1 087 889 läst · 13 122 svar
1088k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 339 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 339 inlägg
Stämmer väl med min bild av sibbarna! Vi hämtade en ny sibbe förra sommaren efter att vår gamla blev sjuk... Då såg man rätt tydligt de olika individerna i kullen vilket temperament de hade. Som trebarnsfamilj fick såklart den livligaste honan flytta hit. Alltid framåt, nyfiken och ska vara med. Älskar vatten och plaskar gärna med tassarna. Åker med när vi åker bort med bil, båt etc.S Sona2012 skrev:Sibbe tror jag att någon nämnde!?!
Har länge varit sugen på en Sibbe.
Stora, tåliga katter som verkar ha väldigt blandat temperament, soffpotatis/ goskudde, utelivs atlet/ fjällvandrare och båtkatter, trädklättrare och flitiga jägare. Den individuella variationen inom rasen verkar enorm!!!
Vackra att se på
Planerar att ta 1-2 kullar på henne om alla tester ser bra ut. Tror vi är uppe i runt 10-12k i utgifter innan första kullen föds, så ja att avla stambokförda raskatter kostar pengar, nåt som avspeglas i priset hos kattungarna. Men eftersom jag inte tål katter, annat än sibbar, så känns det extra viktigt att hålla det renrasigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så vacker!!!😁😁😁S swirve skrev:Stämmer väl med min bild av sibbarna! Vi hämtade en ny sibbe förra sommaren efter att vår gamla blev sjuk... Då såg man rätt tydligt de olika individerna i kullen vilket temperament de hade. Som trebarnsfamilj fick såklart den livligaste honan flytta hit. Alltid framåt, nyfiken och ska vara med. Älskar vatten och plaskar gärna med tassarna. Åker med när vi åker bort med bil, båt etc.
Planerar att ta 1-2 kullar på henne om alla tester ser bra ut. Tror vi är uppe i runt 10-12k i utgifter innan första kullen föds, så ja att avla stambokförda raskatter kostar pengar, nåt som avspeglas i priset hos kattungarna. Men eftersom jag inte tål katter, annat än sibbar, så känns det extra viktigt att hålla det renrasigt.
[bild]
[bild]
[bild]
Man känner nästan vilken mjuk päls hon har, så gosig!S swirve skrev:Stämmer väl med min bild av sibbarna! Vi hämtade en ny sibbe förra sommaren efter att vår gamla blev sjuk... Då såg man rätt tydligt de olika individerna i kullen vilket temperament de hade. Som trebarnsfamilj fick såklart den livligaste honan flytta hit. Alltid framåt, nyfiken och ska vara med. Älskar vatten och plaskar gärna med tassarna. Åker med när vi åker bort med bil, båt etc.
[bild]
[bild]
[bild]
Här är också den ena finkänslig och den andra buffl...erh, lite mer rakt på...FredrikR skrev:
Den olyckliga katten kompenserade snabbt att hon inte fick magplatsen, i går kväll hann hon före. Dessutom har hon legat och snusat över min axel ett par timmar i natt. Jag snusade inte lika bra...hon flyttade precis på sig och klockan är 4:35.... *gäsp*
Åååhhh! Gosiga magen! Den vill man pussa på!S swirve skrev:Stämmer väl med min bild av sibbarna! Vi hämtade en ny sibbe förra sommaren efter att vår gamla blev sjuk... Då såg man rätt tydligt de olika individerna i kullen vilket temperament de hade. Som trebarnsfamilj fick såklart den livligaste honan flytta hit. Alltid framåt, nyfiken och ska vara med. Älskar vatten och plaskar gärna med tassarna. Åker med när vi åker bort med bil, båt etc.
[bild]
[bild]
[bild]
Den här bilden känns bekant. Gäller bara att komma ihåg att flytta på katten innan man gör no2!!!S swirve skrev:Stämmer väl med min bild av sibbarna! Vi hämtade en ny sibbe förra sommaren efter att vår gamla blev sjuk... Då såg man rätt tydligt de olika individerna i kullen vilket temperament de hade. Som trebarnsfamilj fick såklart den livligaste honan flytta hit. Alltid framåt, nyfiken och ska vara med. Älskar vatten och plaskar gärna med tassarna. Åker med när vi åker bort med bil, båt etc.
[bild]
Jag brukade ta den i knät och kasta ut ur toaletten, stänga dörren när det var dags att torka/ tvätta händerna
Administrator
· Skåne
· 7 906 inlägg
Logga in
Skapa konto
Idag hjälper lilla Dosan mig på kontoret. Hon har fått tillägget "lilla" sedan Laban blivit dubbelt så stor som hon.
Logga in
Skapa konto
Lillhusse vill inte vara med på bild, men här ser man vidden av hur stor Laban är. 😋
Ganska kul när man kollar stamtavlan på Sudden och ser att han är släkt med min förra katt, Ywannas Qaspian.
Bamse insåg snabbt att det va lika bra att bli kompis med den nya också.
Logga in
Skapa konto
Bamse insåg snabbt att det va lika bra att bli kompis med den nya också.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 906 inlägg
Det verkar vara en extremt vänlig ras det där.