712 746 läst · 11 019 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Testat att öppna reläet och löda om kortet?U Uffe A skrev:Söker efter ett ljusrelä till en Volvo 850, 92 års modell.
Det är det stora vita märkt A E på bilden.
Har provat med andra ljusrelä men det fungerar inte så det måste vara samma typ.
Finns det någon här som har ett liggande så vill jag gärna köpa det.
Skicka PM.
Jag finns i skåne och kan hämta det om det inte är för långt bort från Svalöv eller Helsingborg.
Annars om du kan kan skicka det med med posten.
[bild]
Väldigt vanligt med kallödningar i ljusrelän.
Vänligare än att själva reläerna är "slut" skulle jag säga.
Går lätt att plocka av kåpanFotografen skrev:
Så inga problem att komma åt kretskort och spolar.
Ser ok ut när man ser på det vill inte mixtra för mycket med det pga risken att förstöra det totalt
Bil el är inte mitt gebit.
Sådant överlåter jag till de som har kunskap
Som jg skrev i mitt förra inlägg så är jag inte säker påom jag skulle lyckas med detHuddingebo skrev:
Risken att förstöra det totalt får mig att avstå innan jag fått tag på ett annat relä
Om dom tar ner lådan och byter koppling se till så dom byter allt annat där också. Urtrampningslager har redan nämnts men också packboxen till vevaxeln och ingående axeln på växellådan.C Cjnilsson2 skrev:
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 697 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 697 inlägg
Hehe, där slog du huvudet på spiken!M mgranbom skrev:
Hur många sitter inte och skryter över hur snåla deras bilar är och när man frågar vad dom bygger sina siffror på så säger minst 90%; Färddatorn
Totalt ointressant, det enda som gäller är minst 10 mätningar på verklig förbrukning vid macken!
Jag har roat mig i typ 20 år att jämföra färddatorn mot verklig förbrukning, det finns riktiga skräckexempel bland mina bilar. Värst var nog Passaten, men mina Volvo var också glädjespridare angående förbrukningen, ett stort skämt om sanningen ska fram
Bäst hitintills är min nuvarande Merc 220d, den visar i snitt 0,015 liter/mil för lite, ganska imponerande med tanke på tidigare skräckexempel, typ ½ dl för lite/mil
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.exclusivecars.se/lightning/
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Med tanke på profilen så verkar den ju mer lämpad att bo i, snarare än arbetsbil, så det kanske är rimligt att den kostar som ett hus på landsbygden...
Gillar att Exclusive cars anger ett minimi-mått på hur bred last måste vara...
Logga in
Skapa konto
Gillar att Exclusive cars anger ett minimi-mått på hur bred last måste vara...
ap ap ap, inte klaga på komforten, man får vara glad att inte behöver klä på sig alla bilar för att få plats.
Nya batteriRAMen ser ut att få än större kupé med sina flyttbara stolar och få upp till 3 sittrader.
5.5meters lastlängd
Nya batteriRAMen ser ut att få än större kupé med sina flyttbara stolar och få upp till 3 sittrader.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
5.5meters lastlängd
Logga in
Skapa konto