N Niq skrev:
Det är meningslöst att borra ett nytt hål om du vill att det ska synas mindre. Du kommer att se borrhålet istället.

Stefan har rätt i hur det fungerar men vill förtydliga att det inte bara är en optisk illusion. En stenskottslagning förhindrar också glaset från att spricka vidare.

Lägg gärna upp en bild hur det ser ut
Det var svårt att fota men här är en riktig närbild med makroläget, enda sättet jag fick den att synas på kameran.

Närbild på liten skada eller repa på mörkt material med spegling och oskärpa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Patrik440
Besökte en Motordag i Ånimskog (längs E45) som arrangerades första gången i helgen.
Kollage av klassiska bilar och fordon från motordag, däribland en DeSoto och en Volkswagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kollage av fordon från Motordag i Ånimskog: klassiska bilar, motorcyklar, en lastbil, en traktor och en hund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På lördagskvällen blev det en tur till Trollhättan å kolla in cruisingen vilket jag inte har gjort på 12-14 år eller så.

Jag och ena brorsonen patrullerade runt en stund.

Polisbil dekorerad för cruising patrullerar under Motordag i Ånimskog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samling av nio bilder på klassiska bilar från Motordag och cruising i Trollhättan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 13 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Det var svårt att fota men här är en riktig närbild med makroläget, enda sättet jag fick den att synas på kameran.

[bild]
Ja det är svårt att fota glas. Det kan hända jag blir lurad av bilden men jag tycker det ser ut som det borde gå att laga. Har du någon liten spegel du kan hålla på insidan av glaset samtidigt som du tittar utifrån? Om du sen tittar från alla möjliga vinklar om du då ser något som ser ut som en spricka eller ett svart område så betyder det att glaset är skadat mer än på ytan och att det borde lagas.

Är det på Saaben?
 
Det är nog svårt då skadan är så liten man inte kan se sådana detaljer med blotta ögat. Man får intrycket det är större än vad det är då jag fotat så nära.

Saaben jo
 
DennisCA DennisCA skrev:
Det är nog svårt då skadan är så liten man inte kan se sådana detaljer med blotta ögat. Man får intrycket det är större än vad det är då jag fotat så nära.

Saaben jo
Det är tjocka glas i gummilist på dom så dom brukar tåla en hel del
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
Besökte en Motordag i Ånimskog (längs E45) som arrangerades första gången i helgen.
[bild]
[bild]

På lördagskvällen blev det en tur till Trollhättan å kolla in cruisingen vilket jag inte har gjort på 12-14 år eller så.

Jag och ena brorsonen patrullerade runt en stund.

[bild]
[bild]

/ Patrik
Jag var på Gärdesloppet med moppen i söndags.
Hela arrangemanget har flyttat till Gärdet från Djurgården och blivit hur tråkigt som helst.
Tidigare var det en väldigt mysig miljö med även parad av veteran båtar i Djurgårdkanalen.
Gärdet är ju bara en gigantisk gräsmatta med dammiga grusvägar och allt utspritt på en stor yta utan skugga nån stans.
Typ alla man pratade med var missnöjda.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
galento
Kom att tänka på en sak Isakare , du kanske vill höra Toyotamotorn också 😎😎😎
Postar en liten filmsnutt 😉😉
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Kom att tänka på en sak Isakare , du kanske vill höra Toyotamotorn också 😎😎😎
Postar en liten filmsnutt 😉😉
[video]
Jäklar vad coolt 🙂
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Märkligt problem med firmabilen.
När jag startar ringer telefonen upp sitt eget nummer !!
Kollegan med samma bil och telefon har samma problem.
Började i mitten av förra veckan.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Kom att tänka på en sak Isakare , du kanske vill höra Toyotamotorn också 😎😎😎
Postar en liten filmsnutt 😉😉
[video]
Så lät inte Yarisen jag körde idag ☹️😄
 
  • Haha
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Tyckte att det började vara dags att byta bromsbelägg.
Bromsbelägg för fordon på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tyckte att det började vara dags att byta bromsbelägg.
[bild]
Fegis. Metallen syns ju knappt 😁😁
 
ricebridge ricebridge skrev:
Fegis. Metallen syns ju knappt 😁😁
Tänkte skriva samma sak. Man sätter väl dit nya när de gamla ramlar ut av sig själva? 😀

Skämt åsido, vad kör ni för minimimått på belägg? Bak på Golfen är det kanske 5mm kvar nu. Dags att byta?
 
hobbs hobbs skrev:
Tänkte skriva samma sak. Man sätter väl dit nya när de gamla ramlar ut av sig själva? 😀

Skämt åsido, vad kör ni för minimimått på belägg? Bak på Golfen är det kanske 5mm kvar nu. Dags att byta?
Här i Smålann kör vi tess dä slå gnester ifrå bromsana!!

Skämt åsido igen. 5mm räcker bra länge såvida du inte brukar roa dig med att rulla på friläge och bromsa dig nerför alpsluttningar. Ett bra tips är att kolla beläggen vår och höst när du ändå byter mellan sommar- och vinterdäck, och framförallt jämföra hur mycket de slitits sen sist.
 
  • Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tyckte att det började vara dags att byta bromsbelägg.
[bild]
Kanske även renovera glidpinnarna om den sliter sådär snett?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.