Satsuki i favoritskålen 😲
Långhårig grå katt ligger på en hylla bredvid en växt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 19 till
  • Laddar…
Maria T
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tycker mest att det verkar som att Frasse vill prova att sova (eller ibland bara lägga sig, men vaken) på vad som helst nytt som råkar komma på golvet.
Spelar ingen roll om det är en kartongskiva, något plagg, en väska eller en stolsdyna ... etc ...
Precis; papper som fallit ned på golvet spelar ingen roll om A4 eller kvitto i storlek, tröja, väska...

Min mamma hade en rar liten hund, en Pekingeser, detta innan jag föddes så har bara sett foton och hört berättas. Denna hund tyckte inte om när det var kallt och blåste upp i baken (under svansen) på henne, så mamma kom på ett trick att rasta hunden inomhus i nödfall genom att lägga ut tidningspapper.
Detta fick jag sen berättat för mig - mamma rastar hunden och går på en trottoar i Stockholm, inget konstigt, men hunden kan inte kissa förrän hon ser ett litet kvitto... där hon kan kissa.
Ursäkta för hundberättelse, hoppas ni Djurälskare har överseende.

• Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Jumos Jumos skrev:
Det är amatörmässigt att inte anpassa inredningen efter hemmets medlemmar! Fråga mig, jag har en vitmålad trappa som konstant är full av bruna flottiga små tassavtryck 🙄
Vitmålad (vitlaserad ektrappa) som har avstampsmärken på vart fjärde steg! Är ju sugen på att låta en ny katt flytta in så tänker inte åtgärda än på länge.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
4774
Svartvit katt ligger i solen bland gröna blad och gräs.
Skapa konto
Fia njuter i mest i solen utomhus, annars bara i sängen.
Pelle däremot älskar kassar, väskor, kattonger, papper, grillen och golvet i största allmänhet 😄

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför ska kattfan älska min stol som inte tål kattklor?

[bild]
Som när en allergisk person, eller en person som inte gillar katter (!) kommer på besök - katterna sitter i knäet på dem... På en mikrosekund ;)

De vet.. 🐈‍⬛

• Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
En katt ser ut genom ett fönster, fotograferad med glittrande filter, texten "Nisse 24 sep 2023".
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Sååå fin! ❤️

• Älska
Snigla
  • Laddar…
Angående var katter ligger: testa att tejpa upp en ruta med maskeringstejp på golvet....

Kollage av tre bilder på en katt, en med hjärta och gloria, en med pirathatt, text "NISSE".
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Angående var katter ligger: testa att tejpa upp en ruta med maskeringstejp på golvet....
Har läst det där tidigare och testade men våra katter ignorerade helt rutan. Katter är väl olika på det sättet.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Ett par som vill ha ny mat och en som aldrig riktigt vet vad han vill. Trevligt välkomnande oavsett 🤗 Tre långhåriga katter på trägolv, en ligger, två står, intill dammsugarslang.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Som när en allergisk person, eller en person som inte gillar katter (!) kommer på besök - katterna sitter i knäet på dem... På en mikrosekund ;)

De vet.. 🐈‍⬛
Va, är detta känt? Jag har 2 vänner som ofta kommer och hälsar på, den ena är allergisk och den andra gillar inte djur. Katten kommer fram på 5 sekunder och åmar sig när de kommer på besök.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Maken skickade denna och frågade vilken jag tycker att vår katt är mest lik. 😂 Jag vet mycket väl vilken vår fisförnäme brittiske adelsman är mest lik.

• Två katter med kontrasterande egenskaper: en ängslig och den andra tuff. Humoristiska beskrivningar. Cartoon.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Va, är detta känt? Jag har 2 vänner som ofta kommer och hälsar på, den ena är allergisk och den andra gillar inte djur. Katten kommer fram på 5 sekunder och åmar sig när de kommer på besök.
Nog brukar djuren känna av om någon är rädd eller inte tycker om djur, och säkert om någon är allergisk och beter sig lite undvikande. 😇
Jag som allergiker har aldrig lyckats hålla mig ifrån djuren när jag varit hemma hos någon som hade hund eller katt. 😂

• Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi hade 2 katter som älskade barn och brukade komma och trösta barn när dom grät och var ledsna. En dag hade vi besök av vän med sitt barn som var några år kommer inte exakt ihåg men han var rädd för katter. Så när han kom in till oss och såg katten så blev han rädd och började gråta varpå katten förstås skulle komma och trösta honom. Vilket ju inte fungerade alls när han var rädd. Vi lyfte ju förstås bort katten men den stackarn förstod ju inte alls vad som var fel.

• Älska
  • Gilla
  • Ledsen
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.