1 088 790 läst · 13 127 svar
1089k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Snälla, filma det! 😇Snigla skrev:
Åh på det sättet. Stackars Doris 😻. Inte nog med att få hem den lilla vilda Laban, nu är han dubbelt så stor oxå 😸. Men jag tror inte Laban vågar bråka allt för mycket med henne. Damer är , enligt min åsikt, betydligt vassare och har definitivt inte något emot att få ett skäl att sätta klorna i sin antagonist hahaha.Marlen Eskilsson skrev:Doris har en inflammatorisk tarmsjukdom och ett tag tappade hon i vikt. När vi skaffade Laban förra året så blev hon stressad av honom när hon skulle äta och åt ännu mindre. Då började jag placera ut matskålar till henne lite här och var. Då blev det lättare för henne att äta i fred och hämta upp vikten igen.
Men hon får mat i köket som vanligt också.
Administrator
· Skåne
· 7 907 inlägg
Nej det gör han inte. Det är Doris som är boss, men hon tycker bara att han är jättejobbig4774 skrev:Åh på det sättet. Stackars Doris 😻. Inte nog med att få hem den lilla vilda Laban, nu är han dubbelt så stor oxå 😸. Men jag tror inte Laban vågar bråka allt för mycket med henne. Damer är , enligt min åsikt, betydligt vassare och har definitivt inte något emot att få ett skäl att sätta klorna i sin antagonist hahaha.
Tills Laban kommer på hur stor han är 😄. Då blir det ångvält från hans sida hahaha
Precis så är det med mina iaf. Syskon från samma kull men helt olika. Pelle ser ut som en svartvit sibir, stor, hög, lång, atlet medans Fia ser mer ut som en vanlig bondkatt. Hon har de sylvassaste klorna jag någonsin stött på och hon är snabb som blixten med att dänga till Pelle när hon tror att ingen ser, varpå Pelle vältrar ned henne från där hon ligger och sedan är jakten i full gång. Syskonkärlek när den är som bäst 😂
Precis så är det med mina iaf. Syskon från samma kull men helt olika. Pelle ser ut som en svartvit sibir, stor, hög, lång, atlet medans Fia ser mer ut som en vanlig bondkatt. Hon har de sylvassaste klorna jag någonsin stött på och hon är snabb som blixten med att dänga till Pelle när hon tror att ingen ser, varpå Pelle vältrar ned henne från där hon ligger och sedan är jakten i full gång. Syskonkärlek när den är som bäst 😂
Storleken har ofta ingen större betydelse (inom samma art) inom djurriket.
Den mycket mindre kan ofta vara bossen.
En shetlandsponny var oinskränkt kung i en hästhage jag hade lite insyn i förr i tiden, flera andra, enormt mycket större hästar, flyttade sig raskt när shettisen kom och trängde sig fram till maten.
Det var faktiskt rätt kul att se,
En shetlandsponny var oinskränkt kung i en hästhage jag hade lite insyn i förr i tiden, flera andra, enormt mycket större hästar, flyttade sig raskt när shettisen kom och trängde sig fram till maten.
Stämmer även för människor, tänk Napoleon, Hitler mfl inga som skrämde med fysik men ändå styrde och ställde...Mikael_L skrev:Storleken har ofta ingen större betydelse (inom samma art) inom djurriket.
Den här kissen har fått sitt första bad någonsin!
Väldigt kränkt och deklarerade det högljutt under tiden, men som den fantastiskt snälla katt han är så försökte han inte på något sätt riva eller bita oss ❤️
Anledningen till kränkningen var att han slickade och kliade sig frenetiskt när vi kom hem efter att ha varit borta några timmar runt lunch. Veterinären ville utesluta att det fanns något medel eller annat i pälsen som irriterade, så bad blev det. Får hålla koll på honom resten av kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt kränkt och deklarerade det högljutt under tiden, men som den fantastiskt snälla katt han är så försökte han inte på något sätt riva eller bita oss ❤️
Anledningen till kränkningen var att han slickade och kliade sig frenetiskt när vi kom hem efter att ha varit borta några timmar runt lunch. Veterinären ville utesluta att det fanns något medel eller annat i pälsen som irriterade, så bad blev det. Får hålla koll på honom resten av kvällen.