Sitter och kollar lite på kylare till projektet, och ser att det finns både "lödda" och "mekaniskt sammanfogade" varianter..
Är det någon som vet vad skillnaden är i verkligheten? Alla billiga är mekaniskt sammanfogade, men det finns riktigt dyra med... alla ser ju exakt likadana ut med..
 
  • Skärmdump, webbsida, motorkylare, olika märken, rea, priser i SEK, kundbetyg, "Lämna en recension"-knappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Det låter konstigt ringde hon och sa…
Bild på bilens slitna, rostiga stötdämpare och fjäderben nära hjul, mycket damm och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det låter konstigt ringde hon och sa…
[bild]
Prutade 18" på en bil med samma fel (70-52")
Ägaren hörde det när jag provkörde bilen, jag tittade in i hjulhuset och såg vad det var "Oj, oj oj, det där är dyrt" sa jag och bjöd 50.
"52 ?? vi har betalt skatten på 2.850:- idag"
Okej. Lagade bilen tillfälligt på en kvart när jag kom hem med 2 stora brickor.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag kanske borde göra ett inlägg i GAAAH!!! tråden istället, men jag är mest förundrad över hur folk tänker.

Grannen har grävt lite på tomten och samlat schaktmassorna i BigBags. Det är runt en 1 m3 i varje säck.

Först kom det en lätt lastbil som får lasta 710kg på flaket. Han tog 4 säckar med sig varje runda, två rundor. 6000kg ungefär

Nu kom en nästan likadan bil (Ford transit-liknande) som är lastbilsreggad och tar, antar jag, resten. Trots att den får lasta 3000kg på flaket kommer det bli mer än dubbelt överlass även på denna bil..... 6 säckar, 9ish ton.

Polisen tar ju körkortet direkt om man ser detta. Hur vågar man när man är beroende av körkortet för att kunna jobba?
Vet du om den som sköter transporterna överhuvudtaget har nått körkort?
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Isakare Isakare skrev:
Prutade 18" på en bil med samma fel (70-52")
Ägaren hörde det när jag provkörde bilen, jag tittade in i hjulhuset och såg vad det var "Oj, oj oj, det där är dyrt" sa jag och bjöd 50.
"52 ?? vi har betalt skatten på 2.850:- idag"
Okej. Lagade bilen tillfälligt på en kvart när jag kom hem med 2 stora brickor.
Haha bra prutat ändå, beställde nytt igår för 3kkr typ :D
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag kanske borde göra ett inlägg i GAAAH!!! tråden istället, men jag är mest förundrad över hur folk tänker.

Grannen har grävt lite på tomten och samlat schaktmassorna i BigBags. Det är runt en 1 m3 i varje säck.

Först kom det en lätt lastbil som får lasta 710kg på flaket. Han tog 4 säckar med sig varje runda, två rundor. 6000kg ungefär

Nu kom en nästan likadan bil (Ford transit-liknande) som är lastbilsreggad och tar, antar jag, resten. Trots att den får lasta 3000kg på flaket kommer det bli mer än dubbelt överlass även på denna bil..... 6 säckar, 9ish ton.

Polisen tar ju körkortet direkt om man ser detta. Hur vågar man när man är beroende av körkortet för att kunna jobba?
Ser dagligen i mitt jobb såna här 3,5 tons paketbilar fylla skåpet med pallar.
Bla en som fyllde den med vattenmeloner, pallarna vägde mellan 8-950 kg.
Nu vet jag inte hur många pallar de får in, men 8-10 st iaf borde det vara
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
C
Tokslut Tokslut skrev:
efter det såg den ut såhär
Ha ha, vad f-n, det är ju nästan ingen skillnad före-efter. :lying:
Med alla lovord här trodde man ju fälgarna skulle glänsa som nya efter en behandling.
 
Här är en till som alltid upplevt toyota som ganska tråkiga. Men en toyota som jag faktiskt sneglat lite på är en Auris med 177-hästars dieselmotor. Den borde kunna va i alla fall lite rolig.
Ingen här som haft en sån?
 
F fribygg skrev:
Vet du om den som sköter transporterna överhuvudtaget har nått körkort?
Nej det är nästan mer troligt att man inte har det när man kör på detta vis.
 
Isakare Isakare skrev:
Ser dagligen i mitt jobb såna här 3,5 tons paketbilar fylla skåpet med pallar.
Bla en som fyllde den med vattenmeloner, pallarna vägde mellan 8-950 kg.
Nu vet jag inte hur många pallar de får in, men 8-10 st iaf borde det vara
Samma här där jag bor. 3,5-tonnare med bakgavellyft har sällan mer än ett ton som laglig lastvikt. Ändå ser man dem ofta lastade med långt mycket mer än så.
Jag har för mig att det var förra året polisen stoppade en sådan bil där det var lastat båden gaffeltruck och gods i skåpet. Bara trucken nog över 2 ton.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Skrivmaskin monterad i bilens motorrum, ironisk text om gamla biltrimningstekniker. Vintage, humoristisk kontrast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Bjober och 6 till
  • Laddar…
Jag visste jag gjorde nått fel.

001479_v2_1.jpg

36-181_xl.jpg
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
[bild]
Man hällde ju chips i förgasaren och justerade kardanförgasarsnöret:rofl:
 
N Niq skrev:
Man hällde ju chips i förgasaren och justerade kardanförgasarsnöret:rofl:
Och hällde sågspån i bakaxeln och stoppade bananer i växellådan. Fast det var ju mer för att minska oljud inför en försäljning :D
 
Hällde vatten i förgasaren (seriöst)
Kunde göra underverk på igensotade motorer.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.