Min Opel från 2011 har ökat från 75 000:- till 110 000:- på drygt två år och 8 000 mil.
 
  • Wow
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Min Opel från 2011 har ökat från 75 000:- till 110 000:- på drygt två år och 8 000 mil.
Har du någon bra "site" för att se bilvärderingar?
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Oförskämt frisk.

Inte ett ord om rost, har dom missat det eller måste man vara betalande läsare för att få ta del av sådan info?
Så än s
RoTe RoTe skrev:
[bild]
Än så länge har väl tiden gett Volvo rätt..
 
Körde just min gamla Yaris genom en finsk värderäknare kan ju inte stämma, 6600€ för en 2007 yaris körd 425,000km. Förra året körde jag den igenom samma räknare och då stod det 2200€ vilket jag tyckte var väl optimistiskt också...
 
  • Gilla
j.f.s
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har du någon bra "site" för att se bilvärderingar?

Jag besökte två bilhandlare strax före jul då jag funderade lite på att byta bil och fick ungefär samma pris av båda. Dock har ju en motsvarande lite nyare bil blivit så ofantligt mycket dyrare, så jag har liksom ingen nytta av värdeökningen på min. Ska jag köpa en likvärdig den jag har fast tre år nyare och 10 000 färre mil på mätaren så kostar det närmare 200 000:- i dag.
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har du någon bra "site" för att se bilvärderingar?
Det behövs ingen "site", de bara blåser folk på pengar till ingen nytta. Du vet värdet först när bilen är såld.

Räkna med att hela värdet ska ner till noll på 15 år. Har den inte rostat sönder efter 15 år eller råkat ut för något annat katastroffel så är den då (som en liten bonus) värd runt 20-30 kSEK i dagens penningvärde 😁

Det finns några få undantag men de är väldigt ovanliga.
 
T TommyC skrev:
Det behövs ingen "site", de bara blåser folk på pengar till ingen nytta
Hur kan man bli blåst av att någon listar en uppskattning av värdet på begagnade bilar utifrån märke/modell/årsmodell/miltal. Den typen av listningar har väl funnits i biltidningar i alla tider?

Jag tänkte att motsvarande lista numera borde finnas på nätet.

T TommyC skrev:
Du vet värdet först när bilen är såld.
Ja det förstår jag och så är det väl med allt. En "prislista" kan dock ge en viss indikation.
 
H hapazard skrev:
Så än s

Än så länge har väl tiden gett Volvo rätt..
Hur då? Struntar man i att välja bra lösningar och rostskydda underredet så rostar det! Det har många andra visat i alla tider. Volvo låg i topp för 20-25 år sedan men rostar nu som vilken rostburk som helst. En tragisk utveckling i Volvos fall.
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Oförskämt frisk.

Inte ett ord om rost, har dom missat det eller måste man vara betalande läsare för att få ta del av sådan info?
Jo då, den har börjat rosta.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Hur kan man bli blåst av att någon listar en uppskattning av värdet på begagnade bilar utifrån märke/modell/årsmodell/miltal. Den typen av listningar har väl funnits i biltidningar i alla tider?

Jag tänkte att motsvarande lista numera borde finnas på nätet.

Ja det förstår jag och så är det väl med allt. En "prislista" kan dock ge en viss indikation.
Ok, det finns några gratis men passa dig för att knappa in ditt telefonnummer eller annan information som gör att dom kan debitera dig. Det har figurerat flera historier om folk som har blivit lurade så.
 
T TommyC skrev:
ditt telefonnummer eller annan information som gör att dom kan debitera dig.
Mitt telefonnummer kan vem som helst hitta på exempelvis Eniro. Hur ska någon kunna debitera mig för att de vet mitt telefonnummer?
 
Har du aktivt själv skrivit ditt nummer och inte läst det finstilta så har du ju gjort det själv. Det finns ingen affärside i att de gör samma sak själva för då finns definitivt inget "case"
 
  • Gilla
TommyC
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Har du aktivt själv skrivit ditt nummer och inte läst det finstilta så har du ju gjort det själv.
Och? Hur skulle jag kunna bli bunden av det? Skulle du kunna bli bunden av att jag skrev dit ditt telefonnummer?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Och? Hur skulle jag kunna bli bunden av det? Skulle du kunna bli bunden av att jag skrev dit ditt telefonnummer?
Du kan använda tex "Vi köper din bil", du måste lämna en epost för att få värderingen, men det resulterar i huvudsak i att du får ett antal reklammail och påminnelser om att de vill köpa din bil. Jag ser det som en bra indikation på bilens lägsta pris.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.