1 113 190 läst · 13 315 svar
1113k läst
13,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 7 968 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 968 inlägg
Ja att jag inte tänkte på det 😄
Tror inte det men Pelle vill alltid ligga tryckt mot min bak under filten när jag ligger i soffan. Kallar det för "Pellegrottan" då jag tror att det mer är för att gotta in sig snarare än att han fryser 😺😺Dan1891 skrev:
Hjälp mig nu, kära kattexperter! Det som från början var gulligt med vår kattunge går mig nu på nerverna. Han "snuttar" och trampar med klorna på mig hela nätterna, timmar i sträck, så jag får inte sova. 😢 Jag lyfter ner honom på golvet, men innan jag lagt ner huvudet på kudden är han där igen. Jag kan göra detta 40 ggr, han ger sig inte.
Tips tack!
Tips tack!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 989 inlägg
Kanske togs han för tidigt från sin mamma. Du är hans nya mamma nu
Förhoppningsvis går det över. Eller så får ni skaffa en katt till, om inte engelsmannen ställer upp.
Stryk honom över huvud på samma sätt som kattmamman slickar de små och du får gärna ta hela handen från nosen upp över båda öronen med samtidig kontakt över pannan. Upprepa några gånger så lovar jag att han snart faller i sömn. Trygg och lycklig 😻😻😻😻MariaiÖstergötland skrev:
Hjälp mig nu, kära kattexperter! Det som från början var gulligt med vår kattunge går mig nu på nerverna. Han "snuttar" och trampar med klorna på mig hela nätterna, timmar i sträck, så jag får inte sova. 😢 Jag lyfter ner honom på golvet, men innan jag lagt ner huvudet på kudden är han där igen. Jag kan göra detta 40 ggr, han ger sig inte.
Tips tack!
Han mjölktrampar. Han vill ha trygghet, precis som @Bo.Siltberg och @4774 skriver. Du är hans trygghet nu och måste klappa honom på samma sätt som kattmammor pysslar med ungarna.MariaiÖstergötland skrev:
Tips tack!
Administrator
· Skåne
· 7 968 inlägg