I torsdags var en tuff dag. Förskolan ringde och sa att yngsta dottern blivit påkörd i pulkabacken. Munnen tog stöten; tandbenet fram gick av och ena framtanden rök, stygn både i tandköttet och 6 st i läppen som hon bitit nästan rakt igenom. Pappa och ena storasystern fick inte följa med in på akuten utan drev runt på sjukhuset i 7 timmar. De passade på att köpa ett gosedjur till lillasyster. Efter sövning och operation mådde dock lillasyster tjyvens och kräkte ner sitt nya gosedjur, så det fick jag tvätta när vi kom hem. För att snabba på torkprocessen ställde jag den i ett soligt fönster. Katten gjorde den sällskap. :crysmile: Lång förklaring till en endaste bild. ;) Katt sover på fönsterbräda bredvid rosa leksak, träd utanför, soligt, inomhusväxt, skuggor, hemtrevligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
  • Ledsen
Alfredo och 23 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
I torsdags var en tuff dag. Förskolan ringde och sa att yngsta dottern blivit påkörd i pulkabacken. Munnen tog stöten; tandbenet fram gick av och ena framtanden rök, stygn både i tandköttet och 6 st i läppen som hon bitit nästan rakt igenom. Pappa och ena storasystern fick inte följa med in på akuten utan drev runt på sjukhuset i 7 timmar. De passade på att köpa ett gosedjur till lillasyster. Efter sövning och operation mådde dock lillasyster tjyvens och kräkte ner sitt nya gosedjur, så det fick jag tvätta när vi kom hem. För att snabba på torkprocessen ställde jag den i ett soligt fönster. Katten gjorde den sällskap. :crysmile: Lång förklaring till en endaste bild. ;)[bild]
Naaw.. stackarn.. hoppas hon kryar pösig fort och att hon inte har för ont av stygnen där sen (sitter ju på ett skitställe.. så att säga (äta måste man ju)..

Hoppas åker var kul innan krocken iaf!
ge en kram från mig o Nisse
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Naaw.. stackarn.. hoppas hon kryar pösig fort och att hon inte har för ont av stygnen där sen (sitter ju på ett skitställe.. så att säga (äta måste man ju)..

Hoppas åker var kul innan krocken iaf!
ge en kram från mig o Nisse
Tack för er omtanke! :heart:
 
  • Älska
Snigla
  • Laddar…
Undrar om tornet hamnat i solen eller nått.. typ tredje dagen på rad som han nyttjar det!

En katt ligger på ett rödfärgat klösträd inomhus och tittar fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En katt ligger på en vinröd klätterställning inne i ett rum, ser contemplativ ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katt i röd klösträd, vilar, tittar in i kameran, inomhus, lugn, sömnig, mysig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Katt på röd klösträd, ser ut genom fönstret, inomhus, lugn, reflekterande, naturligt ljus, mysigt hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Undrar om han någonsin kommer komma på att det finns en våning till ;)

Kanske nästa år?!
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 9 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Undrar om tornet hamnat i solen eller nått.. typ tredje dagen på rad som han nyttjar det!

[bild]

[bild]
[bild]

[bild]

Undrar om han någonsin kommer komma på att det finns en våning till ;)

Kanske nästa år?!
Klart han vet, han tar det i sin takt bara. :cool:(y)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Katten och jag skulle titta på Vasaloppet men det är uppenbarligen inte tillräckligt spännande så han somnade. Svart katt sover framför bärbar dator som visar skidåkning. Mysig, hemlik miljö med mjuka filtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Katten och jag skulle titta på Vasaloppet men det är uppenbarligen inte tillräckligt spännande så han somnade.[bild]
Jag fick inte ens sällskap.. :oops:
:crysmile:
 
  • Haha
  • Wow
Igen och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag fick inte ens sällskap.. :oops:
:crysmile:
De kanske kommer. Det är ju trots allt ett långt lopp.
 
