Katten har själv valt att kinka sig lite med blötfodret nu.. ochäter således mer torrfoder - då blir man lite nervös när man vet att katter kan vara lite dåliga drickare!

Men, det justerade han fort själv när han började käka mer torrfoder! Ser honom ligga (?) och dricka flera ggr om dagen ‍⬛

Katt i en mjuk säng, med hajdesign, i ett vardagsrum. Colorglada mattor och möbler runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man kan också putsa sig i den lilla stugan…
 
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Ingen bild men ikväll som alla andra kvällar senaste veckorna kommer Rasmus ner från övervåningen. Han tittar så jag har filt på mig, tittar mot frun och låtsas fundera och välja, och kommer sedan och lägger sig på sidan om mig på filten och krumbuktar sig med huvudet halvt utanför kanten. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 7 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
[bild]
Idag var 14åringen på kombinerat tandläkarbesök och åldersrelaterad hälsokontroll. Veterinärens professionella utlåtande efter att han gått igenom varenda prov och kontroll utan minsta anmärkning var ”Frisk som en fisk” :D (hon har rötterna i Norge, man kanske använder det uttrycket där?)
Kan " Frisk som en fisk " vara en variant av " Pigg som en mört" ?!?!?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Kan " Frisk som en fisk " vara en variant av " Pigg som en mört" ?!?!?
Det kan det definitivt vara! Jag tycker det var gulligt :D
 
Jumos Jumos skrev:
[bild]
Idag var 14åringen på kombinerat tandläkarbesök och åldersrelaterad hälsokontroll. Veterinärens professionella utlåtande efter att han gått igenom varenda prov och kontroll utan minsta anmärkning var ”Frisk som en fisk” :D (hon har rötterna i Norge, man kanske använder det uttrycket där?)
Jag vet inte om det är tassarna/"fingrarna", polotröjan eller bara uppsynen som jag faller för mest. :seenoevil:
 
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag vet inte om det är tassarna/"fingrarna", polotröjan eller bara uppsynen som jag faller för mest. :seenoevil:
Han är en väldigt stilig herre :crysmile: Det roliga är att han ser väldigt distingerad och bestämd ut på bild, men i verkligheten är han världens gosigaste fjant som är snällast man kan tänka sig.
 
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Maken provade att ta upp katten och sätta sig i soffan, första gången katten låg kvar i knät! Britter är ju inga knäkatter.... :p[bild]
Åh jo, även om de främst ligger som en boa runt nacken. Bra spaningsplats helt enkelt. Men en sak alla britter (läs katter, inte engelsmän) älskar att bli burna. Så länge du går runt med katten i famnen iaf. Jag älskar verkligen britter då de är så egna och självklara egna utsedda härskare i universum hahaha
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Ge mig mer fisk, säger Doris
(Veterinären säger att vi bara får ge henne allergifoder)
Oj så sur ma
 
  • Haha
dicliff
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Katten har själv valt att kinka sig lite med blötfodret nu.. ochäter således mer torrfoder - då blir man lite nervös när man vet att katter kan vara lite dåliga drickare!

Men, det justerade han fort själv när han började käka mer torrfoder! Ser honom ligga (?) och dricka flera ggr om dagen ‍⬛

[bild]

Man kan också putsa sig i den lilla stugan…
Har du vattenskålen bredvid matskålen? För det har aldrig fungerat med någon av mina katter. Samtliga har dock druckit väldigt bra och ofta. Märkligt nog så har samtliga katter ansett att duschen är den ultimata platsen
 
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Jag älskar verkligen britter då de är så egna och självklara egna utsedda härskare i universum hahaha/QUOTE]
Du menar att det är från katterna de inavlade öborna fått för sig att de fortfarande är " Imperiet" , " Rule Brittania, Brittania rule the wawes" ??? Fast i själva verket har de blivit akterseglade för länge sedan av Frankrike och Tyskland vad gäller politisk & ekonomisk makt
 
4774 4774 skrev:
Har du vattenskålen bredvid matskålen? För det har aldrig fungerat med någon av mina katter. Samtliga har dock druckit väldigt bra och ofta. Märkligt nog så har samtliga katter ansett att duschen är den ultimata platsen
Nä, han har den vid öppna spisen på kakelplattorna (samma rum).. där den stod när hunden hade den (om det skvätte lite på plattorna gjorde inget, trägolvet var värre om man inte såg det i tid liksom).

