AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Maui är bengal så den andra katten kan behöva lite doping :D
Har haft katter sen barnsben och är det något jag lärt mig om hankatter och rang och slagsmål så är det - ERFARENHET. Man ser på filmen att den lugna katten VET att han har läget under kontroll.
Maui gör detta för att få erfarenhet, inget annat. Även om han hoppas att det ska gå vägen

• Gilla
Mats-S och 2 till
  • Laddar…
D dibb skrev:
Har haft katter sen barnsben och är det något jag lärt mig om hankatter och rang och slagsmål så är det - ERFARENHET. Man ser på filmen att den lugna katten VET att han har läget under kontroll.
Maui gör detta för att få erfarenhet, inget annat. Även om han hoppas att det ska gå vägen
Ungkatt knappt 2 år

Det där är ser inte alls bekvämt ut. Det är lite roligt att katten väljer ett mindre skönt ställe bara för att få vara där vi är

Katt sover på en smal hylla i ett kök, nära människor men på ett obekvämt ställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Drama på gården

[video]
Hehe drama o drama.. den där gråa lurvbollen verkar inte bry sig ett skvatt. Mer lite nyfiken på vad M är för smygande filur :)

Snigla Snigla skrev:
Hehe drama o drama.. den där gråa lurvbollen verkar inte bry sig ett skvatt. Mer lite nyfiken på vad M är för smygande filur :)
Kanske inte hörs i filmen men båda katterna tjuter :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Det där är ser inte alls bekvämt ut. Det är lite roligt att katten väljer ett mindre skönt ställe bara för att få vara där vi är

[bild]
Ser jättebekvämt ut, har ju en duk att ligga på, sån lyx har inte våra katter. :D

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
”OK husse, måste du sänka värmen i huset bara för att elen är dyr? Nu måste jag ju bädda ner mig själv under filten”
Katt gömmer sig under rutig filt på en soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
KnockOnWood och 13 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Ute på Majpromenad i hemmaskogen med Fajbjoj Och Tant Alice.
[video]
Och självklart hör det till ett poserande på gamla skjutvallen.
[bild]
Men sedan så finns en annan som inte nöjer sig med annat att man ska sitta bekvämt också..
[bild]
Så fina, bägge 2. :heart:

• Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Så fina, bägge 2. :heart:
De låter hälsa och tackar för de fina orden, men nu är de ännu stroppigare än tidigare, och nu är jag tvungen att titulera dem med ”Fina” innan ”Ers Majestät” ;)

• Haha
  • Älska
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
De låter hälsa och tackar för de fina orden, men nu är de ännu stroppigare än tidigare, och nu är jag tvungen att titulera dem med ”Fina” innan ”Ers Majestät” ;)
Såg filmerna. Underbart . Våra 2 får stanna inne. Dom lyder inte direkt på inkallning, och för många trafikerade vägar i omnejden för mattes bästa (och katternas). Kontrollerad utevistelse kommer naturligtvis på tal. Husse förstår dock ännu inte vad han ska göra med de av matte 70 meterna nyinköpt stålförstärkt kattnät . Micky & Pablo - 11 månader på söndag! Trevligt bus & helg önskar vi alla kattvänner!

• Katt med randigt mönster som sitter i en grå hängmatta, ser upp mot kameran.
    Skapa konto
  • Katt sover upp och ner i mjuk bädd, avslappnad och omedveten om nytt stålförstärkt kattnät.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 11 till
  • Laddar…
Alla katter jag haft, och har, kommer springande när jag visslar. Visslade på ett visst sätt varje gång de fick mat från att de började äta annat än mjölk. Nu har jag rena utekatter, de kommer om de är så nära så de hör. Man får inte missbruka det dock, aldrig vissla utan att ge något mumsigt att äta eftersom man då minskar betingningen.

• Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
E Etrompa skrev:
Såg filmerna. Underbart . Våra 2 får stanna inne. Dom lyder inte direkt på inkallning, och för många trafikerade vägar i omnejden för mattes bästa (och katternas). Kontrollerad utevistelse kommer naturligtvis på tal. Husse förstår dock ännu inte vad han ska göra med de av matte 70 meterna nyinköpt stålförstärkt kattnät . Micky & Pablo - 11 månader på söndag! Trevligt bus & helg önskar vi alla kattvänner!
De våra har varit innekatter för att komma ut i kattgård på balkong först och sedan ca 15 m² när vi köpte huset. Men i samband med att frun slutade med uppfödning och vi lät kastrera och sterilisera katterna så har vi då släppt de lösa i naturen. Vi bor ganska ensligt med en mindre grusväg enbart. Så det känns tryggt med trafiken i alla fall.
Det gjorde fantastiskt mycket gott hos en själv och katterna av att de fick dessa kvadrater ute i gården, med den stimulans de behöver utomhus, även om det är inhägnat.
Fantastiskt härliga krumbuktande krabater:love: ni har och lycka till med inhägnaden(y)

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vill gärna vara med när vi är ute, men på avstånd..

Katt ligger på en matta utomhus under en stol framför en träbyggnad.
Skapa konto

• Gilla
MariaiÖstergötland och 7 till
  • Laddar…
E Etrompa skrev:
Vilken frestande kattmage!! Men misstänker att det hade slutat med en sönderbiten & sönderklöst hand/ arm ...

• Haha
dicliff
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Vilken frestande kattmage!! Men misstänker att det hade slutat med en sönderbiten & sönderklöst hand/ arm ...
Nope, inga bett här inte. Allt är tillåtet med dessa 2 (vad vi erfarit så långt). Underbart goa, och busiga.
Veterinären ville behålla dom efter att ha spenderat en heldag på djursjukhuset i samband med deras kastrering (dom fick vakna upp där)….Så håller ”hårt” om dom:)

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.