En vanlig morgon utanför Borlänge. ❤️
Två katter som vilar på trägolv intill en grå matta och en soffa i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Nalleman64 och 15 till
  • Laddar…
Grå katt som ligger på ett trappsteg och ser på kameran.
Skapa konto

Laban har en ny rutin att han rusar före mig när jag går ner för trappan, lägger sig på ett trappsteg och så ska jag sätta mig och klappa honom tills han börjar bitas.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Nalleman64 och 11 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Laban har en ny rutin att han rusar före mig när jag går ner för trappan, lägger sig på ett trappsteg och så ska jag sätta mig och klappa honom tills han börjar bitas.
Men Laban är ju en hund! Kanske därför han gör så?

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Ja att jag inte tänkte på det 😄

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
4774
Dan1891 Dan1891 skrev:
Är katter generelt frusna av sig? Det verkar som att de gillar att ligga på element, varma platser, i filtar osv.
Tror inte det men Pelle vill alltid ligga tryckt mot min bak under filten när jag ligger i soffan. Kallar det för "Pellegrottan" då jag tror att det mer är för att gotta in sig snarare än att han fryser 😺😺

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Hjälp mig nu, kära kattexperter! Det som från början var gulligt med vår kattunge går mig nu på nerverna. Han "snuttar" och trampar med klorna på mig hela nätterna, timmar i sträck, så jag får inte sova. 😢 Jag lyfter ner honom på golvet, men innan jag lagt ner huvudet på kudden är han där igen. Jag kan göra detta 40 ggr, han ger sig inte.
Tips tack!

• Älska
  • Wow
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Kanske togs han för tidigt från sin mamma. Du är hans nya mamma nu :) Förhoppningsvis går det över. Eller så får ni skaffa en katt till, om inte engelsmannen ställer upp.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
En vanlig morgon utanför Borlänge. ❤️
[bild]
Ser ut som att Bärra börjar vårfälla päls?😸😻

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Ser ut som att Bärra börjar vårfälla päls?😸😻
Han fäller och ät delvis klippt på bakisarna.
Snart ryker merparten. 🫣😻

FredrikR FredrikR skrev:
Han fäller och ät delvis klippt på bakisarna.
Snart ryker merparten. 🫣😻
Då får du ju inget fluff att stoppa ner näsan i.😂😆

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Då får du ju inget fluff att stoppa ner näsan i.😂😆
Krage och stövlar blir kvar. 😻❤️

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hjälp mig nu, kära kattexperter! Det som från början var gulligt med vår kattunge går mig nu på nerverna. Han "snuttar" och trampar med klorna på mig hela nätterna, timmar i sträck, så jag får inte sova. 😢 Jag lyfter ner honom på golvet, men innan jag lagt ner huvudet på kudden är han där igen. Jag kan göra detta 40 ggr, han ger sig inte.
Tips tack!
Stryk honom över huvud på samma sätt som kattmamman slickar de små och du får gärna ta hela handen från nosen upp över båda öronen med samtidig kontakt över pannan. Upprepa några gånger så lovar jag att han snart faller i sömn. Trygg och lycklig 😻😻😻😻

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Tips tack!
Han mjölktrampar. Han vill ha trygghet, precis som @Bo.Siltberg och @4774 skriver. Du är hans trygghet nu och måste klappa honom på samma sätt som kattmammor pysslar med ungarna.

• Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Bärra känns trygg, men väcker oss minst en gång varje vecka... 🤯😻❤️

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Två katter i ett växthus förbereder sig för säsongen, omgivna av odlingslådor och trädgårdsredskap.
Skapa konto

Både Doris och Laban var entusiastiska idag när det var dags att öppna växthuset för säsongen för att städa och plantera. 🐈🐈

• Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.