34 948 läst · 494 svar
35k läst
494 svar
Allmänna Zigbee-tråden
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jo reta inte henne och det är klart onödiga konflikter.😇HJS skrev:
Sen får du passa in tiderna när du "meckar" med prylarna.
En till sak du direkt kan börja "projektera" är all julbelysning inomhus.
Men där har jag då dilemmat att det måste också finnas en manuell styrning som jag fixar med en zigbee-knapp. Själv säger jag "Hey google, tänd jul". Vi har ingen automagi för den här belysningen.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag ska sätt mig ner och fundera lite på var jag ska börja och försöka lista ut de svagheter som finns. Ingen idé att börja med allt överallt. Då lär jag bli tokig också 😁P paralun skrev:Jo reta inte henne och det är klart onödiga konflikter.😇
Sen får du passa in tiderna när du "meckar" med prylarna.
En till sak du direkt kan börja "projektera" är all julbelysning inomhus.
Men där har jag då dilemmat att det måste också finnas en manuell styrning som jag fixar med en zigbee-knapp. Själv säger jag "Hey google, tänd jul". Vi har ingen automagi för den här belysningen.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Det är ett kaninhål...på riktigt. 😁 En granne har sneglat på mina automatiseringar och uttryckt ett intresse. Jag varnade honom...tre barn (med diverse bokstäver), två katter, relativt nyköpt hus och heltidsjobb. Sen sa jag att jag kan vägleda honom om han, trots förutsättningarna, väljer att dra igång. 😂David Wallin skrev:
Tack och lov har jag "bara" en sambo att ta hänsyn tillP Paxman skrev:Det är ett kaninhål...på riktigt. 😁 En granne har sneglat på mina automatiseringar och uttryckt ett intresse. Jag varnade honom...tre barn (med diverse bokstäver), två katter, relativt nyköpt hus och heltidsjobb. Sen sa jag att jag kan vägleda honom om han, trots förutsättningarna, väljer att dra igång. 😂