4774
SC Aero SC Aero skrev:
Låååång katt 🤗
[bild]
Skön stil 😀

• Gilla
  • Älska
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse brukar lyckas med att ensam ta alla sittplatser i tresitssoffan.
Ofta kan man klämma ner sig vid ett av armstöden om man gör sig lite smal, men inköp av en till soffa övervägs.

Dock gäller detta nästan bara under varma sommardagar, vintertid gäller ofta sovstilen "rulla ihop sig till en boll".

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
4774
Mikael_L Mikael_L skrev:
Frasse brukar lyckas med att ensam ta alla sittplatser i tresitssoffan.
Ofta kan man klämma ner sig vid ett av armstöden om man gör sig lite smal, men inköp av en till soffa övervägs.

Dock gäller detta nästan bara under varma sommardagar, vintertid gäller ofta sovstilen "rulla ihop sig till en boll".
Det är katten som äger dig, inte du som äger katten 🙀. Självklart är varenda möbel, kartong, handfat, diskho och mattor kattens revir så vill du sitta i soffan så får du be snällt 😂 En grå katt med gula ögon tittar rakt fram. Text ovanför katten lyder: "Varför stjäl min människa mitt bajs med en liten spade?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Mellandottern lyckades få denna fina bild på brorsorna idag. Lillebror håller armen om storebror. 🥹 Två katter ligger tillsammans på en soffa; den grå katten håller om den fluffiga vita katten.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Myckling och 19 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Mellandottern lyckades få denna fina bild på brorsorna idag. Lillebror håller armen om storebror. 🥹[bild]
Lillebror börjar se både större och mer självsäker ut som den ungdom han är 😄 Men era två tar priset för den supersötaste av kombinationer och för varje den sötaste av alla ❤️❤️❤️

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Det är katten som äger dig, inte du som äger katten 🙀. Självklart är varenda möbel, kartong, handfat, diskho och mattor kattens revir så vill du sitta i soffan så får du be snällt 😂[bild]
Jag är glad om jag hinner före hunden när det gäller bajset.😬

Hon kommer ibland med vit sand på nosen.😱

Då vet man...🤢

• Haha
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Mellandottern lyckades få denna fina bild på brorsorna idag. Lillebror håller armen om storebror. 🥹[bild]
Vilka pussgurkor!!!❤️😻😍

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Lillebror börjar se både större och mer självsäker ut som den ungdom han är 😄 Men era två tar priset för den supersötaste av kombinationer och för varje den sötaste av alla ❤️❤️❤️
Scchhh!😂
Säg inte det så Rasmus och Bärra hör!❤️
Plus några dussin till här på forumet!😻

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
4774
D dicliff skrev:
Scchhh!😂
Hahahaha nä jag ska vara tyst 👻. Men jag är så svag för britter. Men samtliga missar här inne är världens bästa och sötaste och charmigaste och coolaste och underbaraste små rovdjur till gosedjur 🥰🥰🥰🥰. Så det så 😄♥️♥️♥️♥️

• Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Scchhh!😂
Det där var ju drömscenariot när Bärra flyttade hem till oss..
Nu ligger dom i bästa fall halvnära varandra i soffan, kanske svans emot svans.. 😻

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Svårslaget! ♥️
Så fina mot varandra och ihop på bild.

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
D dicliff skrev:
För att dörren till tvättstugan är konstant stängd sedan jag fått
hela soffan och mattan under bordet nerkissad av Gustav.

Han har den ovanan att om han anser att jag ska komma
och klappa honom när han sitter i soffan så klagar han högljutt.
Och om jag inte kommer inom en halv sekund så kommer det
en STOR pöl i soffan eller på mattan.
Har skrivit om detta flera gånger redan.

Har nu haft dynorna på tvätt och har ingen lust att göra om proceduren,
Köp inkontinens skydd för soffa och då de inte är så snygga lägg ett lätttvättat tyg/lakan eller liknande i snygg färg ovanpå. Då slipper du tvätta dynor stup i kvarten. Väldigt praktiskt. Jag har alltid det i soffan på hösten då blöta, leriga små missar hoppar upp och skitar ner i vår ljust sandfärgade soffa och på så sätt slipper tvätta annat än ett lakan 😀.

De finns att köpa på apotek och hjälpmedels affärer. Om du inte hittar några så skicka ett pm så kan jag posta ett paket om du vill.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
4774
D dicliff skrev:
Jag är glad om jag hinner före hunden när det gäller bajset.😬

Hon kommer ibland med vit sand på nosen.😱

Då vet man...🤢
Asgarv. Förlåt men jag fick upp en sådan skön scen i huvudet 😂

• Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
K
Svart och vit katt sover på en färgglad filt inomhus.
Skapa konto
Liten snigel på ett finger inomhus, med bakgrund av färggrann filt och bok.
Skapa konto
En liten snigel på ett finger, nära visning av dess skal och kropp.
Skapa konto
I kväll när Hampus kom in för fjärde... gången hittade jag den här lille gynnaren i hans päls!
Nån annan som har sett en så liten snigel? Den var förvånansvärt snabb också, förflyttade sig från handflatan till fingret på ett ögonblink.
Kan tillägga att jag bar ut den till altanen

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 9 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild][bild][bild] I kväll när Hampus kom in för fjärde... gången hittade jag den här lille gynnaren i hans päls!
Nån annan som har sett en så liten snigel? Den var förvånansvärt snabb också, förflyttade sig från handflatan till fingret på ett ögonblink.
Kan tillägga att jag bar ut den till altanen
Ser ut som en unge. Sniglar, iaf de med huset på ryggen är förvånansvärt snabba när de sätter den sidan till. Men den kan lika gärna vara en blomsnigel. Vet inte vad de egentligen heter men jag kallar dem för det eftersom jag brukar hitta dem i blomkrukor som har stått ute under sommaren när jag tar in dem till hösten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.