4774 4774 skrev:
Kanske dum fråga, men hur menar du? Att man ska ha den utomhus eller för att mysa i inomhus?
Utomhus så katten kan fly undan busväder.
Lill72 Lill72 skrev:
Här finns kanske det du söker.

[länk]
Det var nog tråden jag sökte.

Men tänkte om någon byggt något mer som gångbryggor mm.

4774
spikplanka spikplanka skrev:
Utomhus så katten kan fly undan busväder.

Det var nog tråden jag sökte.

Men tänkte om någon byggt något mer som gångbryggor mm.
Har ni ingen kattlucka eller lever katten bara utomhus?

4774 4774 skrev:
Har ni ingen kattlucka eller lever katten bara utomhus?
Lever bara utomhus.

K
4774 4774 skrev:
Gör ni inget annat än ligger i soffan varje lördag nerbäddade med pläd och kattmys 😂. Tänker på både dig Fredrik och på dig @kakelugnen Hahaha 👻👻
Svartvit katt sover på en färgglad filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
här är det mys varje dag! ❤️

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 8 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Så söt 😄. Väldigt lik den vildkatt som vi hade som vi döpte till pricken.
Svartvit katt sover på en färgglad filt.
Skapa konto
ja, han är så fin! 🐈‍⬛🥰

• Gilla
  • Älska
dicliff och 7 till
  • Laddar…
Man brukar ju säga att människor flyttar upp längs en "bostadsstege".. tänkte att det gör nog katter med, så jag köpte ett högre torn till Nisse häromdagen.. (på amazon) :) Hoppas det kommer passa herrn bra .. i lagom avstånd till takbjälkarna.. så han kan hoppa däremellan om han vill!

Oavsett var det dags för ett nytt.. det gamla var slitet och lite dyngigt (att servera maten på den tygbeklädda bottenplattan.. utan "underlägg" är inte den smartaste iden jag haft).

(ska dock försöka tvätta lite.. och skruva ihop lite.. och kanske fylla på med lite "klosnöre/sisal/hampa/jute/nått".. så jag kan ställa ut det gamla tornet i logen.. till honom)

Högt katträd med klösmöjligheter och plattformar, perfekt för katter att klättra och leka på. Fyra katter visas i olika nivåer.
Skapa konto

Ett sådant blev det, köpte en "xl" modell..(då jag som sagt tyckt det vi har, har varit lite "rangligt" när han hoppat upp och han fick ju inte plats i stugorna, halva katten låg utanför) så varje bädd ska klara 7 kg.. (de flesta andra verkar vara 5 kg).. Nisse väger inte 5 kg iof.. men "ge o ta" tänkte jag.. nu ska han kunna ligga var han vill ;)

Allt är lite större (inte bara att den ska tåla lite mer belastning, bäddarna verkar snäppet större också) och tornet är högre än hans nuvarande (nya är lite över 2 meter).

Bortskämda pälsboll ❤️😻

• Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 5 till
  • Laddar…
Lite inspiration:

YT: Raja and David: Don't build a cat wall like this (2023-03-06)
(själv skulle jag dock skruvat hyllorna direkt i reglar och inget annat)

YT: HouzzTV: Man turns his house into indoor cat playland and our hearts explode (2014-12-20)
Någon som lagt sin själ i kattgångar i hela huset som ser trevliga ut att se på också. Kattlatrinen har utsug så dofterna försvinner. 5 st dammsugarrobotar (Roomba) städar golven.

Denne mannen verkar duktig på kattpsykologi:
YT kanal: Jackson Galaxy

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
spikplanka spikplanka skrev:
Denne mannen verkar duktig på kattpsykologi:
YT kanal: Jackson Galaxy
Jag har nog sett 90% av alla program med Jackson Galaxy sen jag fann dem på Animal Planet för säkert 12-13 år sen, har två av hans böcker också. Vilken inspiration han är, man kan söka på "catify" kommer upp en massa kul.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Man brukar ju säga att människor flyttar upp längs en "bostadsstege".. tänkte att det gör nog katter med, så jag köpte ett högre torn till Nisse häromdagen.. (på amazon) :) Hoppas det kommer passa herrn bra .. i lagom avstånd till takbjälkarna.. så han kan hoppa däremellan om han vill!

