kisumisu
fubar fubar skrev:
Tack!

Han var en maine coon. The friendly giant, som de kallas.
Mainecoon är verkligen fina, både när det gäller utseende och personlighet!

Min är visserligen "blandras" inte äkta. Den ena ser ut som mamman den vita (som är äkta Maincoon), den andra ser ut som pappan (bondkatt), däremot är även den andra korthåriga väldigt stor i storlek och har Maincoons personlighet 😉

Själv är jag dock lite besviken just på att dessa verkar inte vara långlivade 😢 såg det dessutom efteråt när jag redan hade köpt katterna.

Min Norsk-Skogskatt blandning är redan 17år gammal farbror och det är också en mycket härlig ras temperaturmässigt (i alla fall min katt) 😎 dock även där lite deprimerande när man vet att han levt redan så länge...tiden går...tiden går, det som mest trist med just djur. Jaja det är vad et är. Men jobbigt är det när dom dör.

Det lustiga är dock att den vita Tusse påminner väldigt mycket om en annan katt jag hade innan och som då var ren bondkatt men väldigt kelig med mig, påminner om sättet att sova, kela, gillar samma sorters mat och godsaker osv. Så dom kanske kommer tillbaka och föds på nytt. Jaja nu ska jag kanske inte svamla mer blir helt offtopic. Men bara en liten tanke jag haft.

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
[bild]
[bild]
RIP 2015-2024
Beklagar ❤️

Våra två småttingar är inte längre så små, Daisy och Betty, dom är faktiskt halvsyskon till Rocco som är i katthimeln

Två katter, Daisy och Betty, ligger tätt ihop och sover på en grå mjuk filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två katter leker, en klättrar över den andra i soligt rum med trägolv.
Skapa konto
Två katter som myser tätt intill varandra på en grå ullmatta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Fadai och 25 till
  • Laddar…
4774
Z znitz skrev:
Våra två småttingar är inte längre så små, Daisy och Betty, dom är faktiskt halvsyskon till Rocco som är i katthimeln

[bild][bild][bild]
Så fina 😸 och vilken kärlek de verkar ha till varandra

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
Det här Rachmaninoff-preludiet var ju vackert, snygga harmonier, delikat stegring till höjdpunkens forte fortissimo, sed...
Kolla, jag kan trycka ner fler tangenter på samma gång än du!

Svart katt ligger på pianotangenter med öppen notbok i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Mikael_L och 14 till
  • Laddar…
Collage av en sovande grå och vit katt vid namn Nisse, mysande i en grå filt.
Skapa konto

(kan vara första gången det händer faktiskt, han kommer ooh putsar sig.. och kelar, leker - men sova brukar han inte.. nu SOV han bredvid mig.. vi dela fiff..)

• Gilla
  • Älska
Fadai och 12 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
[bild]

(kan vara första gången det händer faktiskt, han kommer ooh putsar sig.. och kelar, leker - men sova brukar han inte.. nu SOV han bredvid mig.. vi dela fiff..)
Själv får jag knappt plats i sängen då båda våra promt ska ligga och sova med matte 😸😸. Men i ärlighetens namn så kan jag inte sova alls utan dem hahaha 😃

• Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Väldigt fina kollage du gör, Snigla!
Lille Nisse verkar vara en riktig gosekisse

• Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Själv får jag knappt plats i sängen då båda våra promt ska ligga och sova med matte 😸😸. Men i ärlighetens namn så kan jag inte sova alls utan dem hahaha 😃
Då skulle du prova med 4... 4 som inte riktigt kommer överrens alla gånger 😓

• Wow
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Maria T
@Snigla - nu får du baske mig sluta kalla dig själv Elaka tanten, för det är du inte och det är ju hur tydligt som helst att Nisse tycker du är toppen! 😻

• Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
@Snigla - nu får du baske mig sluta kalla dig själv Elaka tanten, för det är du inte och det är ju hur tydligt som helst att Nisse tycker du är toppen! 😻
Du vet hur katter dras till sådana som inte gillar katter.. är allergiska.. inte förstår deras kunglighet.. osv 🐈‍⬛ 😊

Kan ju vara därför han dras till mig!

Jag är dock inte elak.. egentligen - men det har ju varit ett stående skämt här på gården sedan Nisse kom. Pappa o babe var lindade runt Nisses lilltass redan dag två.. och jag kastade ut honom (!) i busken när han inte lyssnade.. (därav ”elaka tanten”) .. medan de andra två skrek att sådär kan man inte göra.. och sprang med skinka ut efter katten för o trösta..

Skälet till att jag kastade ut honom just i busken.. var ju såklart att han inte skulle göra sig illa/landa mjukt..

Tyckte det var viktigt att vara tydlig och konsekvent när han var yngre.. (även om katter inte är som hundar…). Och det har funkat bra.. har aldrig höjt rösten åt honom.. och efter inkörningsperioden (när han åkte ut några ggr i busken) har vi inte haft några dispyter.. 👍😊🐈‍⬛❤️

Han vet att han får göra det mesta, smaka det mesta osv.. men säger jag till.. så menar jag det… lätt för oss båda 😊

(Men babe är lite avundsjuk.. han måste ”kattnappa” Nisse för gos.. medans bus går bra hela tiden - medan Nisse automatisk söker sig upp på hm.. tutthyllan.. haha.. för att hänga över axeln o mysa o dregla)

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
Jag är dock inte elak.. egentligen - men det har ju varit ett stående skämt här på gården sedan Nisse kom.
Förstår att det var ett skämt från början och jag har också varit "elaka tanten" ibland och min bättre hälft som inte fjäskar för katter alls (inte för någon) blev såklart gnussad med och total nedhårad och slickad på så fort han satte sig i soffan.🤷‍♂️

• Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
Hej! Nu har jag varit frånvarande länge. Av ingen orsak. Men nu, mina vänner, vill jag äntligen presentera vår nya lilla familjemedlem som vi hämtat hem idag. Storebrorsan är nyfiken men också skeptisk. Känns dock som att nyfikenheten tar över mer och mer. Jag tror det blir bra detta. 😍 Ny liten kattunge med fluffig päls och stora ögon hålls varsamt, ser nyfiken ut.
Skapa konto
En nyfiken grå katt tittar på en lekfull kattunge som ligger på en grå matta med en leksaksfisk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 18 till
  • Laddar…
Z znitz skrev:

[bild][bild][bild]
Så fina ❤️
Kan det vara så att tricket är att ta två syskon samtidigt om man vill att katterna ska komma överens?

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hej! Nu har jag varit frånvarande länge. Av ingen orsak. Men nu, mina vänner, vill jag äntligen presentera vår nya lilla familjemedlem som vi hämtat hem idag. Storebrorsan är nyfiken men också skeptisk. Känns dock som att nyfikenheten tar över mer och mer. Jag tror det blir bra detta. 😍[bild][bild]
Så söt, precis som brorsan. 😻
Vad blev det för ras till sist är det en sibir?

Edit
Ragdoll/brittisk läste jag precis.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.