Jag är helt säker på att trots att han inte bodde här hos oss då (när hunden levde..han bodde på gården dock).. så lärde han sig av hunden.. allt!

Han sitter och tigger precis som hunden, han sover på hennes sängar (han fick hennes gamla säng när han bestämde sig för att flytta in på gården...så det kanske blev nått "bekant/tryggt"..) .. han talar om för sina virriga människor om han lyckats dricka upp allt sitt vatten i skålen.. genom att gå till badrummet när vi ser (alltid droppar från takduschen på golvet.. men han bara visar oss så att han vill ha vatten .. så gjorde hunden när hon levde - finns vatten på köksbänken också, men där vill han bara ha potatisvatten :surprised:).. han vill att jag kastar torrfoder som han får springa efter o äta upp.. precis som hunden (han kan dock bara fokusera på en.. kastar jag fler är det som om de andra inte finns)

Hunden trodde hon var en katt.. och katten tror han är en hund.. :)

:heart:
 
  • Gilla
  • Haha
BengtH och 4 till
  • Laddar…
Här är nån som är sugen på att smaka årets första fluga.
Katt på soffas ryggstöd i vardagsrum, tittar mot fönster, lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Myckling och 8 till
  • Laddar…
Jag undrar varför katten inte är sugen på musen vi har i köket.. *mummel* får ladda fällan!

Men visst, inne har han ju mat... då behöver man inte jaga!

(tror vi ska gå igenom och ev utöka hyresavtalet hahaha)

Ute jagar han sork o möss iaf (dock inte mullvad tyvärr)
 
  • Haha
dicliff
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Nä, han har den vid öppna spisen på kakelplattorna (samma rum).. där den stod när hunden hade den (om det skvätte lite på plattorna gjorde inget, trägolvet var värre om man inte såg det i tid liksom).

Jag är helt säker på att trots att han inte bodde här hos oss då (när hunden levde..han bodde på gården dock).. så lärde han sig av hunden.. allt!

Han sitter och tigger precis som hunden, han sover på hennes sängar (han fick hennes gamla säng när han bestämde sig för att flytta in på gården...så det kanske blev nått "bekant/tryggt"..) .. han talar om för sina virriga människor om han lyckats dricka upp allt sitt vatten i skålen.. genom att gå till badrummet när vi ser (alltid droppar från takduschen på golvet.. men han bara visar oss så att han vill ha vatten .. så gjorde hunden när hon levde - finns vatten på köksbänken också, men där vill han bara ha potatisvatten :surprised:).. han vill att jag kastar torrfoder som han får springa efter o äta upp.. precis som hunden (han kan dock bara fokusera på en.. kastar jag fler är det som om de andra inte finns)

Hunden trodde hon var en katt.. och katten tror han är en hund.. :)

:heart:
Vilken underbar beskrivning
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Ge mig mer fisk, säger Doris
(Veterinären säger att vi bara får ge henne allergifoder)
Coola Doris!
Hon är ju bara för sööööt, även när hon är sur.
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
[bild]
Idag var 14åringen på kombinerat tandläkarbesök och åldersrelaterad hälsokontroll. Veterinärens professionella utlåtande efter att han gått igenom varenda prov och kontroll utan minsta anmärkning var ”Frisk som en fisk” :D (hon har rötterna i Norge, man kanske använder det uttrycket där?)
Fin polotröja!
Hemstickad?
Finns det såna att köpa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.