1 092 530 läst · 13 172 svar
1093k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Undrar ofta vad han sitter o tittar på däruppe.. misstänker att det är lite skuggspel då vi har öppet till nock. Men det är lite mystiskt..
Han kan gå upp dit om han vill.. massa rediga takbjälkar att knalla omkring på och hoppa mellan (iof tur att han inte gör det, ger mig ju hjärtsnurp) - men han har bara varit upp dit ett par tre gånger.. MEN han sitter ofta och tittar upp..
Han kan gå upp dit om han vill.. massa rediga takbjälkar att knalla omkring på och hoppa mellan (iof tur att han inte gör det, ger mig ju hjärtsnurp) - men han har bara varit upp dit ett par tre gånger.. MEN han sitter ofta och tittar upp..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så gör Katten när han funderar på hur han ska ta sig upp till ngt. Kan vara lång förberedelsetid, ibland flera månader har jag märkt. Sen, rätt vad det är, sitter han uppflugen på ngt märkligt ställe.Snigla skrev:Undrar ofta vad han sitter o tittar på däruppe.. misstänker att det är lite skuggspel då vi har öppet till nock. Men det är lite mystiskt..
[bild]
Nisse kanske förbereder sig för, eller drömmer om den dagen han ska gå på takbjälkarna och elegant hoppa från bjälke till bjälke. Allt under publikens jubel.
Matte fotar med blixt.
Det var ju inte så lyckat tyckte Katten. Så mörkt är det inte inne.
Fast det där blev ju inte heller så bra. "Tänk om man hade kunnat få en matte som var bättre på att fota."
Logga in
Skapa konto
Det var ju inte så lyckat tyckte Katten. Så mörkt är det inte inne.
Logga in
Skapa konto
Fast det där blev ju inte heller så bra. "Tänk om man hade kunnat få en matte som var bättre på att fota."
Idag var det dags för julgransklädsel (heter det så??) Kan man ha större pupiller?
Han smakade lite på granen (plast)
och puttade lite på kulorna (också plast)
. Får se om den står kvar imorgon bitti.
Logga in
Skapa konto
Han smakade lite på granen (plast)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är det jul och vinter måste man också finna sig i att husse och matte vill se hur man reagerar på snö. Det var inte populärt, rent av fruktansvärt. Tog lång tid att komma över detta trauma, under en filt framför kakelugnen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 915 inlägg
Katten (vår katt, Katten, alltså) har ett finurligt systemet i dessa tider av icke önskvärt väder som han gärna delar med sig av till Doris och andra katter som tycker att vädret är lite knepigt. 1 - gå fram till dörren. Säg "Öppna dörren" i en ton som inte kan missförstås. 2 - när matte öppnar (oftast matte i alla fall, annars funkar det med vissa andra i hushållet men alla förstår inte) säg: "Öppna igen när jag är klar. Dvs om tio minuter eller om en halvtimme eller i vissa fall en timme, använd hjärnan människa." 3 - när matte (oftast se ovan) öppnar säg: "Det är kallt, varför lät du mig gå ut?" Det sista ska vara i en anklagade ton.Marlen Eskilsson skrev:
Det funkar även bra på djurvakten.
Matte kan tillägga att Katten även säger "fixa vädret" till henne varje dag. Men eftersom det inte riktigt är med väder som med ett mörkt rum där problemet kan lösas genom en knapptryckning har inte Katten haft någon framgång där, men vi jobbar på det.
Administrator
· Skåne
· 7 915 inlägg
Doris kan också det tricket