Förr i tiden brukade det i alla fall stå på pumpen att man måste betala innan bilen flyttades.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jobbat vidare med stötfångaren över helgen, blev nästan ett sidospår till då jag märkte två pölar med kylarvätska på varje sida av kylaren, inte stora men definitivt kylarvätska. Oklart varifrån det läcker, torkade upp det och det har inte kommit mera så läckaget är litet men läckaget finns. Vet inte ännu om det är ur själva kylaren eller nån koppling/slang. Jag får titta på det sedan, kanske behöver ny kylare...

Jag har monterat ihop stötfångaren igen och börjat tillverka fästen för dimljusen, tittade på bilder av fabriksfästerna för några veckor sen men jag gick mest på känn och gjorde en del i gången, sen gjorde jag samma delar igen. Men de påminner lite om fabriksfästerna ser jag ändå (eller det finns flera versioner men det liknar en av dessa), jag antar det naturligt blir en liknande design då det ska passa in runt stötfångaren.

rFTmxRoh.jpg

1Egw0YJh.jpg

YvN7Rqeh.jpg

Allt är bara punktat än så länge, helsvetsar det då allt ser rätt ut, sen målas det med nån passande färg. Behöver justera några vinklar än tycker jag så det blir nog att kapa och svetsa igen.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag hade blivit tokig, jag började koka redan på 90-talet när idioter skulle in och betala innan de flyttade bilen från punpen fast det var kö till pumpen. Det där hade fått mig att häkta lina och dra bort skräpet på stört (om det inte fanns lediga platser)
På närmaste OKQ8 här är det direktsamtal till polisen om du flyttar bilen innan du betalat pga alla stölder/smitningar de har.
 
MathiasS MathiasS skrev:
På närmaste OKQ8 här är det direktsamtal till polisen om du flyttar bilen innan du betalat
Har ni kvar mackar där man kan betala i efterskott? Till och med häruppe är de flesta borta.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Vi har en ny beg bil med en lös TFT skärm. Kan jag spegla min iPhone med kabel till den? Om så kopplas den till till AV eller USB?

Det finns även en radio utan skärm som jag kopplar upp telefonen till med CarPlay (tror jag).. Elektronisk enhets anslutningar: ström, HDMI, USB, AV, IR-sensor. Används för media eller uppspelning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
Alfredo Alfredo skrev:
Har ni kvar mackar där man kan betala i efterskott? Till och med häruppe är de flesta borta.
Skojar du? Jag betalar alltid i efterskott, det är liksom baseline i den befolkade delen av landet.
 
F fsn skrev:
Skojar du? Jag betalar alltid i efterskott, det är liksom baseline i den befolkade delen av landet.
Jo det var länge sedan jag besökte en mack som inte kräver förskottsbetalning, CirkleK för min del.
Men tankar med app/kort själv då det spelar mindre roll.

"Baseline" är nog att du bor utanför de stora vägarna och som inte har generösa öppettider, CirkleK oftast dygnet runt.
 
F
Alfredo Alfredo skrev:
Jasså?

[länk]
[bild]


[länk]
[bild]
Jag både tankar och hyr bilar i tjänsten på en CircleK 300m från jobbet. Har aldrig förskottbetalat nån tankning. Shell 2km från jobbet, samma sak. Det vanligaste är nog Ingo och då är det ju som det är...
 
F
P paralun skrev:
Jo det var länge sedan jag besökte en mack som inte kräver förskottsbetalning, CirkleK för min del.
Men tankar med app/kort själv då det spelar mindre roll.

"Baseline" är nog att du bor utanför de stora vägarna och som inte har generösa öppettider, CirkleK oftast dygnet runt.
VAd är baseline och hur bor jag menar du? Och vad har öppettider med något att göra?
 
F fsn skrev:
VAd är baseline och hur bor jag menar du? Och vad har öppettider med något att göra?
Jo vad är "baseline"...
Sen är det ju öppettider som styr om pumpar kan startas utan kort. När personal går hem så slår de över till enbart kort. Det var en CirkleK mack i min stad som höll ut länge men fick ge upp när "smitarna" kom på att på just den macken kunde man tanka och sticka så de gav upp.
 
Vem betalar soppan cash idag?
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Vem betalar soppan cash idag?
De som får betalt för sitt arbete cash?
 
  • Haha
gone_fishing
  • Laddar…
R
Alla som inte vill bli spårade/övervakade..
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Alla som ogillar skatt 😉
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.