711 980 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Härnösand är ju så nästan Stockholm, klart dom inte kan köra bil där om det kommer snö på vägen.Isakare skrev:
Men faktiskt så har vi gått även här mot osäkrare förare i dåligt vinterväder, dock inte lika många olyckor eller stillastående bilar då folk har vett nog att ha vinterdäck.
Ja nog är det trevligare om somrarna, fast visst då är glasskön eller kön till hästräkorna på cafeet för lång så då muttrar man lite och åker till Romme och äter glass.j.f.s skrev:
Skämt åsido, dom löser det bra trots många gäster!
Då leder jag Men de var i yrket, 120 mil en julafton utan raster. Kan säg att jag inte var glad alls. 13 timmar blev det inloggad och en halvtimme utloggad för att de planerade dåligtnino skrev:
Sundsvall - Luleå tur och retur har jag kört i tjänsten en gång. Tanken var att jag och kollegan skulle sova över, men mötet gick så fort så vi rullade hemåt och tänkte ta in på hotell efter vägen när det passade. Det slutade med att vi åkte ändra hem...
120 mil har jag till släkten. När vi åker dit brukar vi stanna över hos syrran i Gällivare, så det blir bara 100 mil med släpvagn i en dagsetapp. Utan släp kan man åka hela vägen.
120 mil har jag till släkten. När vi åker dit brukar vi stanna över hos syrran i Gällivare, så det blir bara 100 mil med släpvagn i en dagsetapp. Utan släp kan man åka hela vägen.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Mycket packning?useless skrev:Sundsvall - Luleå tur och retur har jag kört i tjänsten en gång. Tanken var att jag och kollegan skulle sova över, men mötet gick så fort så vi rullade hemåt och tänkte ta in på hotell efter vägen när det passade. Det slutade med att vi åkte ändra hem...
Gjorde typ samma. Jobbade i Arjeplog, hade bokat hotell i Skelefte, kom dit och kännde mig inte alls för att tillbringa kvällen i ett hotellrum, bokade om till Sundsvall. Väl där var boken jag lyssnade på så spännande, så jag åkte hem. Det var en torsdag, så man kunde vara ledig på fredagen. Med övernattning hade ju den oxå gått åt.useless skrev:Sundsvall - Luleå tur och retur har jag kört i tjänsten en gång. Tanken var att jag och kollegan skulle sova över, men mötet gick så fort så vi rullade hemåt och tänkte ta in på hotell efter vägen när det passade. Det slutade med att vi åkte ändra hem...
Åt mig blev det tvärtom...
Jobbade i Färila, skulle jobba till jag var klar oavsett vad klockan blev och sen åka hem.
Blev utelåst kl 12 på natten, ingen som kunde öppna och både plånbok, väska och rena kläder var kvar inne.
Ringde närmaste vandrarhem vid halv ett och frågade om dom hade ett ledigt rum med sängkläder, jodå det fanns
Ett litet problem till, jag har inga pengar förens nästa (samma) dag, inga problem kom du.
Tanten fick en 100 eller om det var 2 extra för att köpa sig nåt
Jobbade i Färila, skulle jobba till jag var klar oavsett vad klockan blev och sen åka hem.
Blev utelåst kl 12 på natten, ingen som kunde öppna och både plånbok, väska och rena kläder var kvar inne.
Ringde närmaste vandrarhem vid halv ett och frågade om dom hade ett ledigt rum med sängkläder, jodå det fanns
Ett litet problem till, jag har inga pengar förens nästa (samma) dag, inga problem kom du.
Tanten fick en 100 eller om det var 2 extra för att köpa sig nåt
Hjul skruvarna på min bil drar åt sig själva av nån mysko anledning.
När jag köpte bilen satt de som satan. När jag skulle byta i höstas satt de som satan trots att jag själv monterat de omsorgsfullt. Nu när jag skulle byta igen satt de mer än satan så låsnyckeln gick av.
Tidigare ägare verkar haft samma problem då det låg 3 avdragna nycklar i skuffen.
Nya inköpta nu på morgonen, när jag får bort låskruvarna ska jag slänga de i soptunnan.
När jag köpte bilen satt de som satan. När jag skulle byta i höstas satt de som satan trots att jag själv monterat de omsorgsfullt. Nu när jag skulle byta igen satt de mer än satan så låsnyckeln gick av.
Tidigare ägare verkar haft samma problem då det låg 3 avdragna nycklar i skuffen.
Nya inköpta nu på morgonen, när jag får bort låskruvarna ska jag slänga de i soptunnan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
hur drar du dem då? Låsskruvar av alla de slag ska bara dras lite grann. Aldrig lika mycket som de andra. Det bäddar bara för krångel senare...........Man får mer se de som avskräckande än att de ska dras så hårt att de inte kan få av dem med div trick. Då får man som sagt inte av dem själv till slut.......Isakare skrev:Hjul skruvarna på min bil drar åt sig själva av nån mysko anledning.
Nya inköpta nu på morgonen, när jag får bort låskruvarna ska jag slänga de i soptunnan.[bild]
Drar de lagom som jag alltid gjort och aldrig haft nått problem med. Och problemet gäller inte bara låsskruvarna, utan alla skruvar, de är dragna lagom med ett litet skaft, smorda med antikärvpasta, men sitter nu som de vore dragna med 1" maskin för 10 år sen utan smörjning.S Stefan1972 skrev:hur drar du dem då? Låsskruvar av alla de slag ska bara dras lite grann. Aldrig lika mycket som de andra. Det bäddar bara för krångel senare...........Man får mer se de som avskräckande än att de ska dras så hårt att de inte kan få av dem med div trick. Då får man som sagt inte av dem själv till slut.......
Samma sak har hänt 3 gånger nu på denna bil.
Vad är det för bil då?Isakare skrev:Drar de lagom som jag alltid gjort och aldrig haft nått problem med. Och problemet gäller inte bara låsskruvarna, utan alla skruvar, de är dragna lagom med ett litet skaft, smorda med antikärvpasta, men sitter nu som de vore dragna med 1" maskin för 10 år sen utan smörjning.
Samma sak har hänt 3 gånger nu på denna bil.