1 063 685 läst · 12 837 svar
1064k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Så är det här också. Hon, och hennes syster, har andra trick i beredskap om hon inte blickar fungerar. Peta i ansiktet, springa över sängen, riva tapet, peta på grejor på nattduksbordet, luftboxas med varandra, m.fl.N Niq skrev:
Ajdå!😻🤣Microkatten skrev:
Min är mestadels inte låst men det kommer ibland en ståtlig,
pälsig hankatt och förser sig med mat.🙄
Det händer också att han srayar på gardinerna.🤢
Och ibland hittar jag mörka hårtussar efter honom.😲
Gustav är inte att leka med fast han bara är hälften så stor.🤣
Ibland låser jag ändå.😬
Så jag förstår de som låser.😻❤️
Vår Pelle har det senaste året valt att dricka nästan enbart ur rinnande kranar direkt, helst handfatet. Ska någon av våra två dricka så är det nypåfullt kallt vatten som gäller. Men dricka ur en vattenpöl ser ingen av dem som något hinder.Jiji skrev:[bild]
Katten har ju, som bekant för en del i den här tråden, haft otroligt mycket besvär med att dricka när vi är i vårt andra hus. Detta eftersom denna koja saknar all bekvämlighet som exempelvis akvarium och dusch.
Nu har vi åtminstone rinnande vatten i köket och om vattnet rinner från kranen ner i ett litermått och vidare ner i diskhon kan han dricka... Men kranen måste vara på så att vattnet rör sig. 😸
Så jag tror inte att du egentligen behöver dl måttet, utan han kan lapa direkt från kran. Obs! Anpassa strålen
Har det likadantMaria T skrev:Behöver verkligen dessa vackra kattfoton nu; jag har en [rätt jobbig] egenhet, som även min mamma hade, och det är att känna på sig när någon har dött 😔
I förrgår fick jag en konstig tanke om min sysslings katt, trodde först den hade rymt men det var jobbigare än så.
Idag ringde sysslingen och sa att katten var död.
Önskar, verkligen, ingen att få dessa sabla föraningar (har inget bättre ord).
Så, gosa med och pussa era pälsklingar ikväll, imorgon och för alltid.
(Tyvärr, detta gäller även andra djur, och människor). Förbannelse.
Oja, visst gör han det. Katter visar verkligen känslor med ansiktet. Ta bara att när din katt tittar på dig och sakta sluter ögonen för att snart öppna ögonen och titta på dig igen så utrycker den långsamma "blinkningen" att katten älskar dig 😻😻. Snällast är om du gör likadant tillbaka för då säger det katten att du älskar den 😀FredrikR skrev:
Tack! Vi är så glada för den här lille katten (vi har haft honom sedan mitten av maj).4774 skrev:
Vi har ytterligare tre katter på första bilden är det Flora och Ochi, Ochi är pappa till Flora och på andra bilden är det Cookie som fyller 17 år i höst);
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Japp.. fortfarande i sängen haha.. så jag får väl uppdatera med en sådan bild som vanligt! (det regnade här igår - då kan man ju inte vara ute.. då blir man blöt!)
Han e ganska nöjd där på sin kudde, han går fram o kollar matskålen/tornet ibland.. sen tillbaka till kudden... en gång sov han 20-30 min i tornet när han väntade tappert på att nån jäkla människa skulle fylla på matskålen nedanför - men annars bara kudden som gäller.. alltid)
Logga in
Skapa konto
Han e ganska nöjd där på sin kudde, han går fram o kollar matskålen/tornet ibland.. sen tillbaka till kudden... en gång sov han 20-30 min i tornet när han väntade tappert på att nån jäkla människa skulle fylla på matskålen nedanför - men annars bara kudden som gäller.. alltid)
Klart man blinkar tillbaka långsamt när man har chansen.4774 skrev:Oja, visst gör han det. Katter visar verkligen känslor med ansiktet. Ta bara att när din katt tittar på dig och sakta sluter ögonen för att snart öppna ögonen och titta på dig igen så utrycker den långsamma "blinkningen" att katten älskar dig 😻😻. Snällast är om du gör likadant tillbaka för då säger det katten att du älskar den 😀
Där är Bärra tydligast. 😻
Precis lika bedårande söta alla 3, eller bedårande stilig herrn är. Ser så charmiga och mysiga ut 😻😻Misse skrev: