Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Bara i och ur med ett lager brukar kosta ungefär samma som verktyget...
Ja då beror det ju på om man ska byta fler 🙂
Borde ju vara enkelt att svara grejerna som behövs, om man hade haft måtten på det
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jag brukar spara skrotade lager som pressdorn. Alltid brukar nån inner eller ytterring passa när lager och bussningar ska bytas.
 
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
galento
B Bjober skrev:
Jag brukar spara skrotade lager som pressdorn. Alltid brukar nån inner eller ytterring passa när lager och bussningar ska bytas.
Samma här , sparar rörbitar och svarvade bitar . Det är bra att ha lite järnskrot liggande 😎😁
 
  • Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok kollade en youtube där han pressade ur navet, kanske var en annan årsmodell det glömde jag kolla.

Men det är bort med hjul, bromsok, skivan, lossa undre och övre länkarmen, ev nåt styrstag, så är spindeln loss, knacka ur drivaxeln, sen ur med nav och lager.
Men då är det special verktyg till pressningen alltså, Biltema hade nåt kitt med massa plattor och ringar såg jag
innan jag köpte verktygen så köpte jag alltid begagnad komplett spindel på skroten. Det finns fortfarande drivor med dylika som bara gått typ 1000mil på bildelsbasen. Många på Jönköpings Bildemo. Man får hålla koll på årsmodell och chassinummer bara. Det blev grövre spindelled vid nå chassinummer/år.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Jag som trodde Saab var en säker bil... men fel hade jag:
Cabriolet med skelett, kväll, Halloween-tema, skräckfigur, utomhus, mörk bakgrund, dekorativ belysning, firande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
vcx och 6 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hur är andra märkena sprayflaskor när det gäller fäljrengöring ??
Jag har bara använt Sonax genom åren, men irriterar min på flaskans stråle, jag skulle vilja ha mera dusch.
Jag har noterat att bla Biltemas "miljö"-fälgrengöring i 4l dunk tenderar att kristalliseras om den får stå med bara en liten slatt kvar i flaskan. Utspädning med lika mängd varmvatten fixar det. Jag misstänker att det kan skapas kristaller i sprayflaskor oxo. Med resultat att de inte sprutar riktigt eller ganska dåligt eller inte alls. En ide skulle då vara att fylla med varmvatten och hoppas att "det löser sig"
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag som trodde Saab var en säker bil... men fel hade jag:
[bild]
Själv trodde jag Saab var död!
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Det är ju runt denna tiden de döda kommer tillbaka
 
Hur får man fram OEM nummer till VW ??
Kompis har en VW transporter -15 2,0 tdi 150 och behöver nya glödstift, men det finns flera olika på tex Autodoc.
Har man en BMW går man in på realOEM.com och hittar allt.
Jag hittar inget liknande för VW.
 
B Bjober skrev:
Jag brukar spara skrotade lager som pressdorn. Alltid brukar nån inner eller ytterring passa när lager och bussningar ska bytas.
Samma här.
 
  • Gilla
Bjober
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hur får man fram OEM nummer till VW ??
Kompis har en VW transporter -15 2,0 tdi 150 och behöver nya glödstift, men det finns flera olika på tex Autodoc.
Har man en BMW går man in på realOEM.com och hittar allt.
Jag hittar inget liknande för VW.
Har letat åt en kollega för flera år sedan utan framgång. Hittade nu denna sida som verkar lovande: https://www.oemvwshop.com/059963319ab-glow-plug-p2192725/?cid=3430

De verkar ha extremt många varianter av motorer så det går nog lätt att köra vilse.
 
  • Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hur får man fram OEM nummer till VW ??
Kompis har en VW transporter -15 2,0 tdi 150 och behöver nya glödstift, men det finns flera olika på tex Autodoc.
Har man en BMW går man in på realOEM.com och hittar allt.
Jag hittar inget liknande för VW.
Tycker den här sidan är bra. Reklamfri också.........De har även flera märken om man stegar tillbaks lite till startsidan.
https://catalogs.ssg.asia/audivw/?lang=en
 
Isakare Isakare skrev:
Hur får man fram OEM nummer till VW ??
Kompis har en VW transporter -15 2,0 tdi 150 och behöver nya glödstift, men det finns flera olika på tex Autodoc.
Har man en BMW går man in på realOEM.com och hittar allt.
Jag hittar inget liknande för VW.
Via Biluppgifter.se får du alla PR-koder om du reggar dig som användare och via pr-koden kommer flera av bildelssiterna visa rätt del ink dess oemnr?

….fast kanske inte på just glödstift ser jag, de verkar inte ha en pr-kod.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.