1 062 286 läst · 12 825 svar
1062k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Frambenen i varsitt hål och sedan knäppa den över ryggen.MariaiÖstergötland skrev:
Kan det vara vardera framtass i öglorna och knäppa i nacken?MariaiÖstergötland skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Knäppte kattselen "fel" i åtta år innan en kunnig på området påpekade det för mig. Katten och jag ställde oss frågande hur något som uppenbarligen var så fel kunde bli så rätt!MariaiÖstergötland skrev:
Lycka till med kattpromenaderna, när det funkar blir en världens lyckligaste människa
@Jonobe - ingen av våra katter har kunnat med klädsel, de har antingen börjat backa eller frusit i steget och fallit omkull. Det krävs säkert invänjning längre än mitt tålamod är, men har heller inte haft katter som varit frusna eller haft det svalt i huset; nya tider nu med innetemperaturfrågan så hoppas det går bra att vänja dem vid tröja om det behövs.
Kattpromenader... Lät faktiskt lite roligt. Men vi fostrar en innekatt, som vi egentligen inte vill ska veta att det finns en värld nedanför päronträdet... Vi har selen/kopplet dels på sommaren när han är bunden ute och dels nu när vi ska åka upp till Norrland över jul, för att minska risken för den katastrof det hade inneburit om han drog till skogs under nåt toastopp...Maria T skrev:Knäppte kattselen "fel" i åtta år innan en kunnig på området påpekade det för mig. Katten och jag ställde oss frågande hur något som uppenbarligen var så fel kunde bli så rätt!
Lycka till med kattpromenaderna, när det funkar blir en världens lyckligaste människa
@Jonobe - ingen av våra katter har kunnat med klädsel, de har antingen börjat backa eller frusit i steget och fallit omkull. Det krävs säkert invänjning längre än mitt tålamod är, men har heller inte haft katter som varit frusna eller haft det svalt i huset; nya tider nu med innetemperaturfrågan så hoppas det går bra att vänja dem vid tröja om det behövs.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Aha, jag förstår, det är bra att vara förberedd. Våra katter har aldrig fått gå ut-och in som de ville, utom enstaka rymningar, så vi testade med koppel och bara på tomten/närområdet och med två lyckades det utmärkt; de andra blev som med påklädning helt stela och föll omkull så insåg rätt snabbt att det inte skulle funka att testa om och om igen utan bara bli stressande för katten. Hoppas resan med allt vad det innebär av ev illamående och högljudda arior blir plättlätt så ni alla får njuta av julen.MariaiÖstergötland skrev:Kattpromenader... Lät faktiskt lite roligt. Men vi fostrar en innekatt, som vi egentligen inte vill ska veta att det finns en värld nedanför päronträdet... Vi har selen/kopplet dels på sommaren när han är bunden ute och dels nu när vi ska åka upp till Norrland över jul, för att minska risken för den katastrof det hade inneburit om han drog till skogs under nåt toastopp...
Hans bilresor har hittills tyvärr mest resulterat i utflöde ifrån andra änden...Maria T skrev:Aha, jag förstår, det är bra att vara förberedd. Våra katter har aldrig fått gå ut-och in som de ville, utom enstaka rymningar, så vi testade med koppel och bara på tomten/närområdet och med två lyckades det utmärkt; de andra blev som med påklädning helt stela och föll omkull så insåg rätt snabbt att det inte skulle funka att testa om och om igen utan bara bli stressande för katten. Hoppas resan med allt vad det innebär av ev illamående och högljudda arior blir plättlätt så ni alla får njuta av julen.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Yoda verkar inte alls uppskatta det. Zorro är tillfreds i stunder, men det är mycket backande. Om det krävs för mycket övning vet jag inte om det egentligen är värt besväret för honomMaria T skrev:Knäppte kattselen "fel" i åtta år innan en kunnig på området påpekade det för mig. Katten och jag ställde oss frågande hur något som uppenbarligen var så fel kunde bli så rätt!
Det får bli täcke eller doneras till annat frysande djur annars.
Roligt med snön
https://i.imgur.com/YBPrzxb.mp4
Byggahus har fortfarande inte fixat .mp4 embedding heller.
https://i.imgur.com/YBPrzxb.mp4
Byggahus har fortfarande inte fixat .mp4 embedding heller.
Julträdet kom upp igår.
Ligger fint under.
Tittar lite, med tänderna..
Hörde han jama vilt när vi släckt och lagt sig, klart han är förtvivlad när det ramlat ner pynt och han inte får tillbaka med det där lurviga tassarna..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ligger fint under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tittar lite, med tänderna..
Hörde han jama vilt när vi släckt och lagt sig, klart han är förtvivlad när det ramlat ner pynt och han inte får tillbaka med det där lurviga tassarna..
Igårkväll vid nattning av barnen var katten puts väck. Vi letade först på de vanliga ställena, sen de ovanliga. Copypasta den proceduren x5, vi letade i 1 timme! Maken blev mer och mer övertygad att katten smitit ut när granntjejen gick hem för dagen, trots att jag stod i dörren och vinkade av henne och jag blev mer och mer övertygad att han fått en stroke och dött under en soffa... När det var läggdags gick vi en sista runda och tillslut hittade maken honom i ena dotterns garderob, sovandes i godan ro uppe på en hög med kjolar. Kattskrälle!