1 086 021 läst · 13 092 svar
1086k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Katten tillbringar dagarna ute under skuggande växter. Han kommer in för att dricka och äta lite emellanåt. Igår gick han upp till sovrummet och sov lite när det var som varmast. (Vi har ac på andra och tredje våningen men inte nere.) Men idag tror jag att han varit ute hela dagen med några små pauser för vatten och mat.
Jag kände efter under hostorna där han låg och det var ganska svalt mot marken.
Jag kände efter under hostorna där han låg och det var ganska svalt mot marken.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 492 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 492 inlägg
Våra katter har alltid letat efter de första solstrålarna på våren, sträckt ut sig till (ni som undrar, hur lång kan en katt bli?) några meter och legat där och gonat.
Funkar väl till runt slutet av maj eller sisådär, efter det har jag/vi alltid varit tvungen att flytta katten/rna, de är smarta djur tvivlar inte det minsta på det, men njuter för mycket av värmen för vad som är deras eget bästa.
Stängde in några i sovrummet i radhuset vi hade, där var det alltid mörkt, och i huset vi nu har så blev katterna förvisade till badrummet, i nordöst-läge och med klinkergolv, svalt att ligga på.
Ser syn tydlig skillnad på parkettgolvet i vardagsrummet (22 år gammalt) precis vid altandörren och annorstädes, och det var ju vid den dörren som katten alltid låg.
Ni som förutom katt även har hund - funkar jyckarna annorlunda? att de söker sig till skugga?
Funkar väl till runt slutet av maj eller sisådär, efter det har jag/vi alltid varit tvungen att flytta katten/rna, de är smarta djur tvivlar inte det minsta på det, men njuter för mycket av värmen för vad som är deras eget bästa.
Stängde in några i sovrummet i radhuset vi hade, där var det alltid mörkt, och i huset vi nu har så blev katterna förvisade till badrummet, i nordöst-läge och med klinkergolv, svalt att ligga på.
Ser syn tydlig skillnad på parkettgolvet i vardagsrummet (22 år gammalt) precis vid altandörren och annorstädes, och det var ju vid den dörren som katten alltid låg.
Ni som förutom katt även har hund - funkar jyckarna annorlunda? att de söker sig till skugga?
Gustav (katten) har varit ute hela dagen.Maria T skrev:Våra katter har alltid letat efter de första solstrålarna på våren, sträckt ut sig till (ni som undrar, hur lång kan en katt bli?) några meter och legat där och gonat.
Igår kväll kom han in då han blev hungrig men nu ikväll har han inte synts till.
Kan bero på att det åskade nyss och han inte vågar gå över gårdsplan då.
Han ligger förmodligen och trycker i ladan.
Aida (hunden) förstår inte sitt eget bästa utan vill vara bredvid mig även om det är varmare där jag just befinner mig. Lilla korkade, underbara Fia-Lotta!
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Jag har en blandras på 4 år som är försäkrad hos if, 88kr/månad. Fast självrisk på 1500kr, maxbelopp på 40000kr samt gratis avlivning om så krävs. Hennes mamma var 1 år när hon skadade tassen, det blev 3-4 turer till veterinär, totalt ca 8000kr. 1 månad efter såret läkt blev hon påkörd och dog. Morsan hade kunnat vara försäkrad i 9 år och gå på jämnt med skadan. Innan jag tecknade hos if så pratade jag med agria som gav ett otroligt skambud, sa i princip "driver du eller?" Och slängde på luren. Mina föräldrar har en 12-åring som är försäkrad via agria, som nu börjar tappa päls och rasa i vikt, de får inte ersättning för något. Agria har bara reklamförts som "försäkringsbolaget för djur". Gör samhället en tjänst: konkurrensutsätt dem och låt skiten gå i konkurs.