1 085 404 läst · 13 086 svar
1085k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Han är alltid som en ryggsäck om han får välja Sedan är det ett rasdrag, sphynxarna vill vara med i allt man gör hela tiden. Det är inte alltid så praktiskt eller uppskattat, ibland vore det skönt att få chilla en liten liten stund ifredMarlen Eskilsson skrev:
En ständig ryggsäck vet jag inte om jag hade uppskattat... Men tycker det ser mysigt ut med de som ligger/ står på axlarna!!! Vår katt var inte duktig att öppna dörrar till skåp mm men satt man på toa klöstes det ihärdigt med ljudliga skrik för att få bli insläppt. Konstigt nog ville hon ofta gå på lådan samtidigt fast hon hade en till låda nere i källaren!?! Det är aningen otympligt att skita med en spinnande katt i knät,.. det var det personliga utrymme man fick, tom i duschen ville hon vara med...Jumos skrev:
Vår britt vägde 12 kg som vuxen och britter har en benstomme samt muskulatur som inte går att omsätta till vad det påstås att de ska väga. Så inget fel på din kisse, han kommer nog bli lika stor som vår var utan ett enda grams övervikt. Bara att jämföra med vad det påstås att en huskatt ska väga, alltså +-4kg max och jag mina har aldrig ens legat i närheten av det som fullvuxna. Men de har aldrig haft någon övervikt, bara varit stora, höga, långa och muskulösa.MariaiÖstergötland skrev:
12 kg?! Han måste varit en sevärdhet! Får se vad vår landar på när han är fullvuxen.4774 skrev:Vår britt vägde 12 kg som vuxen och britter har en benstomme samt muskulatur som inte går att omsätta till vad det påstås att de ska väga. Så inget fel på din kisse, han kommer nog bli lika stor som vår var utan ett enda grams övervikt. Bara att jämföra med vad det påstås att en huskatt ska väga, alltså +-4kg max och jag mina har aldrig ens legat i närheten av det som fullvuxna. Men de har aldrig haft någon övervikt, bara varit stora, höga, långa och muskulösa.
Han var den coolaste katt jag någonsin haft äran att ha hos mig. Våra grannar på landet pratar fortfarande om honom trots att han lämnade livet för 20 år sedan. Uppfödaren hade the champion av the champion och han vägde i rena muskler 17kgMariaiÖstergötland skrev:
Jag känner igen din beskrivning alldeles för väl, vi har i viss mån gett upp och lärt oss att skita med en katt på axlarna Dessutom är en av dem ordentligt höjdrädd, men ändå ska han upp på axlarna. Alla klor fullt ute i panikläge = små hål i alla tröjor man har på sig hemma…S Sona2012 skrev:En ständig ryggsäck vet jag inte om jag hade uppskattat... Men tycker det ser mysigt ut med de som ligger/ står på axlarna!!! Vår katt var inte duktig att öppna dörrar till skåp mm men satt man på toa klöstes det ihärdigt med ljudliga skrik för att få bli insläppt. Konstigt nog ville hon ofta gå på lådan samtidigt fast hon hade en till låda nere i källaren!?! Det är aningen otympligt att skita med en spinnande katt i knät,.. det var det personliga utrymme man fick, tom i duschen ville hon vara med...