverkare. Ja, från Örebro tror jag. Försäkringsbolagen (dom vi har att göra med) brukar kräva minst 2 bilder, vi brukar skicka 3, regplåt, mätarställning och glasskadan. Så är det en bakruta så är det ju typ bara ett hål...
 
Är säkert ganska like gissar jag utan att ha sett det. Alla hjälpmedel som är lättanvända eller jobbar själv/gör jobbet åt en är bra tycker jag.
 
Kuslake Kuslake skrev:
Är säkert ganska like gissar jag utan att ha sett det. Alla hjälpmedel som är lättanvända eller jobbar själv/gör jobbet åt en är bra tycker jag.
Pilkingtons prisma är ganska värdelöst. Vi jobbar bara med glas så det blir inte några direkta skadekalkyler att göra. Bara glaskostnad tillbehör och montering. Priserna är förhandlat färdigt med försäkringsbolagen.
 
"Oljan blir alltid smutsig"
"Alla bilar drar olja" hör man ofta på motorforum.
Ganska exakt 1.500 mil/ 1 år sen oljan byttes i denna motor.
Bilen är av årsmodell -16 och har gått 9000 mil.
Oljesticka visar motoroljans skick i en bil från 2016 efter 1.500 mil/1 år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Myckling och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
"Oljan blir alltid smutsig"
"Alla bilar drar olja" hör man ofta på motorforum.
Ganska exakt 1.500 mil/ 1 år sen oljan byttes i denna motor.
Bilen är av årsmodell -16 och har gått 9000 mil.
[bild]
Bensinare?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
"Oljan blir alltid smutsig"
"Alla bilar drar olja" hör man ofta på motorforum.
Ganska exakt 1.500 mil/ 1 år sen oljan byttes i denna motor.
Bilen är av årsmodell -16 och har gått 9000 mil.
[bild]
Skapligt 🙂
Lär väl inte höra till vanligheterna att det är så rent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.