Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Aha, det var därför hjulet pekade så konstigt.. 😂😉
[bild]
fälgen ser ut att ha fått jobba lite väl också, vad körde du över? :surprised: för inte gick bara styrstaget av sådär utan vidare 😱

Tokslut Tokslut skrev:
fälgen ser ut att ha fått jobba lite väl också, vad körde du över? :surprised: för inte gick bara styrstaget av sådär utan vidare 😱
Det var inte jag, jag köpte bilen sån här.. "ran when parked" ...

In i en telefonstolpe...
Grå cabriolet med omfattande skador efter en olycka, parkerad framför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Violina och 7 till
  • Laddar…
vcx vcx skrev:
Nu när man snart har ett (relativt) färdigt garage så är det perfekt när grannen röjer lite på tomten. Och som alla vet så säljs dom mest exklusiva varorna till kilopris, så för 3 kr/kg så var dessa klenoder mina: 🤩

[bild]

[bild]
Alla 5? :D

• Haha
vcx
  • Laddar…
Det var inte jag, jag köpte bilen sån här.. "ran when parked" ...

In i en telefonstolpe...
[bild]
Donatorbil?

Japp, bygger en Locost, mer om det här; [länk]
Ja jag hade för mig att det var så

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Skulle kolla oljan och toppa upp i fruns Audi och möts av detta. Vad är vitsen med metallblecket som effektivt hindrar att man får ner en tratt i oljepåfyllningen?😡Det är ju uppenbar risk för spill och söl när man ska pricka hålet från 2 dm höjd utan tratt. I min värld en idiotisk konstruktion men det kanske finns någon tanke bakom?

[bild]
Det är din tratt det är fel på.

https://verktygspresidenten.se/prod...pQakjLhE-jnODDXgdH6pjEcEcBCHKir0aApQ_EALw_wcB

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
vcx
S Strontus skrev:
Alla 5? :D
Haha, om det hade varit så väl...

Dagens framgång (det gäller att passa på och njuta). Med lite tur startar den framöver också. 😎

• Gilla
hobbs och 7 till
  • Laddar…
Är det en DKW eller?

• Gilla
vcx
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
På Chevas V8or har det länge setat en "Filler neck" för att överlätta påfyllning. Kanske finns nått liknande tillbehör eller så passar GMs 🤷‍♂️

[länk]

[bild]
På chevamotorn i pickisen här får man fylla genom locket i ventilkåpan men den motorn är en sent 70 tal 😎😎
Olds har haft "filler tube" länge
Klassisk bil, detaljerad röd motor, 442 markering, ren och välskött, under huven, GM-komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Är det en DKW eller?
En auto union om man ska vara petig......AU1000 heter dem. Tillverkad av DKW

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
En auto union om man ska vara petig......AU1000 heter dem. Tillverkad av DKW
Förr i tiden gick det ju alltid att reta "Audi-människor" med att kalla deras fordon DKW.. men idag är det ju ingen som fattar... 👍😀

• Gilla
  • Haha
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Hmm, jag har reserverat en begagnad bil ( en Suzuki Swift 1.6) hos en större bilhandlare och skulle åka upp och kika (och troligtvis göra affär) på den på onsdag. Nu på morgonen ringer säljaren dock och säger att han hittat en rostfläck på en bakskärm och eftersom han lovat att bilen ska vara fin så tänker han få den fixad och bakskärmen omlackad. Preliminärt klart till helgen.

Låter ju nästan för bra för att vara sant. Ska man dra öronen åt sig? Kanske vill de dölja något? Det är en större Suzukihandlare så det känns ju som de borde veta vad de gör. Troligtvis kostar väl en lagning/omlack dem inga större summor eller så fick de bilen billigt.

Kan ju också vara så att tillverkaren har nån rostskyddsgaranti som de kan använda?

Vet inte åldern på din, men Kusinen fru hade en Suzuki jeep nått nyligen (så 3-5år gammal bil nu) och den hade hade väldigt tunn och känslig färg, de fick bilens nederdel eller likande omlackad på garantin efter tjat pga. att den fast det satt stänkskydd var havt söderblästrad men fick iaf. betala en del själva. Den bilen bytte de bort strax efter det vill jag minnas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.