711 518 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Jobbat vidare med stötfångaren över helgen, blev nästan ett sidospår till då jag märkte två pölar med kylarvätska på varje sida av kylaren, inte stora men definitivt kylarvätska. Oklart varifrån det läcker, torkade upp det och det har inte kommit mera så läckaget är litet men läckaget finns. Vet inte ännu om det är ur själva kylaren eller nån koppling/slang. Jag får titta på det sedan, kanske behöver ny kylare...
Jag har monterat ihop stötfångaren igen och börjat tillverka fästen för dimljusen, tittade på bilder av fabriksfästerna för några veckor sen men jag gick mest på känn och gjorde en del i gången, sen gjorde jag samma delar igen. Men de påminner lite om fabriksfästerna ser jag ändå (eller det finns flera versioner men det liknar en av dessa), jag antar det naturligt blir en liknande design då det ska passa in runt stötfångaren.
Allt är bara punktat än så länge, helsvetsar det då allt ser rätt ut, sen målas det med nån passande färg. Behöver justera några vinklar än tycker jag så det blir nog att kapa och svetsa igen.
Jag har monterat ihop stötfångaren igen och börjat tillverka fästen för dimljusen, tittade på bilder av fabriksfästerna för några veckor sen men jag gick mest på känn och gjorde en del i gången, sen gjorde jag samma delar igen. Men de påminner lite om fabriksfästerna ser jag ändå (eller det finns flera versioner men det liknar en av dessa), jag antar det naturligt blir en liknande design då det ska passa in runt stötfångaren.
Allt är bara punktat än så länge, helsvetsar det då allt ser rätt ut, sen målas det med nån passande färg. Behöver justera några vinklar än tycker jag så det blir nog att kapa och svetsa igen.
På närmaste OKQ8 här är det direktsamtal till polisen om du flyttar bilen innan du betalat pga alla stölder/smitningar de har.Tokslut skrev:
Vi har en ny beg bil med en lös TFT skärm. Kan jag spegla min iPhone med kabel till den? Om så kopplas den till till AV eller USB?
Det finns även en radio utan skärm som jag kopplar upp telefonen till med CarPlay (tror jag)..
Det finns även en radio utan skärm som jag kopplar upp telefonen till med CarPlay (tror jag)..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 597 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 597 inlägg
Jasså?F fsn skrev:
https://www.circlek.se/sakerhet-miljo
https://www.shell.se/betalningslosningar.html
Jo det var länge sedan jag besökte en mack som inte kräver förskottsbetalning, CirkleK för min del.F fsn skrev:
Men tankar med app/kort själv då det spelar mindre roll.
"Baseline" är nog att du bor utanför de stora vägarna och som inte har generösa öppettider, CirkleK oftast dygnet runt.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 597 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 597 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 597 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 597 inlägg
VAd är baseline och hur bor jag menar du? Och vad har öppettider med något att göra?P paralun skrev:
Jo vad är "baseline"...F fsn skrev:
Sen är det ju öppettider som styr om pumpar kan startas utan kort. När personal går hem så slår de över till enbart kort. Det var en CirkleK mack i min stad som höll ut länge men fick ge upp när "smitarna" kom på att på just den macken kunde man tanka och sticka så de gav upp.