1 091 528 läst · 13 162 svar
1092k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 7 913 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Kommer hem från krogen och bondar lite med katten
Måste bara visa denna, så söööööööt…
https://www.youtube.com/shorts/J5od0ZM-YlQ
hoppas länken funkade betedde sig inte som den brukar..
https://www.youtube.com/shorts/J5od0ZM-YlQ
hoppas länken funkade betedde sig inte som den brukar..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katten: "Det är en kattong, faktiskt."
Edit: Det är alltså Bruna Hunden som inte varit hos frisören (mig, i badrummet med klippmaskinen) och inte en ewok som står bredvid Katten.
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 506 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 506 inlägg
Så söta! Hund och katt är inte alltid "hund och katt" som i uttrycket "ogillar varann". Fint att se, och jag är ju sen länge kattlös men är sugen på att skaffa både misse och vovve.... ja, det är väl planer framöver men jag och familjen tänker länge. En stor(vuxen) långhårig katt vill jag ha - måste jag skaffa en "jättestor" hund då eller funkar en King Charles Spaniel, Cocker Spaniel, månne?Jiji skrev:
Vilken hund som helst går bra. Är ju smidigt med en hund man kan lyfta bort om det behövs. En grand danois är ju lite tungt liksom...Maria T skrev:Så söta! Hund och katt är inte alltid "hund och katt" som i uttrycket "ogillar varann". Fint att se, och jag är ju sen länge kattlös men är sugen på att skaffa både misse och vovve.... ja, det är väl planer framöver men jag och familjen tänker länge. En stor(vuxen) långhårig katt vill jag ha - måste jag skaffa en "jättestor" hund då eller funkar en King Charles Spaniel, Cocker Spaniel, månne?
Bruna Hunden älskar katter. Gråa Hunden gillar Katten (när Katten inte smyger på honom, för det är läskigt) men är inte så förtjust i andra katter. Inte så att han jagar dem, utan mer att de är otäcka. Det mesta är faktiskt otäckt om man är Gråa Hunden.
Vi hade hundarna först och skaffade katt sen. Det gick bra men krävde lite tillvänjning. Nu leker Bruna Hunden och Katten varje dag och de har lärt varandra regler för hur det ska gå till.
Hundarna förstår andra katter nu när vi har katt. De har liksom lärt sig kattspråket.
Det kan vara enklast att ha katten först har jag hört men har alltså ingen erfarenhet av den varianten. Kanske båda samtidigt?
(Jag skulle vilja ha en katt till. I framtiden blir det nog en hund och två katter. När det blir generationsbyte) här alltså.
Vi har 2 laperm-katter. De är så sociala och busiga att jag är helt övertygad om att de hade gillat hundsällskapMaria T skrev:Så söta! Hund och katt är inte alltid "hund och katt" som i uttrycket "ogillar varann". Fint att se, och jag är ju sen länge kattlös men är sugen på att skaffa både misse och vovve.... ja, det är väl planer framöver men jag och familjen tänker länge. En stor(vuxen) långhårig katt vill jag ha - måste jag skaffa en "jättestor" hund då eller funkar en King Charles Spaniel, Cocker Spaniel, månne?
.. dock ej provat inomhus än. När Yoda var ute tidigare satt han bara stilla då hundar kom tills hundarna gick runt honom. Var dock inte sur eller aggressiv själv. Nu är han i husarrest pga bajskamp med grannfrun.
Det är nog rätt rasberoende.
Rex-katter är ju väldigt sociala, vi har devon rex och de är vansinnigt intresserade av andra varelser. Det gör det nog lättare.
Jag har dock känt helt vanliga "bonnkatter" som levt tillsammans med jämthundar tex. Vi hade en samojed när jag var barn som älskade katter. Hon fick i slutet av sitt liv adoptera en kattunge vars mamma inte tog hand om den.
Jag tror att det går med alla typer av raser men man får nog ha mkt tålamod.
Jag har dock känt helt vanliga "bonnkatter" som levt tillsammans med jämthundar tex. Vi hade en samojed när jag var barn som älskade katter. Hon fick i slutet av sitt liv adoptera en kattunge vars mamma inte tog hand om den.
Jag tror att det går med alla typer av raser men man får nog ha mkt tålamod.