1 074 718 läst · 12 933 svar
1075k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 442 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 442 inlägg
Precis; papper som fallit ned på golvet spelar ingen roll om A4 eller kvitto i storlek, tröja, väska...Mikael_L skrev:
Min mamma hade en rar liten hund, en Pekingeser, detta innan jag föddes så har bara sett foton och hört berättas. Denna hund tyckte inte om när det var kallt och blåste upp i baken (under svansen) på henne, så mamma kom på ett trick att rasta hunden inomhus i nödfall genom att lägga ut tidningspapper.
Detta fick jag sen berättat för mig - mamma rastar hunden och går på en trottoar i Stockholm, inget konstigt, men hunden kan inte kissa förrän hon ser ett litet kvitto... där hon kan kissa.
Ursäkta för hundberättelse, hoppas ni Djurälskare har överseende.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 442 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 442 inlägg
Vitmålad (vitlaserad ektrappa) som har avstampsmärken på vart fjärde steg! Är ju sugen på att låta en ny katt flytta in så tänker inte åtgärda än på länge.Jumos skrev:
Va, är detta känt? Jag har 2 vänner som ofta kommer och hälsar på, den ena är allergisk och den andra gillar inte djur. Katten kommer fram på 5 sekunder och åmar sig när de kommer på besök.Snigla skrev:
Nog brukar djuren känna av om någon är rädd eller inte tycker om djur, och säkert om någon är allergisk och beter sig lite undvikande. 😇MariaiÖstergötland skrev:
Jag som allergiker har aldrig lyckats hålla mig ifrån djuren när jag varit hemma hos någon som hade hund eller katt. 😂
Vi hade 2 katter som älskade barn och brukade komma och trösta barn när dom grät och var ledsna. En dag hade vi besök av vän med sitt barn som var några år kommer inte exakt ihåg men han var rädd för katter. Så när han kom in till oss och såg katten så blev han rädd och började gråta varpå katten förstås skulle komma och trösta honom. Vilket ju inte fungerade alls när han var rädd. Vi lyfte ju förstås bort katten men den stackarn förstod ju inte alls vad som var fel.