712 150 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Tur att det gick väl! Årsmodell 17 får mig att fundera på sos-samtalet via VOC när 2G/3G tas bort. Har inte hört att Volvo har plockat fram nån lösning på detta. Idag är det väl EU-lag på automatisk sos-uppringning men det var det ju inte 2017. Och 4G kom väl inte förrän i Volvo 2019 års modeller.mikethebik skrev:Den bättre hälften brukar ha rätt, och efter den här vändan vete håken om hon kommar att ha solskyddet så igen, men oftast räcker det med att ha det nere till hälften.
Undrar dock varför "ramen" till solskyddet är så kraftigt, borde räcka med något som lätt ger efter vid våldsammare kontakt.
Dagen efter var jag ner till bilen där den står vid en Volvo-anläggning för att hämta en del saker, och trycker man på solskyddet är det väldigt stumt.
Ok, info jag inte visste om, jag har redan reserverat en mycket välutrustad 2020 T8 laddhybrid med glastak, färg och inredning som passar oss om den smällda blir inlöst, blir bilen reparerad kommer vi nog att byta till den senare generationen ändå senare, när man provat den nya generationen blir man lite sugen på att byta...M Markarbetaren skrev:
T8'an är trevlig. 😎👍mikethebik skrev:Ok, info jag inte visste om, jag har redan reserverat en mycket välutrustad 2020 T8 laddhybrid med glastak, färg och inredning som passar oss om den smällda blir inlöst, blir bilen reparerad kommer vi nog att byta till den senare generationen ändå senare, när man provat den nya generationen blir man lite sugen på att byta...
Äsch, kolla på youtube hur Pakistanierna gör, de lagar allt med slägga o svets 😉Tokslut skrev:Inte omöjligt, har haft ett kommande humm periodvis men inte hittat det fast jag lyft bilen och kollat framhjulen. Så det var nog dags redan innan känns det som... Jaja, har ett HD lager påväg hem. lätt glapp på Nedre spindelled också, så lika bra att ta den med.
Höll på att bli ett kinaverktyg, men hejdade mig i sista minuten och valde OTC C-frame pressverktyg till ledbytet. Livstidsgaranti borgar ju för viss sorts kvalité iaf. 🤩
[länk]
[bild]
Som tur var va deras Chrysler truck kit slut, de var lite väl dyrt. Hoppas jag klarar mig utan dom hylsorna
[länk]
[bild]
Tokslut skrev:Inte omöjligt, har haft ett kommande humm periodvis men inte hittat det fast jag lyft bilen och kollat framhjulen. Så det var nog dags redan innan känns det som... Jaja, har ett HD lager påväg hem. lätt glapp på Nedre spindelled också, så lika bra att ta den med.
Höll på att bli ett kinaverktyg, men hejdade mig i sista minuten och valde OTC C-frame pressverktyg till ledbytet. Livstidsgaranti borgar ju för viss sorts kvalité iaf. 🤩
[länk]
[bild]
Som tur var va deras Chrysler truck kit slut, de var lite väl dyrt. Hoppas jag klarar mig utan dom hylsorna
[länk]
[bild]
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Den generationen är ju stort lyft helt klart. Bättre än GLC och nästan lika bra som X3 och Q5 på det mesta, Bättre på några frontermikethebik skrev:Ok, info jag inte visste om, jag har redan reserverat en mycket välutrustad 2020 T8 laddhybrid med glastak, färg och inredning som passar oss om den smällda blir inlöst, blir bilen reparerad kommer vi nog att byta till den senare generationen ändå senare, när man provat den nya generationen blir man lite sugen på att byta...
Visst går det, men gillar ändamålsenliga vertyg som gör jobbet lättare och roligare 😚Isakare skrev:
Edit: Lager och spindelleder kom på 2dygn och 16h 😎 slutade på 21kr/$ fortfarande runt halva priset mot billigt märke på hjullager i Sverige
Redigerat:
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 328 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 328 inlägg
Nu när man snart har ett (relativt) färdigt garage så är det perfekt när grannen röjer lite på tomten. Och som alla vet så säljs dom mest exklusiva varorna till kilopris, så för 3 kr/kg så var dessa klenoder mina: 🤩
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 356 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 356 inlägg
Skulle kolla oljan och toppa upp i fruns Audi och möts av detta. Vad är vitsen med metallblecket som effektivt hindrar att man får ner en tratt i oljepåfyllningen?😡Det är ju uppenbar risk för spill och söl när man ska pricka hålet från 2 dm höjd utan tratt. I min värld en idiotisk konstruktion men det kanske finns någon tanke bakom?
Logga in
Skapa konto
Tanken är att du inte ska göra sånt själv, utan att audi ska fylla på med sina "mack" slangar. Du kan väl absolut hålla en tratt själv i ena handen och oljedunken i andra?M Myckling skrev:Skulle kolla oljan och toppa upp i fruns Audi och möts av detta. Vad är vitsen med metallblecket som effektivt hindrar att man får ner en tratt i oljepåfyllningen?😡Det är ju uppenbar risk för spill och söl när man ska pricka hålet från 2 dm höjd utan tratt. I min värld en idiotisk konstruktion men det kanske finns någon tanke bakom?
[bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Göra nått 3d-printat och sälja?M Myckling skrev:Skulle kolla oljan och toppa upp i fruns Audi och möts av detta. Vad är vitsen med metallblecket som effektivt hindrar att man får ner en tratt i oljepåfyllningen?😡Det är ju uppenbar risk för spill och söl när man ska pricka hålet från 2 dm höjd utan tratt. I min värld en idiotisk konstruktion men det kanske finns någon tanke bakom?
[bild]
På Chevas V8or har det länge setat en "Filler neck" för att överlätta påfyllning. Kanske finns nått liknande tillbehör eller så passar GMs 🤷♂️
https://www.google.com/search?q=che...VXgosKHa5NCmYQ4lYoAHoECAEQMw&biw=1269&bih=621
https://www.google.com/search?q=che...VXgosKHa5NCmYQ4lYoAHoECAEQMw&biw=1269&bih=621
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Haha, typ.. men bilen har andra fördelar, såsom fina fästpunkter för spännband och snygga rundade plåtkanter i växelspakshålet...
Det är bra, när man måste kapa bort balken som binder ihop växellådan och diffen...
Logga in
Skapa konto
Det är bra, när man måste kapa bort balken som binder ihop växellådan och diffen...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto