597 läst · 25 svar
597 läst
25 svar
Allente parabol eller box problem?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 392 inlägg
Har du lite göra vid något tillfälle får du gärna tipsa eller länka till vad jag ska köpa för blir osäker på vad som funkar.😊[SKPG]Zamora skrev:
Hittade t.ex inget filter med bara Uhf och fm ingång och blev även osäker på combinern o splitter för stod inget om satellit på dom jag hittade utan stod digital tv.
Jag var på televes sida och även Kjell &co och sökte.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 392 inlägg
Hos Kjell:
Mastfilter Artnr 30317
Combiner Artnr 30442
Splitter Artnr 39727
Mastfilter Artnr 30317
Combiner Artnr 30442
Splitter Artnr 39727
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 392 inlägg
Ska du ha flera boxar behöver du ha ett sådant här LNB
https://satpro.se/parabol-tv/mti-unicablel-css-24ch-lnbf/
https://satpro.se/parabol-tv/mti-unicablel-css-24ch-lnbf/
Tack tack 👍Visst kan man ha Combinern o splitter utomhus också om man sätter dom skyddade?[SKPG]Zamora skrev:
Jag ska bara ha en box just nu iaf men kanske bra köpa ett nytt singel huvud istället för mitt dubbla sen dreambox tiden?
Det bästa är att dra sladd direkt från LNB.
Ok inte så praktist alltid och ibland vill man ha även flera LNB osv.
Men generellt kan jag väl säga att Allentes egna boxar är bara skit.
Bättre köra med VU+ och liknande!
Själv kör jag flera gamla VU+
Mest av den anledningen att jag kan ta emot även från andra satteliter och marksänt tv i samma box. Även göra inspelningar från olika källor sattelit, marksänt och tom iptv 👌
Mest av den anledningen att jag kan ta emot även från andra satteliter och marksänt tv i samma box. Även göra inspelningar från olika källor sattelit, marksänt och tom iptv 👌
Tackar, jag kör inte lika avancerat som dig utan jag är nöjd med bra bild 😊kisumisu skrev:
Det bästa är att dra sladd direkt från LNB.
Nå det är inte så avancerat finns väl mer avancerade system.P ptlf skrev:
Dock är parabol en av det bästa sätten om man vill få bra bild och ljud. Då stortsett bandbredden är obegränsat.
I både marknätet och iptv snålar man med bitrate för att få plats med så många kanaler på liten yta/enheter så inte det börjar strula.
Jo jag har ju sett dom som har iptv o jag har betydligt bättre bild med parabolen dock tyvärr dyrare 😏☺️kisumisu skrev:
Nå det är inte så avancerat finns väl mer avancerade system.
Dock är parabol en av det bästa sätten om man vill få bra bild och ljud. Då stortsett bandbredden är obegränsat.
I både marknätet och iptv snålar man med bitrate för att få plats med så många kanaler på liten yta/enheter så inte det börjar strula.
Hmm så är det!P ptlf skrev:
Jag tar bara iptv till de jag inte får via parabol/marksänt. T ex Estniska E-tv1 och Etv-2.
Går att titta på, men skulle ju givetvis vara bättre bild via sattelit men där är det ju Viasat som har ensamrätten.
Finska kanaler tar jag via marknätet (bor såpass nära gränsen så marksänt funkar) här också omöjligt ta emot via sattelit (när Allente har sådan dubbelmoral att vi svenskar ska givetvis inte se grannlands tv men i våra grannländer ska svensk tv synas).
Svenska kanaler via Allente sattelit.
Tyska, Ukrainska etc via sattelit i blandad bildkvalitet. Tyska HD kanaler riktigt fin bild på!
Ska också påpeka att allt det här sker med lagliga medel eller "laglig gråzon" (Allente gillar väl inte att man använder andra boxar). Dock många gånger tänkt säga upp Allente då finska gratis tv utbudet finns kanaler som National Geo, TLC, Tv5 ( Samma som Kanal 5 Sv) och Tv6 (samma som Kanal 9 Sv).
Andra program ser man mestadels från Tyskland och andra länder via sattelit. Bla Eurosport, CNN, Disney Channel, Nickelodeon etc Dock mesta dubbat.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Problem med signalstyrka - Parabol - allente
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Problem med omställning från Viasat till Allente, inställning av parabol.
Teknik -
Ta bort parabol och tv-antenn från tak, ja eller nej? Hur?
Teknik -
Är parabol eller bredband via satellit bäst för att se sydosteuropeiska kanaler?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Parabol eller bredbands tv??
Teknik