Vet någon om det finns reläbrytare med effektmätning?

Typ som Aqaras pluggar, fast inte i "plug"-format.

Minimikrav är att även kunna ansluta trådad knapp, så om det inte finns alternativ med mätning är det nog Sonoff ZBMINI eller liknande som gäller.
 
S sjoelund skrev:
Vågar du prova?
Namnet skulle få mig att tveka...

Blå plastprodukt med texten "Good Wife" och "ICH Zigma Power Holding Switch" på sidan.
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Vågar du prova?

[länk]
Såg som där igår faktiskt, och bestämde mig för att låta bli 🙂
 
Att webbshoppar har lite problem med språket må vara hänt, men den här produkten verkar sakna både CE märkning och Dokumentation om uppfyllande & överensstämmelde med EU-direktiv.

Skärmbild av Amazon.se med produktansvarig info, kontaktdetaljer för EU efterlevnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


😳 👎
 
Skulle behöva en rörelsesensor, kan montera i dosa eller i uttag.
Ska man köpa en Ikea rörelsesensor och få ett uttag monterat i dosa eller finns det lika billiga för dosmontage?
 
Jag har Trådfri gateway och den gör sitt jobb. Men jag skulle vilja kunna styra motorvärmaren. Är det värt att köpa Ikeas Dirigera (med Matter)och tro att det kommer att fungera med en annan tillverkares plugg. Eller vilken gateway i samma prisklass kan rekommenderas?
 
Dubblar du priset så får du en rPi med zigbee-sticka du kan köra Home Assistant på... Inte samma prisklass, men betydligt mer möjligheter.
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag har Trådfri gateway och den gör sitt jobb. Men jag skulle vilja kunna styra motorvärmaren. Är det värt att köpa Ikeas Dirigera (med Matter)och tro att det kommer att fungera med en annan tillverkares plugg. Eller vilken gateway i samma prisklass kan rekommenderas?
Jag har testat min Dirigera med t.ex. Sonoff ZigBee puckar och det fungerar... Syns dock som "lampor" istället för brytare.

Kör man redan Home Assistant är en ZigBee-sticka billigare än Dirigera.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag har Trådfri gateway och den gör sitt jobb. Men jag skulle vilja kunna styra motorvärmaren. Är det värt att köpa Ikeas Dirigera (med Matter)och tro att det kommer att fungera med en annan tillverkares plugg. Eller vilken gateway i samma prisklass kan rekommenderas?
Jag har visserligen inte testat nya Dirigera-gatewayen, men jag misstänker att en funktion den inte klarar av är att anpassa tillslaget efter utetemperaturen. Jag kör min motorvärmare i HA (som @useless föreslog) och det funkar kanon.
 
Är det programmering med HA eller fungerar det ungefär som en Ikea grej? Fixar det nog, men kanske tar mer tid.
Nästa fråga, går HA att styra via nån app? Om övriga familjen behöver tända eller släcka nån lampa.
 
fubar fubar skrev:
Nästa fråga, går HA att styra via nån app?
Kort svar, ja absolut. Både till Android och iOS.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.