1 082 445 läst · 13 049 svar
1082k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Min "lilla kissemiss" har nu klarat av sin första tältepisod. Två nätter på camping. Första natten sov han igenom, easy breasy. Inatt däremot vaknade jag kl 3 av att han klättrat upp på taket på sovinnerdelen. Tiotusen småhål av klorna blev resultatet.
I övrigt har han legat och glott på omgivningarna. Inte brytt sig om varken stora eller små hundar, och någon annan katt fanns inte i sikte.
Många som stannat och kommenterat honom, han är ju fin, det får man ge honom.
Tog visst ingen bild på honom utanför tältet, dessa är från igårkväll när han uppenbarligen funderade ut vad han skulle hitta på för bus under natten.
Denna synen vaknade jag alltså till. Kattskrälle.
I övrigt har han legat och glott på omgivningarna. Inte brytt sig om varken stora eller små hundar, och någon annan katt fanns inte i sikte.
Många som stannat och kommenterat honom, han är ju fin, det får man ge honom.
Tog visst ingen bild på honom utanför tältet, dessa är från igårkväll när han uppenbarligen funderade ut vad han skulle hitta på för bus under natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Denna synen vaknade jag alltså till. Kattskrälle.
Logga in
Skapa konto
Vi är på landet och jobbar med toaletten. Det är tråkigt tycker alla djuren, men framförallt Katten.
På landet får man nämligen inte gå ut som man vill.
Ni kanske minns världens fulaste kattinhägnad från förra året? (Om inte gör det ingenting den bör helst glömmas) Pga grävmaskin är det nu världens fulaste... kattnät. Det är lite likt ett trasigt fotbollsmål kan man kanske säga.
Så då blev det sele vid utevistele igen. Tråkigt.
Men då fick matte en idé. Tänk om Katten är så klok att han kan rastas under uppsikt utan sele?
Jo det verkar gå bra.
Det är mycket bättre. Fast inte som hemma tycker Katten. Hemma i civilisationen får han ju gå som han vill i trädgården. Tur att vi snart ska hem.
På landet får man nämligen inte gå ut som man vill.
Ni kanske minns världens fulaste kattinhägnad från förra året? (Om inte gör det ingenting den bör helst glömmas) Pga grävmaskin är det nu världens fulaste... kattnät. Det är lite likt ett trasigt fotbollsmål kan man kanske säga.
Så då blev det sele vid utevistele igen. Tråkigt.
Men då fick matte en idé. Tänk om Katten är så klok att han kan rastas under uppsikt utan sele?
Logga in
Skapa konto
Jo det verkar gå bra.
Det är mycket bättre. Fast inte som hemma tycker Katten. Hemma i civilisationen får han ju gå som han vill i trädgården. Tur att vi snart ska hem.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 485 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 485 inlägg