744 570 läst · 11 402 svar
745k läst
11,4k svar
Allt om bilen
Du flyttar problemet till den som kör bakom istället.nino skrev:
Jag kommer hålla liv i systemet så gott det går. Jag kan förstå om man inte klarar av att reparera det tillslut men de som kopplar bort fungerande system och kör spett igenom katalysatorn så det ryker så fränt skulle låsas in tycker jag.
Vad menar du med att flytta problemet till den bakom?B Bjober skrev:
adblue som du säkert vet redan tillsätts efter att explosion skett och sprayas på avgaserna för att kunna samla upp detta i flytande form istället för att släppa ut i gasform.useless skrev:
Så tillsätts diesel istället för adblue så kommer en svart rök att skickas ut och sabba lambdasonderna samt att avgaserna är för heta vid detta tillfälle så dieseln kommer att antändas och en eldhärd uppstår vilket kommer bränna sönder elektroniska komponenter.
om man istället har ett common rail system så kan man höja trycket och använda finare munstycken i injektorerna.. Vilket gör att mindre mängd diesel behöver tillsättas för varje cylinder och tändkurva..
Så då behövs inte adblue alls.
Nja det är bättre att installera en kammare för att kunna tillföra ett högt tryck med luft in i dieseln, för att sedan byta ut injektorerna, så behöver man inte ha adblue alls..nino skrev:
Däremot kan egr ventilen få fnatt..
Då denna har som jobb att återföra den flytande sörja som adblue skapat av avgaserna tillbaka till förbränningen...
Ja man kan ju göra egr delete också men det törs man väl inte skrivaMaskintok skrev:Nja det är bättre att installera en kammare för att kunna tillföra ett högt tryck med luft in i dieseln, för att sedan byta ut injektorerna, så behöver man inte ha adblue alls..
Däremot kan egr ventilen få fnatt..
Då denna har som jobb att återföra den flytande sörja som adblue skapat av avgaserna tillbaka till förbränningen...
Riktig riktig rappakalja. Inte ett rätt.Maskintok skrev:Nja det är bättre att installera en kammare för att kunna tillföra ett högt tryck med luft in i dieseln, för att sedan byta ut injektorerna, så behöver man inte ha adblue alls..
Däremot kan egr ventilen få fnatt..
Då denna har som jobb att återföra den flytande sörja som adblue skapat av avgaserna tillbaka till förbränningen...
Läs på och kom igen.
Det finns ingenting flytande i avgasystemet.
Adblue har ingen sådan funktion.
Och visst sprutar man ibland in diesel i avgassystemet för att höja temperaturen.
åhå.. Så JD har fel... jaha..B Bjober skrev:
Så 50 Tim av studier för att bli säljare av JD och de har ingen aning.. jaja..
Jag håller dig som det du höll mig..
Varför höjde JD bartrycket i common railsystemet?
Varför har de inte adblue på traktorer med högre motorstyrka än 250 hk?
trots att konkurrenterna har det...
Jo just det.. finare munstycken och högre tryck i systemet.
samt att deras motorer drar mindre diesel än konkurrenterna... pga detta..