Vår katt KUNDE välja att vara inne i huset med AC, men ska ändå ligga ute (om än i skuggan) i 33 graders värme. Korkade pälsboll…

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Samma för våra. Det är ok att ligga på oss i soffan, annars är det ute att vara inne.

• Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Katten tillbringar dagarna ute under skuggande växter. Han kommer in för att dricka och äta lite emellanåt. Igår gick han upp till sovrummet och sov lite när det var som varmast. (Vi har ac på andra och tredje våningen men inte nere.) Men idag tror jag att han varit ute hela dagen med några små pauser för vatten och mat.

Jag kände efter under hostorna där han låg och det var ganska svalt mot marken.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
J
Här fick sig båda katterna en sval dusch precis... ena kissade på sig i badet dock så vet inte hur uppskattat det var.

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
På behörigt avstånd så att hans majestät inte vaknar.

Har för övrigt inte förstått varför alla majestät heter Hans. Men jag har ju lite svårt med rojalisterna rent generellt så de får väl heta Hans om de vill :p
Britterna har haft Hennes Majestät länge nu ...

Maria T
Våra katter har alltid letat efter de första solstrålarna på våren, sträckt ut sig till (ni som undrar, hur lång kan en katt bli?) några meter och legat där och gonat.
Funkar väl till runt slutet av maj eller sisådär, efter det har jag/vi alltid varit tvungen att flytta katten/rna, de är smarta djur tvivlar inte det minsta på det, men njuter för mycket av värmen för vad som är deras eget bästa.

Stängde in några i sovrummet i radhuset vi hade, där var det alltid mörkt, och i huset vi nu har så blev katterna förvisade till badrummet, i nordöst-läge och med klinkergolv, svalt att ligga på.

Ser syn tydlig skillnad på parkettgolvet i vardagsrummet (22 år gammalt) precis vid altandörren och annorstädes, och det var ju vid den dörren som katten alltid låg.

Ni som förutom katt även har hund - funkar jyckarna annorlunda? att de söker sig till skugga?

S Sona2012 skrev:
Britterna har haft Hennes Majestät länge nu ...
Samma som har butiken med Mauritz?:p

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Våra katter har alltid letat efter de första solstrålarna på våren, sträckt ut sig till (ni som undrar, hur lång kan en katt bli?) några meter och legat där och gonat.
Funkar väl till runt slutet av maj eller sisådär, efter det har jag/vi alltid varit tvungen att flytta katten/rna, de är smarta djur tvivlar inte det minsta på det, men njuter för mycket av värmen för vad som är deras eget bästa.

Stängde in några i sovrummet i radhuset vi hade, där var det alltid mörkt, och i huset vi nu har så blev katterna förvisade till badrummet, i nordöst-läge och med klinkergolv, svalt att ligga på.

Ser syn tydlig skillnad på parkettgolvet i vardagsrummet (22 år gammalt) precis vid altandörren och annorstädes, och det var ju vid den dörren som katten alltid låg.

Ni som förutom katt även har hund - funkar jyckarna annorlunda? att de söker sig till skugga?
Gustav (katten) har varit ute hela dagen.
Igår kväll kom han in då han blev hungrig men nu ikväll har han inte synts till.
Kan bero på att det åskade nyss och han inte vågar gå över gårdsplan då.:oops:
Han ligger förmodligen och trycker i ladan.:love:

Aida (hunden) förstår inte sitt eget bästa utan vill vara bredvid mig även om det är varmare där jag just befinner mig. Lilla korkade, underbara Fia-Lotta! :heart:

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
galento
B b8q skrev:
Vår katt KUNDE välja att vara inne i huset med AC, men ska ändå ligga ute (om än i skuggan) i 33 graders värme. Korkade pälsboll…
Samma här b8q , hon ville ligga på altangolvet i värmen eller under en buske ute.

Pizza kommer tio minuter en katt….
Fluffig katt ligger på en pizzakartong intill en spis i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller är det en våningskattong som gäller numer Alice?:rolleyes::love:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Patrik440 och 14 till
  • Laddar…
Kollage av två rutor ur en tecknad serie där en kvinna klappar en katt i sängen och en kvinna med långt blont hår.
Skapa konto
Fyra tecknade rutor med djur som avundas varandra och en självsäker katt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
Jag har en blandras på 4 år som är försäkrad hos if, 88kr/månad. Fast självrisk på 1500kr, maxbelopp på 40000kr samt gratis avlivning om så krävs. Hennes mamma var 1 år när hon skadade tassen, det blev 3-4 turer till veterinär, totalt ca 8000kr. 1 månad efter såret läkt blev hon påkörd och dog. Morsan hade kunnat vara försäkrad i 9 år och gå på jämnt med skadan. Innan jag tecknade hos if så pratade jag med agria som gav ett otroligt skambud, sa i princip "driver du eller?" Och slängde på luren. Mina föräldrar har en 12-åring som är försäkrad via agria, som nu börjar tappa päls och rasa i vikt, de får inte ersättning för något. Agria har bara reklamförts som "försäkringsbolaget för djur". Gör samhället en tjänst: konkurrensutsätt dem och låt skiten gå i konkurs.

• Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
Ibland får man en bild på en pytteliten kattunge, trots att han är 13 månader och störst, bäst och vackrast.
En grå kattunge sitter på ett färgglatt mattmönster och ser avslappnad ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
pennybridge och 22 till
  • Laddar…
Fadai
Tre kattungar som vilar på en grå soffa i solskenet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
hobbs och 23 till
  • Laddar…
Katter och mattor
Svart katt som sover utsträckt på en hopkrupen grå mönstrad matta på trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
hobbs och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.