1 101 371 läst · 13 259 svar
1101k läst
13,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Katter sover inte 90% av tiden det ser ut som att de sover. De filosoferar mestadels. Du märker tydligt skillnaden på en, på riktigt sovande katt och en katt som bara ligger och filosoferar. Fia snarkar när hon på riktigt sover och Pelle blir som en ledlös lååååång zombie 😺😺. Väcker jag dem i det tillståndet är det bara Godag yxskaft. Ungefär som när jag väcker maken och säger att det är dags att gå upo 😂. Nä, stackarn min älskade gubbe. Har alltid varit avundsjuk på hans förmåga att bara slappna av då jag själv är i total avsaknad av den förmågan. Oj, nu hamnade jag helt OT. SorrySnigla skrev:Här är sovrummet offlimits.. för kungen 😳 han verkar dock inte ha några problem med det, han sätter sig på tröskeln och tittar på mig (om jag är långsam..).. om jag pratar med honom kommer han in och säger hej, sen går han utanför tröskeln igen..
I övrigt är han med lite överallt o kollar läget (men sover 95% av tiden på sin kudde i soffan).. sover aldrig bara på soffan tex.. heller inte i knäet.. (gillar o mysa en stund, men sen hoppar han iväg till kudden om han ska sova).. mycket försynt o lugn.. inte alls som andra katter jag haft o göra med tidigare i livet 🐈⬛🤔
https://www.byggahus.se/k/5034413/?m=video&u=54150Alfredo skrev: