1 096 928 läst · 13 208 svar
1097k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Har du provat att introducera blötfodret med bara pyttelite i taget?MariaiÖstergötland skrev:Absolut, jag tror att du har rätt i det. Och det där med njurarna är ju jättetrist. Men jag har hört om katter som inte gillar blötmat?! Vår får bara torrfoder just nu för hans mage klarade inte den blötmaten vi gav honom. Han dricker dock (enligt mig) ganska mycket.
Det var just det om cellulosa jag ville poängtera, så inte alla tror att de matar djuren med trä, det lät så tråkigt.
Det gör jag alltid till både hund och katt.
Först när jag ser att de tål den lilla inblandningen så ökar jag (bara lite) igen.
Har hittills gått bra.
Det finns också färskfoder (fryst) för katt.
Det gick också bra.
Tror det heter Mush.
Katter är lustiga, skall hitta något att ligga på och idag hittade vi vår gamla, snart 17 åriga Wimsan liggande på ett av monsterans stora blad i salongen, eller djungeln...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Frasse blir allt mer kattig.
Nu har han börjat vara uppe på matbordet ibland, när vi inte ser ( tror han).
Har också denna vinter sökt upp knän att ligga i mer än förr, ingen riktig knäkatt, men då och då passar det, uppåt en gång om dagen när det varit mest (blir troligen inget när sommaren kommer).
Och så har kattonger blivit viktiga och bra, särskilt om de ligger ner med öppning åt sidan så Frasse får ett tak, men det går även bra såhär.
Nu har han börjat vara uppe på matbordet ibland, när vi inte ser ( tror han).
Har också denna vinter sökt upp knän att ligga i mer än förr, ingen riktig knäkatt, men då och då passar det, uppåt en gång om dagen när det varit mest (blir troligen inget när sommaren kommer).
Och så har kattonger blivit viktiga och bra, särskilt om de ligger ner med öppning åt sidan så Frasse får ett tak, men det går även bra såhär.
Logga in
Skapa konto
Vi drog fram soffan för att dra kabel mellan makens nye vinylspelare och högtalarna. När kabeln var dragen och soffan skulle puttas in till väggen igen var det något som tog emot (ni fattar vartåt detta leder) så jag puttade givetvis lite hårdare. Tills jag tittade bakom och där sitter katten, tillplattad som en pannkaka. Men han säger inget?! Ett litet jamande eller pip hade väl varit på sin plats, den tysta rasen till trots. Ok, katten överlevde men tycker nog det är färdigt med hemmafix för idag.
Renoverare
· Stockholm
· 18 442 inlägg
Snarkande katt är alltid gulligt!
.. han flyttade sig heller inte!MariaiÖstergötland skrev:Vi drog fram soffan för att dra kabel mellan makens nye vinylspelare och högtalarna. När kabeln var dragen och soffan skulle puttas in till väggen igen var det något som tog emot (ni fattar vartåt detta leder) så jag puttade givetvis lite hårdare. Tills jag tittade bakom och där sitter katten, tillplattad som en pannkaka. Men han säger inget?! Ett litet jamande eller pip hade väl varit på sin plats, den tysta rasen till trots. Ok, katten överlevde men tycker nog det är färdigt med hemmafix för idag.
Haha