T tergo skrev:
du får ställa dig i kö och avvakta tills det är din tur
På behörigt avstånd så att hans majestät inte vaknar.

Har för övrigt inte förstått varför alla majestät heter Hans. Men jag har ju lite svårt med rojalisterna rent generellt så de får väl heta Hans om de vill :p

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Alice verkar trivas ganska bra i båten
Vit katt med blått halsband avslappnad ombord på segelbåt med rep och segelutrustning runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fluffig vit katt med sele som slappnar av i en båt med sikten av segelmastar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Jag vet inte VEM som blir gladast när man kommer hem så här ser det ut ibland:love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Per Eskilsson och 24 till
  • Laddar…
Maria T
Åhh så härligt välkomnande! Och så fint du bor @Noramasen
Vi har en väg in till vårt hus, inte enskild men avskild och bara några fastigheter och köra i 30 som ger mig den där känslan att nu är hemma nära. Saknar nu bara en katt :)

• Gilla
  • Älska
Mseli och 4 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Jag vet inte VEM som blir gladast när man kommer hem så här ser det ut ibland:love:
[video]
:love:
Sådär. Där vet man att man gjort nått rätt i livet iaf:heart:

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Åhh så härligt välkomnande! Och så fint du bor @Noramasen
Vi har en väg in till vårt hus, inte enskild men avskild och bara några fastigheter och köra i 30 som ger mig den där känslan att nu är hemma nära. Saknar nu bara en katt :)
Ja det är en befrielse att komma hem oavsett årstid. Även om snön tynger ner grenarna vintertid. Och när Fajbjoj kommer med denna fart så finns knappt ord att beskriva känslorna.

• Älska
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
:love:
Sådär. Där vet man att man gjort nått rätt i livet iaf:heart:
Ja det var just den biten;)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Våra två har blivit misshandlade i sommar, först kördes de bort till kattell i en vecka och just när de kommit hem igen så invaderade två voffar deras hus.

Nu nyser en och den andras ena öga är lite rinnigt.

• Ledsen
  • Wow
dicliff och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Apropå försäkringsbolag och ersättning tidigare i tråden:
Har två katter försäkrade i Agria. Den ena försvann en dryg vecka i höstas och kom hem med stasat ben (snöre runt benet högt upp).
Behandlingen tog ung en månads tid med många vet.besök. Kostnaden kom nära maxgränsen på 60000:-. Fick ung 48000:- från försäkringen. Betalade då ca 5500:- per år för båda katterna. Nu ligger det på ung 6000:- för bägge. Kostnaden för den skadade katten verkar ha höjts med ca 500:-.
Tänkte det kunde vara intressant som beräkningsunderlag.

• Gilla
  • Ledsen
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Våra två har blivit misshandlade i sommar, först kördes de bort till kattell i en vecka och just när de kommit hem igen så invaderade två voffar deras hus.

Nu nyser en och den andras ena öga är lite rinnigt.
Kattsnuva?

Ester ser lite förnärmad ut när jag tar tar en bild på henne under kvällstvättningen och jag förstår henne.
Grå katt ser upp med en lätt missnöjd blick, ligger på en randig blåvit bädd.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Kattsnuva?
Möjligt. Kan de ha fått det på kattellet? De är såklart vaccinerade.

Vi håller lite koll på dem så länge.

kashieda kashieda skrev:
Möjligt. Kan de ha fått det på kattellet? De är såklart vaccinerade.

Vi håller lite koll på dem så länge.
Det är väldigt smittsamt så troligt att en av dem eller båda blev smittade där. Egentligen är det bara ett samlingsnamn för förkylning orsakat av virus. (Kan ibland vara bakterier men sällan primärt.) Hur som helst är vaccinerna inte heltäckande men det brukar bli lindrigare förlopp om en vaccineras katt får det.

Det är mycket sällsynt att det är farligt för katten. Håll dem under uppsikt så ni ser om de äter och dricker och inte verkar allmänpåverkade. Gult klet i ögonen är också ett tecken på att det kan vara dags att träffa veterinären. Klart rinnande från ögon eller nos brukar vara ok.

Om det går rekommendera jag att skölja ögonen med koksalt, finns i pipetter på apotek. Dropp-it innehåller bara koksalt. Det har vi alltid hemma.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
galento
Nu var det en tryckande hetta och man får se till att katten har vatten . Vi har lyft upp henne och ställt oss så ac, n fått blåsa på henne en stund och det verkar hon gilla :D

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vår katt låg halva dagen och tryckte under vår säng. Där ligger han aldrig annars, men sovrummet är nog det minst svinvarma rummet i huset idag... :sweat:

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.