711 777 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Det var svårt att fota men här är en riktig närbild med makroläget, enda sättet jag fick den att synas på kameran.N Niq skrev:Det är meningslöst att borra ett nytt hål om du vill att det ska synas mindre. Du kommer att se borrhålet istället.
Stefan har rätt i hur det fungerar men vill förtydliga att det inte bara är en optisk illusion. En stenskottslagning förhindrar också glaset från att spricka vidare.
Lägg gärna upp en bild hur det ser ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 300 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 300 inlägg
Besökte en Motordag i Ånimskog (längs E45) som arrangerades första gången i helgen.
På lördagskvällen blev det en tur till Trollhättan å kolla in cruisingen vilket jag inte har gjort på 12-14 år eller så.
Jag och ena brorsonen patrullerade runt en stund.
/ Patrik
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
På lördagskvällen blev det en tur till Trollhättan å kolla in cruisingen vilket jag inte har gjort på 12-14 år eller så.
Jag och ena brorsonen patrullerade runt en stund.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/ Patrik
Ja det är svårt att fota glas. Det kan hända jag blir lurad av bilden men jag tycker det ser ut som det borde gå att laga. Har du någon liten spegel du kan hålla på insidan av glaset samtidigt som du tittar utifrån? Om du sen tittar från alla möjliga vinklar om du då ser något som ser ut som en spricka eller ett svart område så betyder det att glaset är skadat mer än på ytan och att det borde lagas.DennisCA skrev:
Är det på Saaben?
Jag var på Gärdesloppet med moppen i söndags.Patrik440 skrev:
Hela arrangemanget har flyttat till Gärdet från Djurgården och blivit hur tråkigt som helst.
Tidigare var det en väldigt mysig miljö med även parad av veteran båtar i Djurgårdkanalen.
Gärdet är ju bara en gigantisk gräsmatta med dammiga grusvägar och allt utspritt på en stor yta utan skugga nån stans.
Typ alla man pratade med var missnöjda.
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Här i Smålann kör vi tess dä slå gnester ifrå bromsana!!hobbs skrev:
Skämt åsido igen. 5mm räcker bra länge såvida du inte brukar roa dig med att rulla på friläge och bromsa dig nerför alpsluttningar. Ett bra tips är att kolla beläggen vår och höst när du ändå byter mellan sommar- och vinterdäck, och framförallt jämföra hur mycket de slitits sen sist.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg