L lob skrev:
Nämen. Finns det nån som spelar golf nuförtiden? Känns inte det väldigt 2002…….
Lika många nu som då, dvs kring 500 000 +/- 10 %, men kanske inte lika inne som det var då.
 
trähandtag trähandtag skrev:
Ledsen om jag kapar tråden med något som inte passar in, men numera är det nästan hopplöst att hitta nya bilar med tillräckligt brett bageutrymme. Till vad: jo golfklubbor. På 2000-talet början fungerade en vanlig passat, men inte numera. Det får bli en byggarbetarbil snart. Konstigt att inte detta testas eller ifrågasätts.
Ska du bara ha golfklubbor så går de bra med vad som helst ju.

Kompisen hade en 350z när de kom. Fanns instruktioner hur du skulle packa
Instruktionsskylt som visar hur man korrekt packar två golfbagar i en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Rkarlsson skrev:
Ska du bara ha golfklubbor så går de bra med vad som helst ju.

Kompisen hade en 350z när de kom. Fanns instruktioner hur du skulle packa
[bild]
Nu var det lägga dem på tvären, utan att behöva dra ut drivern eller andra långa klubbor. Inte ens vår phaeton klarar av det trots nästan 2 m bred bil
 
trähandtag trähandtag skrev:
Nu var det lägga dem på tvären, utan att behöva dra ut drivern eller andra långa klubbor. Inte ens vår phaeton klarar av det trots nästan 2 m bred bil
Åker ni full bil när du ska ut? Annars fäll sätet. Eller så får du ta en takbox. Finns ju "ryggsäckar" till kroken med ;)
 
Ska man ha med sig två baggar o två vagnar, så blir utrymmet högst begränsat om man måste lägga saker på tvären o behöva krångla till sin packning
 
trähandtag trähandtag skrev:
Ledsen om jag kapar tråden med något som inte passar in, men numera är det nästan hopplöst att hitta nya bilar med tillräckligt brett bageutrymme. Till vad: jo golfklubbor. På 2000-talet början fungerade en vanlig passat, men inte numera. Det får bli en byggarbetarbil snart. Konstigt att inte detta testas eller ifrågasätts.
Frågan var uppe på Vi Bilägare nyligen, ska se om jag hittar den, de provade några bilar.
 
Nån som sett programmet "Rostiga Roadtrips" ??
Såg just avsnitt 1 på SVT play.
Kul ide och flera spännande udda resmål.
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ska du bara ha golfklubbor så går de bra med vad som helst ju.

Kompisen hade en 350z när de kom. Fanns instruktioner hur du skulle packa
[bild]
Vet inte om det där är viktigt i Japan, men Mazda 6 Sedan hade motsvarande instruktion hur man skulle få plats med 4st golfbagar.
 
N Nyikåk skrev:
Vet inte om det där är viktigt i Japan, men Mazda 6 Sedan hade motsvarande instruktion hur man skulle få plats med 4st golfbagar.
Möjligt. Jag har en sedan från 2006. De la kanske mer energi på trams än rostskydd och ordentliga bromsar som går att skruva med utan att vilja rulla ut bilen för en hög kant ner för ett berg.
 
trähandtag trähandtag skrev:
Ledsen om jag kapar tråden med något som inte passar in, men numera är det nästan hopplöst att hitta nya bilar med tillräckligt brett bageutrymme. Till vad: jo golfklubbor. På 2000-talet början fungerade en vanlig passat, men inte numera. Det får bli en byggarbetarbil snart. Konstigt att inte detta testas eller ifrågasätts.
https://www.vibilagare.se/bilfragan/vilken-ar-basta-bilen-med-plats-golfbag
 
  • Gilla
trähandtag
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Möjligt. Jag har en sedan från 2006. De la kanske mer energi på trams än rostskydd och ordentliga bromsar som går att skruva med utan att vilja rulla ut bilen för en hög kant ner för ett berg.
Jag har en Mazda 6 från 2005 och de lade förmodligen inte en tanke på rostskydd... mera rostbenägen bil har jag inte ägt, och jag har haft en Opel.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag har en Mazda 6 från 2005 och de lade förmodligen inte en tanke på rostskydd... mera rostbenägen bil har jag inte ägt, och jag har haft en Opel.
Mazda 6 är en riktig rostburk. Jag var sugen på en och en kompis sa att OM jag hittar en utan rost så kör hem och behandla direkt...hittade aldrig någon utan rost.
 
Ja behandlar man dom direkt från nya kan dom stå sig. Mina föräldrar har Mazda 626 ännu från 98, det var väl sista generationen 626 innan 6an tog över. Deras bil har gått över 430,000km och har mindre rost än min 6a. Dom köpte den ny och tectylbehandlade den direkt. Just nu står den hos mig då dom är på semester. Lite rost vid skärmarna, trösklarna har börjat uppstå men det är väl acceptabelt med tanke på miltalet och åldern.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag har en Mazda 6 från 2005 och de lade förmodligen inte en tanke på rostskydd... mera rostbenägen bil har jag inte ägt, och jag har haft en Opel.
Haha ja den är riktigt illa. Motorn går riktigt jävla bra och inredningen är i rätt bra skick.
Men då där varit en klåpare som skruvat bromsar innan så blev man ju bara riktigt sur.
Du vet säkert hur korkade bakbromsar mazda har. Och en med lite celler i bollen lägger ut nån tia extra om den där fantastiska glidbultskruven till bromsoken är minsta lilla skadad.

Det har de inte gjord på min, plus att de troligtvis använt polygrip eller rörtång på kolvarna och dragit sönder damasker.
Men jag har iallafall nya ok bak.

Men varje gång man ska lyfta den så får man försöka komma ihåg var det inte var mjukt.

Ja den ska försöka säljas =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.