1 148 315 läst · 13 519 svar
1148k läst
13,5k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi får in loppor via katterna nästan varje vår så jag brukar ge katterna en dos Frontline Comp då, funkar väl sisådär. Så vi använder även Frontline Homegard spray lite här och där, sen så dammsuger jag noggrant varje dag (enligt tips från Anticimex) på alla ställen där katterna brukar ligga.KristinaRT skrev:
Någon annan som varit med om detta;
Har två katter och en hund, en katt (långhprig) har serresto under fästingsäsongen sedan flera år, fungerar utmärkt mot fästningar och vi har inte sett en loppa på år.
Hunden har bravecto, samma sak där.
Den nya katten (se bild) har bravecto (droppas i nacken och varar 12v.
[bild]
Nu har vi börjat få in loppor, sannolikt via nya katten. Hittar inga PÅ honom, men vi får bett och hittar enstaka loppor i sängen när han legat där. Så, vi tror vi har skurken men var fasiken får HAN dem från? De verkar inte leva på honom så han måste böra dem fr någonstans till oss. Hur kommer vi till rätta med det, det börjar bli irriterande med bett och äckligt m loppor (även om det är enstaka) i sängen…
Idag fick jag 5 min besök när jag var ute.. han är värre än hunden (var). Nisse ligger helst inne när det är fint väder ute.. 😳🤔🐈⬛
Han kom ut, kollade om det fanns en mus i logen.. kom ut och ville ha klapp - sen skulle han in i huset o lägga sig igen..

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Han kom ut, kollade om det fanns en mus i logen.. kom ut och ville ha klapp - sen skulle han in i huset o lägga sig igen..
Vilken stilig katt 🌸Snigla skrev:
M Molly1 skrev:
Sötnos de har sina små egenheter 💕K Kakelugnen566 skrev: