Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Å vad mysigt, är katten alltid så? Vår Doris är väldigt svårflörtad.
Han är alltid som en ryggsäck om han får välja :rofl: Sedan är det ett rasdrag, sphynxarna vill vara med i allt man gör hela tiden. Det är inte alltid så praktiskt eller uppskattat, ibland vore det skönt att få chilla en liten liten stund ifred :thinking:
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Han är alltid som en ryggsäck om han får välja :rofl: Sedan är det ett rasdrag, sphynxarna vill vara med i allt man gör hela tiden. Det är inte alltid så praktiskt eller uppskattat, ibland vore det skönt att få chilla en liten liten stund ifred :thinking:
En ständig ryggsäck vet jag inte om jag hade uppskattat... Men tycker det ser mysigt ut med de som ligger/ står på axlarna!!! Vår katt var inte duktig att öppna dörrar till skåp mm men satt man på toa klöstes det ihärdigt med ljudliga skrik för att få bli insläppt. Konstigt nog ville hon ofta gå på lådan samtidigt fast hon hade en till låda nere i källaren!?! Det är aningen otympligt att skita med en spinnande katt i knät,.. det var det personliga utrymme man fick, tom i duschen ville hon vara med...
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Sitter i bilen med katten i knät. 2,5 timme in och 3 timmar kvar. Lugn än så länge och inga otrevliga olyckor, han har fastat sen kl 23 igårkväll (haft tillgång till vatten hela natten).[bild]
Vår britt vägde 12 kg som vuxen och britter har en benstomme samt muskulatur som inte går att omsätta till vad det påstås att de ska väga. Så inget fel på din kisse, han kommer nog bli lika stor som vår var utan ett enda grams övervikt. Bara att jämföra med vad det påstås att en huskatt ska väga, alltså +-4kg max och jag mina har aldrig ens legat i närheten av det som fullvuxna. Men de har aldrig haft någon övervikt, bara varit stora, höga, långa och muskulösa.
 
  • Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vår britt vägde 12 kg som vuxen och britter har en benstomme samt muskulatur som inte går att omsätta till vad det påstås att de ska väga. Så inget fel på din kisse, han kommer nog bli lika stor som vår var utan ett enda grams övervikt. Bara att jämföra med vad det påstås att en huskatt ska väga, alltså +-4kg max och jag mina har aldrig ens legat i närheten av det som fullvuxna. Men de har aldrig haft någon övervikt, bara varit stora, höga, långa och muskulösa.
12 kg?! Han måste varit en sevärdhet! Får se vad vår landar på när han är fullvuxen. :heart:
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
12 kg?! Han måste varit en sevärdhet! Får se vad vår landar på när han är fullvuxen. :heart:
Han var den coolaste katt jag någonsin haft äran att ha hos mig. Våra grannar på landet pratar fortfarande om honom trots att han lämnade livet för 20 år sedan. Uppfödaren hade the champion av the champion och han vägde i rena muskler 17kg
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
breakman och 6 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
En ständig ryggsäck vet jag inte om jag hade uppskattat... Men tycker det ser mysigt ut med de som ligger/ står på axlarna!!! Vår katt var inte duktig att öppna dörrar till skåp mm men satt man på toa klöstes det ihärdigt med ljudliga skrik för att få bli insläppt. Konstigt nog ville hon ofta gå på lådan samtidigt fast hon hade en till låda nere i källaren!?! Det är aningen otympligt att skita med en spinnande katt i knät,.. det var det personliga utrymme man fick, tom i duschen ville hon vara med...
Jag känner igen din beskrivning alldeles för väl, vi har i viss mån gett upp och lärt oss att skita med en katt på axlarna :crysmile: Dessutom är en av dem ordentligt höjdrädd, men ändå ska han upp på axlarna. Alla klor fullt ute i panikläge = små hål i alla tröjor man har på sig hemma…
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
Grå och vit katt med slutna ögon, ser nöjd ut, inomhusmiljö, suddig bakgrund, text "uttrycksfull Nisse" nederst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 9 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Det kommer ju fortfarande att brinna, men katterna slipper åtminstone bli ytterligare stressade av att brandvarnarna ylar.
Vår brandvarnare går inte att tysta så länge orsaken till att den drog igång finns kvar. Dvs så länge det brinner tutar den även om man går inte och deaktiverar.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Ett enkelt tips för att hålla koll på kattens allmäntillstånd. Får de något allvarligt fel går de ner i vikt långt innan man egentligen märker att något är fel.
 
  • Gilla
Etrompa och 6 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Inga husdjur? Brukar sluta på 999 då, eller värre, 997.
Jodå en katt som alltid sitter mitt på puzzlet, men det brukar gå bra. Han är 14år så inte så busig längre om han inte får en hårsnodd då blir det fart
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Inga husdjur? Brukar sluta på 999 då, eller värre, 997.
Långt hårigt katt sitter på ett ofullständigt pussel på bord med pussellåda i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Andra exponeringen för snö gick bättre än den första. Han blev t.o.m lite äventyrlig och struttade iväg längs farfars skottade gång. En grå katt med sele på snötäckt gångväg mellan gula husväggar och höga snödrivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 9 till
  • Laddar…
Hemresan påbörjad, än så länge chill kille. Det ser ut som jag knött ner honom i en neccessär, men det har jag inte. :crysmile: Djurfäll bakom nät i en väska, troligen en katt eller liten hund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 10 till
  • Laddar…
En svart långhårig katt sitter på staket stolpe, träd i bakgrunden, suddig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 14 till
  • Laddar…
Maria T
P Pappa1986 skrev:
[bild]
En liten Mörksugga :heart:
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.