Oavsett var det dags för ett nytt.. det gamla var slitet och lite dyngigt (att servera maten på den tygbeklädda bottenplattan.. utan "underlägg" är inte den smartaste iden jag haft).

(ska dock försöka tvätta lite.. och skruva ihop lite.. och kanske fylla på med lite "klosnöre/sisal/hampa/jute/nått".. så jag kan ställa ut det gamla tornet i logen.. till honom)

[bild]

Ett sådant blev det, köpte en "xl" modell..(då jag som sagt tyckt det vi har, har varit lite "rangligt" när han hoppat upp och han fick ju inte plats i stugorna, halva katten låg utanför) så varje bädd ska klara 7 kg.. (de flesta andra verkar vara 5 kg).. Nisse väger inte 5 kg iof.. men "ge o ta" tänkte jag.. nu ska han kunna ligga var han vill ;)

Allt är lite större (inte bara att den ska tåla lite mer belastning, bäddarna verkar snäppet större också) och tornet är högre än hans nuvarande (nya är lite över 2 meter).

Bortskämda pälsboll ❤️😻
Vilken lyx. Men mina katter är av åsikten att allt överallt på gården, både inne och ute är deras. Oavsett 😂. Så allt är deras, själv får man vara glad om man får sova i sin säng 👻

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
E
4774 4774 skrev:
Vilken lyx. Men mina katter är av åsikten att allt överallt på gården, både inne och ute är deras. Oavsett 😂. Så allt är deras, själv får man vara glad om man får sova i sin säng 👻
Deras säng menar du väl? 😼

• Haha
  • Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Jag har nog sett 90% av alla program med Jackson Galaxy sen jag fann dem på Animal Planet för säkert 12-13 år sen, har två av hans böcker också. Vilken inspiration han är, man kan söka på "catify" kommer upp en massa kul.
Själv tycker jag mest att han upprepar det självklara. Att alla levande behöver stimulans, utmaning, roligt, trivsamt, samkväm och tillit 😄

4774 4774 skrev:
själv får man vara glad om man får sova i sin säng 👻
Minns en händelse då jag sov i en säng och sent på kvällen tar en normalkatt ett stort språng och landar på magen för att lägga sig och sova. Tja, det var ju lite varmare än andra platser.

• Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Här är sovrummet offlimits.. för kungen 😳 han verkar dock inte ha några problem med det, han sätter sig på tröskeln och tittar på mig (om jag är långsam..).. om jag pratar med honom kommer han in och säger hej, sen går han utanför tröskeln igen..

I övrigt är han med lite överallt o kollar läget (men sover 95% av tiden på sin kudde i soffan).. sover aldrig bara på soffan tex.. heller inte i knäet.. (gillar o mysa en stund, men sen hoppar han iväg till kudden om han ska sova).. mycket försynt o lugn.. inte alls som andra katter jag haft o göra med tidigare i livet 🐈‍⬛🤔

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Här är sovrummet offlimits.. för kungen 😳 han verkar dock nye ha några problem med det, han sätter sig på tröskeln och tittar på mig (om jag är långsam..).. om jag pratar med honom kommer han in och säger hej, sen går han utanför tröskeln igen..

I övrigt är han med lite överallt o kollar läget (men sover 95% av tiden på sin kudde i soffan).. sover aldrig bara på soffan tex.. heller inte i knäet.. (gillar o mysa en stund, men sen hoppar han iväg till kudden om han ska sova).. mycket försynt o lugn.. inte alls som andra katter jag haft o göra med tidigare i livet 🐈‍⬛🤔
Och har min Misse lagt sig till rätta i ’vår’ säng.

• Katt sover i en säng, delvis täckt med ett mönstrat täcke.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Etrompa och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.