1 072 824 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Frasse får man också göra vad man vill med. Ligger han och sover i soffan börjar han spinna bara man kommer nära, och så vrider han upp magen i vädret om man sätter sig ner.
Dålig bild, det var ganska mörkt och det blir såhär med telefonens egen "blixt".
Ibland är det dock inte OK, men då är det inte OK att nudda han någonstans.
Men det är sällsynt.
Jag vet inte riktigt hur han ser på andra besökare och klappa magen, måste testas. Men allt kel som katter normalt gillar tycker Frasse dock om även från tillfälliga besökare.
Dålig bild, det var ganska mörkt och det blir såhär med telefonens egen "blixt".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ibland är det dock inte OK, men då är det inte OK att nudda han någonstans.
Men det är sällsynt.
Jag vet inte riktigt hur han ser på andra besökare och klappa magen, måste testas. Men allt kel som katter normalt gillar tycker Frasse dock om även från tillfälliga besökare.
Våra två är riktiga kelgrisar, särskilt den ena! De har aldrig någonsin blivit irriterade och rivit eller bitit, inte ens hos veterinären!
En tidigare katt var också myspysig men kunde däremot göra utfall utan förvarning när man klappade henne. Vi lärde oss att tyda de små signaler som trots allt fanns, så det fungerade bra ändå. En gång när hon fick stanna hos veterinären över natten satte personalen upp en lapp på buren: "FOLKILSKEN!" Det gick bättre när vi var där om de skulle ge en spruta eller något, då hon kände sig tryggare med oss på plats och vi kunde hålla henne still.
En tidigare katt var också myspysig men kunde däremot göra utfall utan förvarning när man klappade henne. Vi lärde oss att tyda de små signaler som trots allt fanns, så det fungerade bra ändå. En gång när hon fick stanna hos veterinären över natten satte personalen upp en lapp på buren: "FOLKILSKEN!" Det gick bättre när vi var där om de skulle ge en spruta eller något, då hon kände sig tryggare med oss på plats och vi kunde hålla henne still.
Här kommmmmmmer en riktig kavalkad av bilder som gavs under dagen på promenad i hemmaskogen. Egentligen lite för omfattande men då jag verkligen älskar att vara ute med Alice och Azrael (Fajbjoj), så ger jag med mig lite av min och deras känsla av att vara tillsammans ute i vitsippeland.
Här provar primadonnan Alice sina nya balettskor medans Fajbjoj spanar efter Nibelungens ring.
Hmmm! Fajbjoj undrar vem som har gått förbi denna gren?
Bara lite ovant poserande framför kameran.
Formationen är kanske lite...Äsch de försöker bara efterlikna varandra.
Det ser nästan lite dansant ut. Eller hur?
JaJa! Jag pratar om dig Fajbjoj!
Vem är KUNG!
-Hur högt är ett träd? Frågade jag Fajbjoj?
Han tittade upp och sade med omisskännlig klarhet. -Äru helt dum i huve?
Efter vitsippeskogen begav vi oss till konvaljeskogen.
Och med en sista bild så avslutar Alice med en som för henne typiskt och karaktäristiskt utryck. -Med humor, eller VEM är det man tittar på trots kamoufleringen.
Och med det så tackar vi för oss...-Idag!!
Jag tror vi stannar inne i morgon
Här provar primadonnan Alice sina nya balettskor medans Fajbjoj spanar efter Nibelungens ring.
Logga in
Skapa konto
Hmmm! Fajbjoj undrar vem som har gått förbi denna gren?
Logga in
Skapa konto
Bara lite ovant poserande framför kameran.
Logga in
Skapa konto
Formationen är kanske lite...Äsch de försöker bara efterlikna varandra.
Logga in
Skapa konto
Det ser nästan lite dansant ut. Eller hur?
Logga in
Skapa konto
JaJa! Jag pratar om dig Fajbjoj!
Logga in
Skapa konto
Vem är KUNG!
Logga in
Skapa konto
-Hur högt är ett träd? Frågade jag Fajbjoj?
Han tittade upp och sade med omisskännlig klarhet. -Äru helt dum i huve?
Logga in
Skapa konto
Efter vitsippeskogen begav vi oss till konvaljeskogen.
Logga in
Skapa konto
Och med en sista bild så avslutar Alice med en som för henne typiskt och karaktäristiskt utryck. -Med humor, eller VEM är det man tittar på trots kamoufleringen.
Logga in
Skapa konto
Och med det så tackar vi för oss...-Idag!!
Jag tror vi stannar inne i morgon
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bärra är redo för sommaren, men var är sommaren, matte...?
Logga in
Skapa konto
Hoho...?
Gaaah, kan nån säga åt han att han ser lite.. löjlig ut i jackan!
Logga in
Skapa konto
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 488 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 488 inlägg
Jaha, då har det hänt igen. Antar att han varit på något olämpligt då huvudet ser ut som en boll. Svullna kinder, ögonen ser ut att sitta en bra bit in och pannan är som en bula. Ser inga märken och han reagerar inte när man trycker och känner runt
Lite dåsig men äter och dricker, får vara innekatt till vi ser att svullnaden gått ner.
Svårt att få med hur han ser ut på bild
Lite dåsig men äter och dricker, får vara innekatt till vi ser att svullnaden gått ner.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser ju klart svullen ut över nosryggen,B breakman skrev:Jaha, då har det hänt igen. Antar att han varit på något olämpligt då huvudet ser ut som en boll. Svullna kinder, ögonen ser ut att sitta en bra bit in och pannan är som en bula. Ser inga märken och han reagerar inte när man trycker och känner runt
[bild] [bild]
Geting kanske?B breakman skrev:Jaha, då har det hänt igen. Antar att han varit på något olämpligt då huvudet ser ut som en boll. Svullna kinder, ögonen ser ut att sitta en bra bit in och pannan är som en bula. Ser inga märken och han reagerar inte när man trycker och känner runt
[bild] [bild]
Huggorm eller geting skulle jag gissa på.B breakman skrev:Jaha, då har det hänt igen. Antar att han varit på något olämpligt då huvudet ser ut som en boll. Svullna kinder, ögonen ser ut att sitta en bra bit in och pannan är som en bula. Ser inga märken och han reagerar inte när man trycker och känner runt
[bild] [bild]
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 488 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 488 inlägg
Jiji skrev:
Gissar på det med. Råkade ut för något liknande för två år sedan men då var det bara ena sidan/kinden som svullnade upp.Nissens skrev:
Svullnaden har iaf sjunkit tills idag, inte lika bullig runt ögonen och han är väldigt sugen på att gå ut. Tur man valde kattlucka med appstöd så det är enkelt att begränsa passage till ena katten så den andra kan fortsätta gå ut när han vill