Oavsett var i huset katterna är så kommer de travandes så fort de hör att jag tar fram brickan med kvällsmacka (och smör). Igårkväll satt de så här, vem skulle ha hjärta att säga nej? Två katter sitter på ett trägolv framför en korg med vedträn. Den vänstra katten är fluffig och vit med grå tecken, medan den högra är korthårig och grå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
BengtH och 16 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Oavsett var i huset katterna är så kommer de travandes så fort de hör att jag tar fram brickan med kvällsmacka (och smör). Igårkväll satt de så här, vem skulle ha hjärta att säga nej? [bild]
Absolut ingen 😃 Gud vilka sötnosar du har, helt underbara ♥️
 
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Ni vet känslan när man blir störd av brorsan när man tvättar tår och klor... 😻
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 11 till
  • Laddar…
Bamse fuskade på invägningen, 6.2kg hamnade han på till slut.
Stor lurvig katt, Bamse, sitter på en vit Gima-våg på en bänk i ett veterinärkontor. På väggen bakom finns kartonger med engångshandskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
dicliff och 15 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Bamse fuskade på invägningen, 6.2kg hamnade han på till slut.
[bild]
Vilken blick! Mycket ovärdigt att behöva sitta där och väga in sig, ser han ut att tycka.
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Domen blev att han låg bra till ändå.🥰
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Stefan N Stefan N skrev:
Domen blev att han låg bra till ändå.🥰
Dum fråga, jag ser ju vilken ras han är, men skulle han (ur veterinärens synpunkt) kunnat väga för mycket?
Vi hade en blandraskatta som vägde drygt 5 kg, och varje gång vi var till vet så fick vi höra att "hon är lite stor men inte för tjock".

Eftersom hon, Signe, älskade när jag höll henne i famnen, dansade och sjöng (så länge det inte var Guns'n'Roses) så tänker jag och minns henne med denna låt från en av mina favoritartister: Big Boned Gal med k.d.lang
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Dom känner på magen och revben så det inte är för mycket hull, katter ska ju va ganska smala för att inte va för tjocka.
 
  • Gilla
  • Wow
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Dum fråga, jag ser ju vilken ras han är, men skulle han (ur veterinärens synpunkt) kunnat väga för mycket?
Vi hade en blandraskatta som vägde drygt 5 kg, och varje gång vi var till vet så fick vi höra att "hon är lite stor men inte för tjock".

Eftersom hon, Signe, älskade när jag höll henne i famnen, dansade och sjöng (så länge det inte var Guns'n'Roses) så tänker jag och minns henne med denna låt från en av mina favoritartister: Big Boned Gal med k.d.lang
[media]
♥️ Signe ♥️ Jag hade min älskade saknade Baltzar som var en vanlig huskatt men han var stor och muskulös. Varje gång jag var till veterinären så fick jag alltid höra att "en huskatt ska väga max 3kg" . Det var alltid samma sak oxå med att de tyckte att han var, inte vet jag, läskig eller något för de vägrade hålla i honom så vad som än skulle göras vid besöket så fick jag hålla honom. Han var världens snällaste med ett varmt och lugnt temperament så det blev rätt roligt egentligen 😃. Men han vägde 7,2kg. Har aldrig haft en katt som fullvuxen väger mindre än 5kg.
 
  • Gilla
  • Wow
dicliff och 5 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
♥️ Signe ♥️ Jag hade min älskade saknade Baltzar som var en vanlig huskatt men han var stor och muskulös. Varje gång jag var till veterinären så fick jag alltid höra att "en huskatt ska väga max 3kg" . Det var alltid samma sak oxå med att de tyckte att han var, inte vet jag, läskig eller något för de vägrade hålla i honom så vad som än skulle göras vid besöket så fick jag hålla honom. Han var världens snällaste med ett varmt och lugnt temperament så det blev rätt roligt egentligen 😃. Men han vägde 7,2kg. Har aldrig haft en katt som fullvuxen väger mindre än 5kg.
Max tre??? Jag tycker vår huskatt är ganska liten, och hon väger runt 3,5 kg.
 
  • Wow
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
B b8q skrev:
Max tre??? Jag tycker vår huskatt är ganska liten, och hon väger runt 3,5 kg.
Jag har nog bara träffat en enda katt som vägde 3kg. Han var inte så stor så det passade honom. Men jag har aldrig förstått det där med 3kg. Har aldrig haft en överviktig katt.
 
3kg är väl acceptabelt........................................ för en kattunge
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 6 till
  • Laddar…
4774
L Lucif3r skrev:
3kg är väl acceptabelt........................................ för en kattunge
Ungefär så ja 😂. Mina två så väger Pelle 7.6kg och Fia väger 5,6kg
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Jag har nog bara träffat en enda katt som vägde 3kg. Han var inte så stor så det passade honom. Men jag har aldrig förstått det där med 3kg. Har aldrig haft en överviktig katt.
Vår första katt och huskatt vägde strax över 7 kg. Och han var definitivt ingen tjockis. Våra 2 nuvarande väger 4.5 kg (hanar) visserligen nedbantade från 5.5 kg, men utan att vara överviktiga. Viktökning på 1 kg från år 1 till år 2. Vi ändrade matransonen, eftersom dom fick för mycket mat när vi kollade och räknade. I annat fall hade dom lagt på sig ännu mer, och varit överviktiga idag 3 år gamla. Deras mamma däremot var en väldigt nätt liten dam, på strax över 2 kg.
 
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Sovande långhårig grå katt på en stol i ett kontor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det som är bra med att det regnar ute är att man får sällskap på kontoret. 😺
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.