1 082 405 läst · 13 049 svar
1082k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
De är fridlysta
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 318 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 318 inlägg
Tre små babykottisar har vi nu fått i stallet!
Liksom katterna delar med sig av sina musfångster till varandra och oss, så delar de gärna med sig av kattmaten även till baby-kottisarna och mamma-kottisen. Och respektfullt avstånd hålles förstås!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liksom katterna delar med sig av sina musfångster till varandra och oss, så delar de gärna med sig av kattmaten även till baby-kottisarna och mamma-kottisen. Och respektfullt avstånd hålles förstås!
Jag låter katterna gå fritt och jaga naturligt, de skadar inte omgivningarna och åtminstånde den stora hjälper till att hålla smågnagarbeståndet på en vettig nivå. En och anan fågel går också åt, trots att alla vilda fåglar i Sverige är fridlysta.E Elektra skrev:
Du kanske håller din katt innomhus, i bur eller band? Det är väl ägarens ansvar att se till att katten har ett bra liv och för en vanlig bondkatt på landet tycker och tror iaf jag att det är bra om de får gå fritt.
Mina katter får gå ut dagtid när jag är hemma. Jag har koll på dem och när fågelungarna lämnar bona håller jag dem inne. Bor också på landet och mina katter har ett bra liv utan att störa andra.F fribygg skrev:Jag låter katterna gå fritt och jaga naturligt, de skadar inte omgivningarna och åtminstånde den stora hjälper till att hålla smågnagarbeståndet på en vettig nivå. En och anan fågel går också åt, trots att alla vilda fåglar i Sverige är fridlysta.
Du kanske håller din katt innomhus, i bur eller band? Det är väl ägarens ansvar att se till att katten har ett bra liv och för en vanlig bondkatt på landet tycker och tror iaf jag att det är bra om de får gå fritt.