  • Älska
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
De kanske kommer. Det är ju trots allt ett långt lopp.
Bärra gick ut efter frukosten...
Kanske får kattnappa Rasmus. :p
 
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Katten och jag skulle titta på Vasaloppet men det är uppenbarligen inte tillräckligt spännande så han somnade.[bild]
Katten" Katten" har fattat att det är ingen idé att jaga figurerna på tv... Det hade inte vår katt koll på, hon slog entusiastiskt efter ffa fåglar och när de inte ramlade ner framför henne gick hon runt till baksidan för att hämta godbitarna, men kom alltid tillbaka lika förbryllad/ besviken. Hon hade säkert " dödat" skidåkare med frenesi... till hon insett att hon inte fick någon extra mat , stackarn hade kanske oxå somnat
 
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Katten" Katten" har fattat att det är ingen idé att jaga figurerna på tv... Det hade inte vår katt koll på, hon slog entusiastiskt efter ffa fåglar och när de inte ramlade ner framför henne gick hon runt till baksidan för att hämta godbitarna, men kom alltid tillbaka lika förbryllad/ besviken. Hon hade säkert " dödat" skidåkare med frenesi... till hon insett att hon inte fick någon extra mat , stackarn hade kanske oxå somnat
Faktum är att Katten inte tittar på tv (men jag har haft en hund för länge sedan som tittade på tv. Hon gillade höns och mördaren i alla deckare. )
 
  • Haha
  • Gilla
Jumos och 6 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
I torsdags var en tuff dag. Förskolan ringde och sa att yngsta dottern blivit påkörd i pulkabacken.
Stackars. Tur att katten hjälper till med torkningen.
Tandkött och läppar läker iallafall snabbt, men tandbenet lär ju ta längre tid.
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Snöstorm idag så Enzo bokade knät framför brasan idag.
Tigrerad katt sover fridfullt i knäet; brasugn flammar i bakgrunden; hemtrevlig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 15 till
  • Laddar…
Den här katten är ung och vill alltid ut och kolla läget, tjatar och tjatar, så hon fick prova på 1/2m snö idag.
Trodde hon skulle behöva hjälp av min räddningstjänst, men hon bottnade visst på halva snödjupet och tog sig tillbaka samma väg.
Gruvligt besviken på mig som inte anordnar annat väder…
Håller med, svagt av mig, ”svag arbetsinsats” blev omdömet från kattpanelen. Grovt orättvist, enligt mig, men de är fler. 2 mot 1.
Hur tar era katter snöfallet? Får ni också kritik
Ett djur i snö, omgivet av snötäckta träd och planteringskärl, i ett vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett snötäckt landskap med spår, träd och en lampa, synlig kattlucka i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt i djup snö, trädbakgrund, dimmigt, lugnt, snöiga stigar, vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En katt kämpar genom djup snö bredvid täckta möbler. Träd och dimma i bakgrunden. Winterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinterlandskap täckt av tjockt lager snö med synliga trädstammar och något fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snötäckt landskap med dolda föremål och djup snö, träd i bakgrunden, dimmigt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En katt går genom snö, ser kall ut, omgiven av snötäckt landskap och nakna träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Per Eskilsson och 18 till
  • Laddar…
Har varit o tittat 10 gånger på trappen om Nisse är där.. och husse 4 (jag vaknade tidigare)... jag hade inte varit så pjåskig om inte husse varit så nervös!

Nisse gick ut i förrgår kväll innan storm o snö drog in över skåne.. hade väntat mig honom på trappen igårmorse.. (för at sedan barrikera elementet för resten av dagen under stormen..) - men skitvädret började tidigt.. och ingen Nisse var på trappen.. (hade jag varit Nisse hade jag också lagt mig på höet hos kossorna o väntat på att mössen sprang in i munnen..).

Så även om jag kollade under dagen.. så trodde jag inte att han skulle komma förrän vädret blev bättre.

Men nu jäklar Nisse.. nu skiner ju solen och vägen ner hit är tom plogad!
Kom hem nu så husse slutar hispa sig så mycket.. han tror du svälter..
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.