1 087 087 läst · 13 097 svar
1087k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Och nu kan jag meddela att ägarna till Bengalen har hittat en fodervärd!S SusoDus skrev:Kära vänner, vilka fina katter ni har!
Jag läser med värme och stor igenkänningsfaktor.
Min katthistoria får ni höra en annan gång.
Nu skriver jag å en kollegas vägnar som undrar om ni vet någon som skulle vilja ha en Bengal, som inte trivs efter att ha tvingats flytta in till stan (efter mattes skilsmässa) i liten lägenhet med massa barn och två andra katter. Kissen är bara några få år gammal och vill kunna gå ut.
Finns i Stocholmstrakten.
Ges bort gratis.
Alternativet är avlivning 😢
Räddad från giljotinen, tack och lov 🙏
Administrator
· Skåne
· 7 906 inlägg
Japp, han sitter på vardagsrumsbordet igen.. och nej, han får inte leka med kniven!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det tog inte lång tid innan vi föll till föga och tingade en till liten kattunge. Det blev en blandning ragdoll/brittisk långhår/birma. Vi får hämta honom i mitten av mars och längtar såååå mycket! 😍 Blivande storebrorsan är lyckligt (?) ovetande.
Logga in
Skapa konto
Häftig mix!!!, spännande att få se bilderMariaiÖstergötland skrev:
Britter tål inte andra katter, som du vet hatar de alla förutom sig själv 😂MariaiÖstergötland skrev:Hörrni, kan man drabbas av akut jag-vill-ha-en-till-katt-sjuka?? För isåfall har jag fått den och den kom från ingenstans. Jag kollar Blocket efter kattungar, googlar på olika raser och maken (som också blivit smittad) pratar med katten om att få ett lillasyskon...
Men hjälp! Vi har, som vissa av er vet, en brittisk korthår, kastrerad hane. Han är 2,5 år. Lugn, ligger mest och sover hela dagarna.
Jag jobbar en hel del hemifrån men ett par dagar/vecka är han ensam hela dagen. Är katter i behov av sällskap eller är det ett påhittat behov av oss tvåbenta?
Om man nu skulle köpa en katt till, ska man välja en soffpotatis-ras till, eller ska man försöka hitta en med lite mer fart i? Alltför aktiv kanske inte är lämpligt, det kanske stressar vår nuvarande katt att ha en Duracell-kanin som flyger runt.
Vad tror ni? Tankar, tack! 🥰
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto