711 472 läst · 11 004 svar
711k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Sitter och kollar lite på kylare till projektet, och ser att det finns både "lödda" och "mekaniskt sammanfogade" varianter..
Är det någon som vet vad skillnaden är i verkligheten? Alla billiga är mekaniskt sammanfogade, men det finns riktigt dyra med... alla ser ju exakt likadana ut med..
Är det någon som vet vad skillnaden är i verkligheten? Alla billiga är mekaniskt sammanfogade, men det finns riktigt dyra med... alla ser ju exakt likadana ut med..
Prutade 18" på en bil med samma fel (70-52")richardtenggren skrev:
Ägaren hörde det när jag provkörde bilen, jag tittade in i hjulhuset och såg vad det var "Oj, oj oj, det där är dyrt" sa jag och bjöd 50.
"52 ?? vi har betalt skatten på 2.850:- idag"
Okej. Lagade bilen tillfälligt på en kvart när jag kom hem med 2 stora brickor.
Vet du om den som sköter transporterna överhuvudtaget har nått körkort?MathiasS skrev:Jag kanske borde göra ett inlägg i GAAAH!!! tråden istället, men jag är mest förundrad över hur folk tänker.
Grannen har grävt lite på tomten och samlat schaktmassorna i BigBags. Det är runt en 1 m3 i varje säck.
Först kom det en lätt lastbil som får lasta 710kg på flaket. Han tog 4 säckar med sig varje runda, två rundor. 6000kg ungefär
Nu kom en nästan likadan bil (Ford transit-liknande) som är lastbilsreggad och tar, antar jag, resten. Trots att den får lasta 3000kg på flaket kommer det bli mer än dubbelt överlass även på denna bil..... 6 säckar, 9ish ton.
Polisen tar ju körkortet direkt om man ser detta. Hur vågar man när man är beroende av körkortet för att kunna jobba?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Haha bra prutat ändå, beställde nytt igår för 3kkr typIsakare skrev:Prutade 18" på en bil med samma fel (70-52")
Ägaren hörde det när jag provkörde bilen, jag tittade in i hjulhuset och såg vad det var "Oj, oj oj, det där är dyrt" sa jag och bjöd 50.
"52 ?? vi har betalt skatten på 2.850:- idag"
Okej. Lagade bilen tillfälligt på en kvart när jag kom hem med 2 stora brickor.
Ser dagligen i mitt jobb såna här 3,5 tons paketbilar fylla skåpet med pallar.MathiasS skrev:Jag kanske borde göra ett inlägg i GAAAH!!! tråden istället, men jag är mest förundrad över hur folk tänker.
Grannen har grävt lite på tomten och samlat schaktmassorna i BigBags. Det är runt en 1 m3 i varje säck.
Först kom det en lätt lastbil som får lasta 710kg på flaket. Han tog 4 säckar med sig varje runda, två rundor. 6000kg ungefär
Nu kom en nästan likadan bil (Ford transit-liknande) som är lastbilsreggad och tar, antar jag, resten. Trots att den får lasta 3000kg på flaket kommer det bli mer än dubbelt överlass även på denna bil..... 6 säckar, 9ish ton.
Polisen tar ju körkortet direkt om man ser detta. Hur vågar man när man är beroende av körkortet för att kunna jobba?
Bla en som fyllde den med vattenmeloner, pallarna vägde mellan 8-950 kg.
Nu vet jag inte hur många pallar de får in, men 8-10 st iaf borde det vara
Samma här där jag bor. 3,5-tonnare med bakgavellyft har sällan mer än ett ton som laglig lastvikt. Ändå ser man dem ofta lastade med långt mycket mer än så.Isakare skrev:
Jag har för mig att det var förra året polisen stoppade en sådan bil där det var lastat båden gaffeltruck och gods i skåpet. Bara trucken nog över 2 ton.