1 072 926 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Har haft katter sen barnsben och är det något jag lärt mig om hankatter och rang och slagsmål så är det - ERFARENHET. Man ser på filmen att den lugna katten VET att han har läget under kontroll.AndersMalmgren skrev:
Maui gör detta för att få erfarenhet, inget annat. Även om han hoppas att det ska gå vägen
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Ungkatt knappt 2 årD dibb skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Såg filmerna. Underbart . Våra 2 får stanna inne. Dom lyder inte direkt på inkallning, och för många trafikerade vägar i omnejden för mattes bästa (och katternas). Kontrollerad utevistelse kommer naturligtvis på tal. Husse förstår dock ännu inte vad han ska göra med de av matte 70 meterna nyinköpt stålförstärkt kattnät . Micky & Pablo - 11 månader på söndag! Trevligt bus & helg önskar vi alla kattvänner!Noramasen skrev:
Redigerat:
Alla katter jag haft, och har, kommer springande när jag visslar. Visslade på ett visst sätt varje gång de fick mat från att de började äta annat än mjölk. Nu har jag rena utekatter, de kommer om de är så nära så de hör. Man får inte missbruka det dock, aldrig vissla utan att ge något mumsigt att äta eftersom man då minskar betingningen.
De våra har varit innekatter för att komma ut i kattgård på balkong först och sedan ca 15 m² när vi köpte huset. Men i samband med att frun slutade med uppfödning och vi lät kastrera och sterilisera katterna så har vi då släppt de lösa i naturen. Vi bor ganska ensligt med en mindre grusväg enbart. Så det känns tryggt med trafiken i alla fall.E Etrompa skrev:Såg filmerna. Underbart . Våra 2 får stanna inne. Dom lyder inte direkt på inkallning, och för många trafikerade vägar i omnejden för mattes bästa (och katternas). Kontrollerad utevistelse kommer naturligtvis på tal. Husse förstår dock ännu inte vad han ska göra med de av matte 70 meterna nyinköpt stålförstärkt kattnät . Micky & Pablo - 11 månader på söndag! Trevligt bus & helg önskar vi alla kattvänner!
Det gjorde fantastiskt mycket gott hos en själv och katterna av att de fick dessa kvadrater ute i gården, med den stimulans de behöver utomhus, även om det är inhägnat.
Fantastiskt härliga krumbuktande krabater ni har och lycka till med inhägnaden
Vilken frestande kattmage!! Men misstänker att det hade slutat med en sönderbiten & sönderklöst hand/ arm ...E Etrompa skrev:Såg filmerna. Underbart . Våra 2 får stanna inne. Dom lyder inte direkt på inkallning, och för många trafikerade vägar i omnejden för mattes bästa (och katternas). Kontrollerad utevistelse kommer naturligtvis på tal. Husse förstår dock ännu inte vad han ska göra med de av matte 70 meterna nyinköpt stålförstärkt kattnät . Micky & Pablo - 11 månader på söndag! Trevligt bus & helg önskar vi alla kattvänner!
Nope, inga bett här inte. Allt är tillåtet med dessa 2 (vad vi erfarit så långt). Underbart goa, och busiga.S Sona2012 skrev:
Veterinären ville behålla dom efter att ha spenderat en heldag på djursjukhuset i samband med deras kastrering (dom fick vakna upp där)….Så håller ”hårt” om dom