Och när det är kallt är det också lite mysigt att kura ihop sig.
Två katter vilar på en soffa med en filt, ser avslappnade och bekväma ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
MrsForest och 16 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nä, han är inte som en labrador som dammsuger golvet efter matrester. :crysmile:
Här hos oss kommer båda hundarna och Katten om man tappar något intressant.
Katten är lite mer kräsen men det händer att han petar i sig både det ena och det andra så det gäller att vara vaksam. Hundarna tar allt utom grönsaker (det går att lura i dem gurka ibland) så där får man verkligen se upp så att de inte får i sig ngt de inte ska.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
[bild]
Är det bara en som är modeintresserad? ;)

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Känner man ingen som får skydden utskrivna pga inkontinens finns bäddskydd på apoteket bara fråga eller beställ från Apotea
Kanske kan funka med valpskydd !?

Förpackning av Zooplus träningsunderlägg för valpar, absorberande, vit bakgrund, produktinformation och prissättning.
Skapa konto

https://www.zooplus.se/shop/hund/hu...DR1drEMci2ZhrRSyjKbttc_DwzajLoXxoCTbkQAvD_BwE

(apoteket har också, lite större pack iaf.. om jag inte minns fel)

J Jonobe skrev:
Zorro har en förmåga att inte gå hela vägen in i lådan... då hänger stjärten utanför och därmed bajset också :sweat::rolleyes: men det är nog enbart klantighet.
Har de en sån där låda man går in i.. med dörr o tak så att säga?
Köpte en sån när Nisse flyttade in till pappa.. tyckte det verkade smidigt och smart..

Stänker ju mindre grus liksom.. de får vara lite ifred.. osv..

Den var INTE poppis.. vägrade gå in :oops:

..tog av taket och lådan har funkat bra sedan dess... grus överallt.. både som standard och lite demonstrativt ibland haha..

Han sätter sig alltid bredvid lådan när han gjort nått.. och stoppar in tassen och öser över grus.. (samma ute i rabatten..). Han vill gärna också att man tittar på han och säger att han är duktig..

• Haha
dicliff
  • Laddar…
J
Jiji Jiji skrev:
Katten är lite mer kräsen men det händer att han petar i sig både det ena och det andra så det gäller att vara vaksam. Hundarna tar allt utom grönsaker (det går att lura i dem gurka ibland) så där får man verkligen se upp så att de inte får i sig ngt de inte ska.
Samma här... och det begränsas inte nödvändigtvis till mat. Plast och sånt kan också gå bra :thinking:

• Wow
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Min hund gillar massor av frukt och grönt.:heart:
Väntar ivrigt på äppleskrutt, gurksnuttar, morotsskal, paprika-innanmäte m.m. :rofl:

• Älska
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
J
Snigla Snigla skrev:
Har de en sån där låda man går in i.. med dörr o tak så att säga?
Köpte en sån när Nisse flyttade in till pappa.. tyckte det verkade smidigt och smart..

Stänker ju mindre grus liksom.. de får vara lite ifred.. osv..

Den var INTE poppis.. vägrade gå in :oops:

..tog av taket och lådan har funkat bra sedan dess... grus överallt.. både som standard och lite demonstrativt ibland haha..

Han sätter sig alltid bredvid lådan när han gjort nått.. och stoppar in tassen och öser över grus.. (samma ute i rabatten..). Han vill gärna också att man tittar på han och säger att han är duktig..
Sånna har vi, men Zorro går ibland inte helt vägen in ändå... svansen sticker ut och luckan vilar på hans rygg :crysmile: hittar tyvärr ingen bild.

• Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
De är mycket nyfikna små djur.. även om det inte passar å äta hehe.. måste kolla allt!

Nisse beter sig lite annorlunda med oss än vad han gjorde med pappa.. när han bodde hos honom skulle han stoppa ner huvudet i alla glas o koppar och kolla vad det var där i.. plus kontrollera tallrikar osv när pappa ätit klart

Hos oss har han aldrig ens tittat i en mugg eller glas :thinking:

Iof bjuder jag honom ofta på saker så han kanske inte känner behovet av att leta/kolla..

Samma när jag ger honom kattmat.. han låter mig oftast lägga maten som jag vill.. medans när F (eller pappa gjorde) ger mat så knuffas han och blir som en stenklump som ska ha mat.. (resultatet är ofta att maten ligger lite överallt.. inkl på kattens huvud).

Jag försöker uppmuntra nyfikenheten dock.. (han är så försiktig o försynt eg.. jämfört med vissa andra katter jag umgåtts med/haft tidigare)..

Häromdagen lyckades jag äntligen få honom att hoppa in i stor kartong.. med hjälp av en hel hand av godis däri.. (han tog bara en dock och hoppade snabbt ut).. de var kvar imorse med... så jag tog upp dem och gjorde samma sak.. denna gång satte han sig i fem sekunder.. och åt några godisar iaf

Jaja.. jag får iaf ha mina kattonger för mig själv.. :) (har tre öppna på golvet nu.. som han inte frivilligt nuddar iaf - ska skicka julklappar i dem.. inte katten hehe) ..

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
[bild]
Åh haha, minen på den längst bak! Sötnötter! :)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Samma här... och det begränsas inte nödvändigtvis till mat. Plast och sånt kan också gå bra :thinking:
Katten är sjukt intresserad av frigolit.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Cats vs Dogs

• Haha
  • Gilla
Myckling och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Cats vs Dogs
[media]
Den var ju helt underbar!
Katter är smartare än hundar, kan man dra den slutsatsen?

M Mseli skrev:
Bra tips om att ha absorberande material i botten på buren! Hade helt glömt bort det - När jag höll på med kattutställningar åkte vi ju ganska mycket tåg med missarna och då brukade jag ha såna där absorberande filtar som BVC har på sina skötbord. Men jag minns inte hur jag fick tag på dom… möjligen apoteket, det var länge sedan med både blöjbarn och kattutställningar. Numera får dom en gosig pläd som nog inte suger upp speciellt bra.
Jag beställde ett 10-pack engångsunderlägg på Apotea. Får se om det funkar. Planerar också att spraya lite Felliway jämte transportburen under resans gång. Och jag köpte en eldriven Felliway att plugga in i gäststugan när vi kommer fram, jag tror inte svärmor uppskattar en helt nerbajsad stuga. :crysmile:

• Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Är det det här som kallas att kasta pärlor för svin? Grå katt på fåtölj, tom kartong på golvet, mysig inredning med matta och mjuk pläd.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.