H
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Innan hjärnan drabbas av härdsmälta här, hjälp mig förstå hur vår nya kattsele ska sitta?! Har köpt en ny Trixie, den förra var för kattunge och hade två spännen, ett runt halsen och ett runt magen. Vänder och vrider på denna men fattar ingenting. :crysmile:[bild]
Frambenen i varsitt hål och sedan knäppa den över ryggen.

• Gilla
  • Wow
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Innan hjärnan drabbas av härdsmälta här, hjälp mig förstå hur vår nya kattsele ska sitta?! Har köpt en ny Trixie, den förra var för kattunge och hade två spännen, ett runt halsen och ett runt magen. Vänder och vrider på denna men fattar ingenting. :crysmile:[bild]
Kan det vara vardera framtass i öglorna och knäppa i nacken?

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Frambenen i varsitt hål och sedan knäppa den över ryggen.
FredrikR FredrikR skrev:
Kan det vara vardera framtass i öglorna och knäppa i nacken?
Självklart var det så enkelt. Tack! :heart:

• Älska
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Självklart var det så enkelt. Tack! :heart:
Knäppte kattselen "fel" i åtta år innan en kunnig på området påpekade det för mig. Katten och jag ställde oss frågande hur något som uppenbarligen var så fel kunde bli så rätt!
Lycka till med kattpromenaderna, när det funkar blir en världens lyckligaste människa :heart:

@Jonobe - ingen av våra katter har kunnat med klädsel, de har antingen börjat backa eller frusit i steget och fallit omkull. Det krävs säkert invänjning längre än mitt tålamod är, men har heller inte haft katter som varit frusna eller haft det svalt i huset; nya tider nu med innetemperaturfrågan så hoppas det går bra att vänja dem vid tröja om det behövs.

• Gilla
  • Älska
Jonobe och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Knäppte kattselen "fel" i åtta år innan en kunnig på området påpekade det för mig. Katten och jag ställde oss frågande hur något som uppenbarligen var så fel kunde bli så rätt!
Lycka till med kattpromenaderna, när det funkar blir en världens lyckligaste människa :heart:

@Jonobe - ingen av våra katter har kunnat med klädsel, de har antingen börjat backa eller frusit i steget och fallit omkull. Det krävs säkert invänjning längre än mitt tålamod är, men har heller inte haft katter som varit frusna eller haft det svalt i huset; nya tider nu med innetemperaturfrågan så hoppas det går bra att vänja dem vid tröja om det behövs.
Kattpromenader... :thinking: Lät faktiskt lite roligt. Men vi fostrar en innekatt, som vi egentligen inte vill ska veta att det finns en värld nedanför päronträdet... :crysmile: Vi har selen/kopplet dels på sommaren när han är bunden ute och dels nu när vi ska åka upp till Norrland över jul, för att minska risken för den katastrof det hade inneburit om han drog till skogs under nåt toastopp...

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Kattpromenader... :thinking: Lät faktiskt lite roligt. Men vi fostrar en innekatt, som vi egentligen inte vill ska veta att det finns en värld nedanför päronträdet... :crysmile: Vi har selen/kopplet dels på sommaren när han är bunden ute och dels nu när vi ska åka upp till Norrland över jul, för att minska risken för den katastrof det hade inneburit om han drog till skogs under nåt toastopp...
Aha, jag förstår, det är bra att vara förberedd. Våra katter har aldrig fått gå ut-och in som de ville, utom enstaka rymningar, så vi testade med koppel och bara på tomten/närområdet och med två lyckades det utmärkt; de andra blev som med påklädning helt stela och föll omkull så insåg rätt snabbt att det inte skulle funka att testa om och om igen utan bara bli stressande för katten. Hoppas resan med allt vad det innebär av ev illamående och högljudda arior blir plättlätt så ni alla får njuta av julen.

Maria T Maria T skrev:
Aha, jag förstår, det är bra att vara förberedd. Våra katter har aldrig fått gå ut-och in som de ville, utom enstaka rymningar, så vi testade med koppel och bara på tomten/närområdet och med två lyckades det utmärkt; de andra blev som med påklädning helt stela och föll omkull så insåg rätt snabbt att det inte skulle funka att testa om och om igen utan bara bli stressande för katten. Hoppas resan med allt vad det innebär av ev illamående och högljudda arior blir plättlätt så ni alla får njuta av julen.
Hans bilresor har hittills tyvärr mest resulterat i utflöde ifrån andra änden...:sick:

Maria T
Hans bilresor har hittills tyvärr mest resulterat i utflöde ifrån andra änden...:sick:
Försöker hitta en "håller-tummarna"-emoji till er, känner mycket väl till scenariot du beskriver.

• Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Vår majestät faller inte omkull direkt, men tycker kläder är väldigt onödigt och pinsamt.
Vit och brun katt i röd/vit stickad tröja sitter på grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 12 till
  • Laddar…
J
Maria T Maria T skrev:

Yoda verkar inte alls uppskatta det. Zorro är tillfreds i stunder, men det är mycket backande. Om det krävs för mycket övning vet jag inte om det egentligen är värt besväret för honom :)

Det får bli täcke eller doneras till annat frysande djur annars.

• Två katter ligger i en träkista med en filt, intill en värmeelement, på ett trägolv.
    Skapa konto
  • En katt i en tröja på ett bord, böcker i bakgrunden, inomhusmiljö.
    Skapa konto
  • Två katter vid fönster, en i tröja. Ljusstake, röd ljus, radiator. Inomhus, dagsljus.
    Skapa konto
  • Två katter vid fönster, en i tröja. Utsikt till gröna buskar, röd ljusstake synlig inomhus.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Julträdet kom upp igår.
En fluffig katt ligger under en julgran dekorerad med kulor och ljus.
Skapa konto

Ligger fint under.

En långhårig katt ligger under en julgran med belysning och röda kulor.
Skapa konto

Tittar lite, med tänderna..
Hörde han jama vilt när vi släckt och lagt sig, klart han är förtvivlad när det ramlat ner pynt och han inte får tillbaka med det där lurviga tassarna.. :crysmile::love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 15 till
  • Laddar…
Pappa! Vi kan inte borsta tänderna.. Katt ligger i handfat. Badrum med tandkräm, tandborstar, handtvål och spegel.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Per Eskilsson och 16 till
  • Laddar…
A A.Barman skrev:
Pappa! Vi kan inte borsta tänderna.. [bild]
Knappast kattens problem. :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Igårkväll vid nattning av barnen var katten puts väck. Vi letade först på de vanliga ställena, sen de ovanliga. Copypasta den proceduren x5, vi letade i 1 timme! Maken blev mer och mer övertygad att katten smitit ut när granntjejen gick hem för dagen, trots att jag stod i dörren och vinkade av henne och jag blev mer och mer övertygad att han fått en stroke och dött under en soffa... När det var läggdags gick vi en sista runda och tillslut hittade maken honom i ena dotterns garderob, sovandes i godan ro uppe på en hög med kjolar. Kattskrälle! :crysmile:

• Haha
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.