Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Kanske togs han för tidigt från sin mamma. Du är hans nya mamma nu :) Förhoppningsvis går det över. Eller så får ni skaffa en katt till, om inte engelsmannen ställer upp.
Han var 12 veckor och 1 dag, men han kanske var "omogen"?
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Han var 12 veckor och 1 dag, men han kanske var "omogen"?
Det är individuellt säger Kattens uppfödare. Katten var 14 veckor innan han var redo.

Men Lillebror kan ju vara en mammig typ också. Klappa honom ganska hårt så som beskrivet tidigare men även på nacken kan fungera. Titta på hur katter pysslar med varandra.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra känns trygg, men väcker oss minst en gång varje vecka... 🤯😻❤️
Katten har en intressant variant som väcker hela huset. Om jag går på toaletten på natten kan Katten ibland få för sig att kliva upp en stund. Han sätter sig sedan framför Gråa Hunden som sover i fotänden på sängen och tittar så hårt på Gråa Hunden att denne vaknar och skriker av fasa. När alla vaknat av detta illtjut kan Katten gå och lägga sig i min famn i gen.

Så det är verkligen en avvägning varje gång, huruvida jag ska hålla mig eller inte.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
BengtH och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
[bild]

A cat in my face.. ❤️🐈‍⬛😊
Verkar närgången. 😊
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Mikael_L
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hjälp mig nu, kära kattexperter! Det som från början var gulligt med vår kattunge går mig nu på nerverna. Han "snuttar" och trampar med klorna på mig hela nätterna, timmar i sträck, så jag får inte sova. 😢 Jag lyfter ner honom på golvet, men innan jag lagt ner huvudet på kudden är han där igen. Jag kan göra detta 40 ggr, han ger sig inte.
Tips tack!
Den första katt jag hade gjorde lika.
Och det berodde med stor sannolikhet på att hon togs för tidigt, jag minns idag inte riktigt hur många veckor hon var, men det var då inte 12-13 veckor i alla fall.
Jag tror inte man hade lika bra koll på den tiden, utan det kördes nog i viss mån med hundvalpars 8 veckor.

Men beteendet avtog ju dock sakta med tiden.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hjälp mig nu, kära kattexperter! Det som från början var gulligt med vår kattunge går mig nu på nerverna. Han "snuttar" och trampar med klorna på mig hela nätterna, timmar i sträck, så jag får inte sova. 😢 Jag lyfter ner honom på golvet, men innan jag lagt ner huvudet på kudden är han där igen. Jag kan göra detta 40 ggr, han ger sig inte.
Tips tack!
Dags för KBT(kognitiv beteende terapi), men inte för katten…
Sluta irritera dig på kissens beteende. Inbilla dig att du tycker om det eller åtminstone ignorera det eller tänk på något annat. Var tacksam att kissen tycker om dig och gör som andra redan beskrivit i tråden, dvs se till stt kissen trivs så somnar han snart, och du med.

Jag hade en bekant med en vuxen hankatt som aldrig slutade snutta på mattes/husses öronsnibb när han skulle sova eller blev upplockat i famnen, men han gjorde det bara en stund, som en slags vänlig gest. De sa att han miste sin mamma tidigt och att snuttandet var pga det.

Happy life, happy cat !
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
S SusoDus skrev:
Dags för KBT(kognitiv beteende terapi), men inte för katten…
Sluta irritera dig på kissens beteende. Inbilla dig att du tycker om det eller åtminstone ignorera det eller tänk på något annat. Var tacksam att kissen tycker om dig och gör som andra redan beskrivit i tråden, dvs se till stt kissen trivs så somnar han snart, och du med.

Jag hade en bekant med en vuxen hankatt som aldrig slutade snutta på mattes/husses öronsnibb när han skulle sova eller blev upplockat i famnen, men han gjorde det bara en stund, som en slags vänlig gest. De sa att han miste sin mamma tidigt och att snuttandet var pga det.

Happy life, happy cat !
Tänka på nåt annat kl 3-6 på natten är ju svårt, men jag hör dig. Tack för tips! 😬
 
Man vill ju hålla handen när man sover.
En katt och en hund som sover bredvid varandra på en soffa, med tassarna utsträckta mot varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 18 till
  • Laddar…
En långhårig katt sitter bredvid en korg och tittar ut genom en öppen dörr mot natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 14 till
  • Laddar…
4774
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
[bild]
Är det en kattlemur 😄
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Verkar närgången. 😊
Jaa.. husse blir avundsjuk!
Hm.. inte på katten dock.. på mig? 😳🤔 han vill att katten kommer och gör så på honom.. (han måste ”kattnappa” katten för o få mysa)

Jag säger att honom att han har ingen ”tutthylla” … till katten o hänga på.. haha (katten använder dem som stöd när han vill hänga över min Axel/arm och mysa)
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Mitt sällskap i soffan..

En grå och vit katt som sover kramandes en turkosfärgad kudde på en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


NISSE

Grå och vit katt vid namn Nisse som ligger i en soffa på en blå kudde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


❤️
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 16 till
  • Laddar…
Tobbe.A
Slapp förmiddag 😊
 
  • Fluffig katt sover på rygg med tassarna i vädret på en grön filt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Nalleman64 och 15 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Stryk honom över huvud på samma sätt som kattmamman slickar de små och du får gärna ta hela handen från nosen upp över båda öronen med samtidig kontakt över pannan. Upprepa några gånger så lovar jag att han snart faller i sömn. Trygg och lycklig 😻😻😻😻
Tyvärr föll han inte i sömn så snabbt som du beskrev, men imorse när han väckte mig 04.20 försökte jag ändå stryka honom över huvudet, pussade honom och la honom vänligt men bestämt jämte mig. Fick göra om det några gånger, men det kändes som att han tillslut lugnade sig. Han hoppade också ner självmant en stund och kom tillbaka.
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Tyvärr föll han inte i sömn så snabbt som du beskrev, men imorse när han väckte mig 04.20 försökte jag ändå stryka honom över huvudet, pussade honom och la honom vänligt men bestämt jämte mig. Fick göra om det några gånger, men det kändes som att han tillslut lugnade sig. Han hoppade också ner självmant en stund och kom tillbaka.
Oj så mycket energi din lilla snuttis har. Ja att ha kattungar kräver onekligen en det energi av oss ocå 😄. Men upprepa proceduren varje kväll vid läggdags ett tag så kommer det nog gå bättre. Förstår att du är trött. Själv kan jag inte ens sova om jag inte har minst en katt i sängen 😉
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.