711 980 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Japp, bygger en Locost, mer om det här; https://www.byggahus.se/forum/threads/tillverka-plant-bord.365066/page-33#post-5393021nino skrev:
Det är din tratt det är fel på.M Myckling skrev:Skulle kolla oljan och toppa upp i fruns Audi och möts av detta. Vad är vitsen med metallblecket som effektivt hindrar att man får ner en tratt i oljepåfyllningen?😡Det är ju uppenbar risk för spill och söl när man ska pricka hålet från 2 dm höjd utan tratt. I min värld en idiotisk konstruktion men det kanske finns någon tanke bakom?
[bild]
https://verktygspresidenten.se/prod...pQakjLhE-jnODDXgdH6pjEcEcBCHKir0aApQ_EALw_wcB
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Är det en DKW eller?
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 153 inlägg
Hmm, jag har reserverat en begagnad bil ( en Suzuki Swift 1.6) hos en större bilhandlare och skulle åka upp och kika (och troligtvis göra affär) på den på onsdag. Nu på morgonen ringer säljaren dock och säger att han hittat en rostfläck på en bakskärm och eftersom han lovat att bilen ska vara fin så tänker han få den fixad och bakskärmen omlackad. Preliminärt klart till helgen.
Låter ju nästan för bra för att vara sant. Ska man dra öronen åt sig? Kanske vill de dölja något? Det är en större Suzukihandlare så det känns ju som de borde veta vad de gör. Troligtvis kostar väl en lagning/omlack dem inga större summor eller så fick de bilen billigt.
Låter ju nästan för bra för att vara sant. Ska man dra öronen åt sig? Kanske vill de dölja något? Det är en större Suzukihandlare så det känns ju som de borde veta vad de gör. Troligtvis kostar väl en lagning/omlack dem inga större summor eller så fick de bilen billigt.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Kan ju också vara så att tillverkaren har nån rostskyddsgaranti som de kan använda?
Vet inte åldern på din, men Kusinen fru hade en Suzuki jeep nått nyligen (så 3-5år gammal bil nu) och den hade hade väldigt tunn och känslig färg, de fick bilens nederdel eller likande omlackad på garantin efter tjat pga. att den fast det satt stänkskydd var havt söderblästrad men fick iaf. betala en del själva. Den bilen bytte de bort strax efter det vill jag minnas.